نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

27. آبان 1394 - 19:57
کارگران سد تنگ سرخ تا کنون چندین بار با تجمع در محل استانداری خواستار پرداخت مطالبات خود شده اند ولی تا کنون هیچ اقدامی از سوی مسئولین مربوطه برای پرداخت مطالبات این کارگران انجام نگرفته است .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه وبویراحمد ، با بیان اینکه ،تعداد 80 کارگر بیش از 6 ماه دستمزد خود را از پیمانکار طلب دارند گفت : مطالبات کارگران سد تنگ سرخ 900 میلیارد ریال است .

علی لطفی با اشاره به اینکه ،عملیات اجرایی سد تنگ سرخ از سال  90 با مبلغ 500 میلیارد ریال اعتبار آغاز شد ، افزود : این طرح در صورت تأمین اعتبار در مدت زمان اجرایی پیش بینی شده در قرارداد  48 ماهه باید به بهره‌برداری می‌رسید.

وی بابیان اینکه اعتبار مورد نیاز این طرح 184 میلیارد تومان است، تصریح کرد: به دلیل کمبود اعتبار  روند عملیات اجرایی این طرح طولانی شد.

لطفی بابیان اینکه سد تنگ سرخ تا کنون 6.5 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، عنوان کرد: هدف اجرای این طرح تأمین 190 میلیون متر مکعب آب شرب مورد نیاز شهر یاسوج و شهر شیراز، تأمین آب صنایع شهرستان بویراحمد و تأمین حدود 5 هزار هکتار  از آب زمین‌های کشاورزی شهرستان بویراحمد است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه از مزایای دیگر این سد جذب گردشگر در صورت بهره‌برداری است،عنوان کرد: اشتغالزایی بیش از 3 هزارنفر در صورت بهره‌برداری از این سد محقق می‌شود.

وی تأکید کرد: با توجه به محدودیت اعتبارات ملی تأمین بخشی از منابع مالی مورد نیاز اجرای این طرح از محل فاینانس داخلی ( ماده 56)  از بخش خصوصی در دست پیگیری است که در صورت تأمین مالی سرعت رشد عملیات اجرایی افزایش پیدا می‌کند.

لطفی در رابطه با تملک اراضی زمین‎های کشاورزی و باغ‌های کشاورزان و باغداران برای احداث سد تنگ سرخ، اظهار داشت: اعتبارات سالانه  محدود است برای بخشی از زمین‌های کشاورزی با کشاورزان توافق کردیم که این مبلغ به تناسب اعتبارات پرداخت شد.

 

مدیرعامل آب منطقه‌ای میزان مطالبات کارگران سد تنگ سرخ از پیمانکار را 900 میلیون تومان برشمرد و افزود: تا کنون 140 میلیون تومان از این مطالبات پرداخت شده است.

لطفی با اشاره به اینکه 35 هکتار از باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی در اولویت تملک برای احداث سد تنگ سرخ هستند، خاطرنشان کرد: بخشی از این مطالبات پرداخت شده و 20 درصد خسارت کشاورزان در دست پرداخت است.

وی با اشاره به اینکه 2 سد در دست بهره‌برداری سد کوثر و شاه قاسم در استان وجود دارد، گفت: 2 سد تنگ سرخ و چم شیر در دست اجرا هستند و 12 ساختگاه نیز در دست مطالعه داریم.

 

لطفی  میزان آب‌های سطحی و روان آب‌های این استان را بیش از هشت و نیم میلیارد مترمکعب عنوان کرد و گفت: 1 میلیارد متر مکعب از این آب‌های سطحی برای مصارف کشاورزی، شرب و استفاده می‌شود.

کارگران سد تنگ سرخ تا کنون چندین بار با تجمع در محل استانداری خواستار پرداخت مطالبات خود شده اند ولی تا کنون هیچ اقدامی از سوی مسئولین مربوطه برای پرداخت مطالبات این کارگران انجام نگرفته است .

عصردنا

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی