نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

23. آبان 1394 - 16:04
http://chaharfasl.ir
دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی با امام جمعه یاسوج
تقدیر امام جمعه یاسوج از کتابخانه‌های عمومی
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و و مجموعه کتابداران و کارکنان اداره‌کل به مناسبت هفته کتاب با امام جمعه یاسوج دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و  و مجموعه کتابداران و کارکنان اداره‌کل  به مناسبت هفته کتاب با امام جمعه یاسوج دیدار کردند.

آیت‌الله سیداصغر حسینی امام جمعه محترم شهر یاسوج در این دیدار ضمن قدردانی از مجموعه کتابداران و خادمان کتاب اظهار کرد: وقتی خداوند متعال در قرآن مجید قسم یاد می کند یعنی موضوع مهمی را مطرح کرده است «ن و قلم ومایسطرون» قسم به قلم و آنچه ترواش می‌کند. در بین انبیا پیامبرانی که کتاب داشتند ممتازند  و دینی که آوردند دینی جهانی و عمومی شد.

امام جمعه یاسوج در ادامه کتاب را پایه‌گذار و اساس تمدن و علوم بشری دانست و افزود: اگر کتاب نبود علوم به این پایه نمی رسید، اگر پهلوانان به شمشیر افتخار می کنند نویسندگان به صدای نوک قلمشان افتخار می کنند. ارزش افراد به میزان کتاب خواندن آنهاست.

حسینی با اشاره به نام‌گذاری کتابخانه مرکزی یاسوج به نام مرحوم آیت الله ملک‌حسینی اظهار داشت: آیت الله ملک‌حسینی آبروی استان ماست، مردم استان و جنوب کشور در مراسم تشییع آن فقید وارسته نشان دادند که قدردان زحمات و تلاش‌های او هستند وی به حق یک کتابخانه زنده بود.

امام جمعه یاسوج  تلاش خانم قربانی در جذب خیرین کتابخانه ساز را قابل تعریف و تقدیر دانست و گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در کشور و به تبع استان ما، پیشرفت خوبی در همه زمینه ها حاصل شدهاست. زمینه و بستر کتابخوانی که همان کتابخانه هاست آماده است تنها باید کتاب را وارد زندگی مردم کرد.
وی در پایان اظهار کرد: وقت بگذارید برای کتاب خواندن و اهل مطالعه باشید و هدفتان کتابخوان کردن عموم جامعه باشد
زینب قربانی مدیرکل کتابخانه های عمومی در این دیدار ضمن تشکر  از توجه و عنایت  امام جمعه محترم به کتاب و کتابخوانی و فضای به وجود آمده آن در استان،  به تشریح برنامه‌های بیست و سومین دوره تکریم مقام کتابداران و ترویج گفتمان کتابخوانی پرداخت.
مدیر کل کتابخانه های عمومی با بیان اینکه در یک سال منتهی به شهریور ۹۴ قریب به ۴۲هزار و سیصد نفر عضو فعال از کتابخانه‌های عمومی استفاده نموده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳٫۶ درصد رشد داشته‌است گفت: در جشنواره اهدای کتاب بیش از ۳۷ هزار جلد کتاب توسط مردم و ۷ هزار جلد کتاب توسط بنیاد خیریه وفاق سبز با همکاری نماینده بنیاد در استان به کتابخانه‌های استان اهدا گردید.

وی خاطر نشان کرد: به کمک خیرین و بانک پاسارگاد  پروژه ساخت ۳کتابخانه در شهر لوداب ، روستای دشت روم و روستای باباکلان در حال انجام است و در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

قربانی در پایان عنوان کرد: مهمترین برنامه هفته کتاب نامگذاری کتابخانه مرکزی یاسوج به نام مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی اعلام کرد و گفت: فقید وارسته و مجاهدی که سال‌های سال برای ترویج فرهنگ اسلام و سیره ائمه اطهار کوشش کرد و عشایر جنوب ایران بویژه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد را با آرمان‌های امام خمینی(ره) و ارزش‌های انقلاب اسلامی آشنا کرد.

وی تصریح کرد: کتابخانه عمومی مرکز استان به‌ نام آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک‌حسینی(ه) نامگذاری می‌شود تا از این طریق یاد و زندگی سراسر درس و مجاهدت آن عالم ربانی در اذهان عمومی بیش از پیش ماندگارتر بماند.

منبع:کبنانیوز

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی