نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

23. آبان 1394 - 16:58
تاجگردون به افزایش بودجه راه های روستایی گچساران و باشت از دو میلیارد و 500 میلیون ریال در سال 91 به 100 میلیارد ریال در سال 94 اشاره کرد و افزود: تا پایان امسال 100 کیلومتر از راه های ارتباطی روستایی و اصلی این دو شهرستان روکش آسفالت خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، فرزانه شریفی: تبدیل شهرستان نفتخیز گچساران که به بام نفتی ایران شهرت دارد، به کارگاه سازندگی دستاورد همدلی مسئولان، مدیریت جهادی و افزایش چشمگیر اعتبار طرح های عمرانی در دوساله گذشته تاکنون است.

این شهرستان با وجود پتانسیل های فراوان مانند منابع نفتی و آب فراوان به دلایل مختلف در گذشته حرکتی لاک پشتی به سوی توسعه داشت، اما در دو ساله اخیر با نگرش مثبت دولت یازدهم شتاب خوبی به سوی توسعه داشته است.
نیمه تمام ماندن پروژه های عمرانی کوچک و بزرگ،بی توجهی به عمران شهری و روستایی ازجمله مشکلات بود که موجب رنجش مردم گچساران شده بود.

اما کمی بعد از روی کارآمدن دولت یازدهم در سایه همت مسئولان اجرایی و وکلای مردم در مجلس ، تزریق اعتبارات مناسب و همدلی، بسیاری از طرح های نیمه تمام راکد تکمیل و عملیات اجرایی سایر پروژه ها با سرعت خوبی در حال اجراست.

یکی از ساکنان شهر دوگنبدان گفت: اجرای چندین طرح بزرگ فضای سبز، جدول گذاری و نوسازی آسفالت به طور همزمان چهره شهر دوگنبدان به ویژه در یک ساله گذشته تاکنون را تغییر داده است.

 
مجتبی زارع با اشاره به این که گچساران دومین تولیدکننده نفت ایران است و مستحق خدمت بیشتر افزود: این شهرستان ظرفیت آبادانی و توسعه بیشتری را دارد.
 
وی ابرازامیدواری کرد: با تکمیل طرح های پارک بانوان و دریاچه مصنوعی شهر دوگنبدان بتوان شاهد رفاه حال مردم بود.
 
یکی از ساکنان روستای دیل از توابع بویراحمد گرمسیری گچساران گفت: تکمیل طرح ساماندهی رودخانه دیل، گازرسانی به 14 روستای بویراحمد گرمسیری، تکمیل پروژه کانال هدایت آب رودخانه رودبال و احداث اورژانس بین راهی از خدمات ماندگار دولت در این دهستان از دو ساله گذشته تاکنون بوده است.
علی مهربانی با اشاره به اهمیت آبادانی روستاها در تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید گفت: اجرای این پروژه ها انگیزه مردم برای ماندن در روستاها را افزایش داده است.

فرماندار گچساران گفت: بیش از 280 پروژه عمرانی در مناطق شهری و روستایی این شهرستان در دست اجراست.

عبدالرحیم رحیمی افزود: 550 میلیارد ریال اعتبار، امسال از محل بودجه استانی و تملک دارایی ، دو درصد نفت و ماده 180 به این شهرستان اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: از این میزان اعتبار 129 میلیارد ریال از محل ماده 180 مناطق محروم است.

فرماندار گچساران پروژه های در حال ساخت گچساران را در بخش های کشاورزی، راه و شهرسازی، آموزش، بهداشت و درمان، صنعت و معدن و خدمات ذکر کرد.

وی ابرازامیدواری کرد: با تکمیل این پروژه ها تحول چشمگیری در رونق آبادانی و رفاه حال مردم ایجاد شود.

فرماندار گچساران گفت: 75 درصد از اعتبارات استانی و دو درصد نفت و گاز سال 93 این شهرستان جذب شد.

رحیمی با بیان این که حدود 250 پروژه عمرانی بزرگ و کوچک از دو ساله گذشته تاکنون در گچساران بهره برداری شده است افزود: خدمات دولت تدبیر و امید در این خطه ماندگار است.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت گفت: ایجاد فضای وفاق و همدلی بستر را برای رونق آبادانی در این شهرستان فراهم کرده است.

"غلامرضا تاجگردون" تصویب اختصاص بودجه آلایندگی به مناطق نفتخیز به قیمت روز در مجلس شورای اسلامی و اختصاص آب از محل سد کوثر و سد در حال ساخت چم شیر برای تامین آب کشاورزی،صنعت و کشاورزی از برنامه هایی بود برای شتاب بخشی به عمران این منطقه مستعد و اما محروم در دولت یازدهم انجام شد.

 
وی به سفر ده ها نفر از مسئولان بلند پایه کشوری به گچساران از دو سال پیش تاکنون اشاره کرد و افزود: این امر راهکاری برای نشان دادن عمق محرومیت این شهرستان بود که افزایش اعتبار برای شتاب بخشی به طرح های در حال اجرا را به دنبال داشت.

وی تصریح کرد: توجه به اجرا و تکمیل طرح های بزرگ عمرانی توسعه گچساران در دولت یازدهم را شتاب بخشید و این روند مطلوب با تعداد پرشماری طرح در دست اجرا ادامه دارد.

تاجگردون افزود: اجرا و تکمیل پروژه های عمرانی بزرگ در تمام ابعاد مانند زیرساخت های جاده ای، درمانی، فرهنگی، دینی، ورزشی و مبلمان شهری در این شهرستان دستاورد مهم دولت و مسئولان است.

وی با اشاره به اختصاص یکهزار میلیارد ریال برای اتصال جاده باباکلان، بی بی حکیمه و دهستان بویراحمد گرمسیری به بنادر جنوب کشور تصریح کرد: این طرح افزون خارج کردن حرم بی بی حکیمه (س)، منطقه باباکلان و دهستان بویراحمد گرمسیری از بن بست نقش اثرگذاری در توسعه جاده های ارتباطی ایمن دارد.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت با اشاره به در دست ساخت بودن جاده چهارخطه بابامیدان، گچساران به بهبهان به طول 140 کیلومتر تصریح کرد: بهره برداری از این پروژه ها زمینه را برای حمل و نقل آسان و سفرهای ایمن در جنوب کشور فراهم خواهد کرد.

تاجگردون به افزایش بودجه راه های روستایی گچساران و باشت از دو میلیارد و 500 میلیون ریال در سال 91 به 100 میلیارد ریال در سال 94 اشاره کرد و افزود: تا پایان امسال 100 کیلومتر از راه های ارتباطی روستایی و اصلی این دو شهرستان روکش آسفالت خواهد شد.

وی ساماندهی روشنایی در جاده ورودی شهر دوگنبدان و را از دیگر خدمات ماندگار به مردم در دو سال اخیر ذکر کرد.

نماینده مردم شهرستان گچساران و باشت اجرای طرح انتقال آب کشاورزی به سه هزار و 500 هکتار از زمین های کشاورزی منطقه امامزاده جعفر با یکهزار میلیارد ریال اعتبار که تا پایان سال بهره برداری می شود از دیگر طرح هایی است که ارتباط مستقیم با بهبود معیشت مردم دارد.

تاجگردون گفت:در حال اجرا بودن آبرسانی به زمین های کشاورزی دژسلمان و تلاش برای اجرای طرح انتقال آب به خان احمد و دشت مور از دیگر خدمات مهم در حوزه کشاورزی در گچساران است.

وی ابراز کرد: شروع عملیات اجرایی کلینیک متخصصان در شهردوگنبدان و در دست احداث بودن 240 تخت بیمارستانی در گچساران گواهی بر عزم مسئولان برای افزایش دسترسی مردم به خدمات حوزه سلامت است.

 
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت اختصاص یکهزار و 200 میلیارد ریال اعتبار تسهیلات بانکی قرض الحسنه به نوسازی بافت فرسوده از خدماتی است که می تواند چهره شهر دوگنبدان را نو کند.
 

تاجگردون شروع عملیات اجرایی مجتمع تفریحی و آبی شهر دوگنبدان در فضایی به مساحت هفت هکتار، تغییر اساسی در مبلمان شهری از نوسازی آسفالت، تا جدول گذاری و کانال های سیل بند از خدمات ماندگار دولت در گچساران است.

 
وی به احداث 18 زمین چمن ورزشی فوتبال در این شهرستان از دو ساله گذشته تاکنون اشاره کرد و گفت: به طور میانگین در دو ساله اخیر هر 45 روز یک زمین چمن ورزشی در این شهرستان بهره برداری شده است.

وی اظهار کرد:شروع عملیات اجرایی سه کتابخانه در گچساران از خدمات عمرانی برای بهبود سرانه مطالعه در این شهرستان است.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در ادامه گفت: شروع بکار اجرای طرح های احداث ساختمان حوزه علمیه خواهران و برادران و شروع عملیات اجرایی پردیس هنری گچساران از دیگر برنامه های بهبود خدمات فرهنگی در این شهرستان است.

تاجگردون شتاب بخشی به اجرای طرح تصفیه خانه شهر دوگنبدان با 340 میلیارد ریال اعتبار از خدماتی است که با بهره برداری کامل آن در بخش پیش تصفیه خانه و تصفیه خانه، بهداشت محیط زیست مردم بهبود خواهد یافت.

 
تاجگردون با یادآوری گازرسانی به 45درصد روستاهای گچساران در دو سال پیش گفت: تا پایان سال 95 گازرسانی به تمام روستاهای این شهرستان تکمیل خواهد شد.
 

وی جذب تسهیلات اشتغال زایی صندوق مهر و امید با پرداخت 25میلیارد ریال در سال جاری، تلاش برای تکمیل پتروشیمی گچساران ، اخذ مجوز پتروشیمی دو، اجرای طرح ویژه اقتصادی و احداث یک کارخانه تولیدی بزرگ از برنامه هایی است می تواند وضعیت اشتغال و کارآفرینی در گچساران را بهبود بخشد.

شهرستان های گچساران و باشت با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

عصر دنا

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی