نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

23. آبان 1394 - 15:42
مدیران مدارس ابتدایی شهرستان چرام برای دریافت وجه از دانش آموزان نامه هایی را در دست آنها قرار داده اند تا در اختیار والدینشان قرار دهند که این اقدام نارضایتی شدید برخی از والدین را به همراه داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، پدر یکی از این دانش اموزان در گفت و گو با این پایگاه خبری اظهار کرد: دخترم در یکی از مدارس ابتدایی این شهرستان در مقطع دوم مشغول به تحصیل است و صبح امروز با در دست داشتن نامه ای به خانه برگشت و برای کمک به مدرسه تقاضای مقداری پول کرد.

 

وی عنوان کرد: وقتی برای دخترم توضیح دادم که مدارس حق دریافت وجه از دانش اموزان را ندارند با بداخلاقی گفت: دوستانم برای مدرسه پول می آورند و اگر من نیز پول نبرم معلم و مدیر مدرسه مرا دعوا می کنند.

 

این شهروند چرامی اظهار کرد: این نوع رفتارها بر روی روحیه دخترم تاثیر بسیار منفی گذاشته است به طوری که حاضر نیست بدون پول به مدرسه برود.

 

وی ابراز داشت: اگر قرار است والدین دانش اموزان به مدارس کمک مالی کنند باید از سوی مدرسه مربوطه با آنها تماس گرفته شود تاپس از مراجعه به مدرسه در صورت تمایل مبالغی را در اختیار مدارس قرار دهند.

 

م.غ که از این رفتار مدرسه مربوطه به شدت نگران و ناراضی بود ادامه داد: برخی اولیای دانش آموزان به دلیل فقرمالی قادر نیستند به مدارس کمک مالی کنند و با فرستادن نامه برای والدین از روحیه دانش آموزان را با شکست مواجه می کنند.

 

 وی متن نامه ای که از سوی مدرسه مربوطه برایش ارسال  شده است را اینگونه عنوان کرد:

  ولی محترم دانش آموز ....، سلام علیکم

احتراما در جهت رشد و شکوفایی و پویایی مدرسه فرندتان با مشارکت خویش ، مدرسه را در اجرای برنامه های متنوع آموزشی و پرورشی و فعالیت های فوق برنامه و رفع نیازهای مبرم یاری نمایید.

 

وی افزود : در این نامه مبالغی شامل 100 هزار ریال، 150 هزار ریال و 200 هزار ریال به صورت ماهانه  و برای یک سال تحصیلی نیز یک میلیون ریال، یک میلیون و 500 هزار ریال و دو میلیون ریال از والدین درخواست شده است.

 

 دریافت وجه از دانش اموزان در شهرستان چرام در حالی انجام می شود که وزیر آموزش و پرورش مهرماه امسال  با اشاره به نقش اولیای دانش آموزان برای ارائه خدمات بهتر در مدارس، گفت: برای چندمین بار تأکید می کنم، دریافت وجه از اولیای دانش آموزان در مدارس اجباری نیست.

 

پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس آماده دریافت پاسخ از سوی مسئولان اداره آموزش و پرورش شهرستان چرام و اداره کل اموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد است.

منبع:صبح زاگرس

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی