نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

27. آبان 1394 - 20:02
در شورای مبارزه با زمین خواری مطرح شد
افشاگری‌های جدید از زمین‌خواری در یاسوج
حجت‌الاسلام مزارعی با اشاره به اینکه وضعیت رودخانه بشار تا آخر آذرماه بایستی مشخص شود، هشدار داد: زمین هایی که به بعضی از نهادها در زمان خاصی واگذار شده و در همان بازه زمانی استفاده نکرده­اند باید بازپس گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبر یتحلیلی چهارفصل،حجت‌الاسلام مزارعی با اشاره به اینکه وضعیت رودخانه بشار تا آخر آذرماه بایستی مشخص شود، هشدار داد: زمین هایی که به بعضی از نهادها در زمان خاصی واگذار شده و در همان بازه زمانی استفاده نکرده­اند باید بازپس گرفته شود.

رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همان گونه که برای خود دلسوزی می کنید برای بیت المال نیز دلسوزی کنید و کار بندگان خود را مثل کار خود انجام دهید.

 

وی گفت: مسئولان امین مردم و حکومت هستند و باید سلامت نفس داشته باشند. بنابراین بایستی مراقب باشیم و خطا نکنیم. در غیر این صورت اعتماد از دست می رود، زیرا تخطی از قانون و قانون گریزی مساوی با از دست رفتن اعتماد است.

 

رییس شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: متولیان به جای تخریب اراضی تصرف شده  اقدام به رفع تصرف و توقیف به سود دولت کنند و یا مثلاً در موضوع ساختمان سازی، نباید اجازه دهند ساختمان پنج طبقه­ای ساخته شود و آنگاه اقدام به تخریب کنند بلکه در همان ابتدای کار شناسایی و اقدام به تخریب کنند و اجازه ندهند ساخت و ساز صورت گیرد.

 

وی گفت: در موضوع منابع طبیعی نیز نباید اجازه دهند درختی ۱۵ ساله شود و سپس این درخت قطع شود، بلکه بایستی این درختان به سود منابع طبیعی مصادره شوند و حتی الامکان به سود دولت مصادره شود، زیرا اگر فضای سبز را از بین ببریم، باعث می­شود اذهان و افکار عمومی خدشه­دار شود.

 

مزارعی تشریح کرد: قانون­گذار پیش بینی کرده است که می­‌توان زمین­ه‌ای تصرف شده به نفع دولت ضبط شود و در این زمینه مردم بایستی توجیه شوند، و برای زمین­ها و منابع دولتی بایستی هرچه سریعتر سند صادر شود.

 

رییس کل دادگستری هشدار داد: اگر منطقه­‌ای به نام طایفه و قبیله­‌ای معروف شد و قبلا در آن­جا ییلاق و قشلاق می­‌کردند، دلیلی ندارد امروز در آن منطقه ساخت و ساز کنند.

مزارعی اظهار کرد: سخنان مقام معظم رهبری در سال گذشته در موضوع منابع طبیعی و محیط زیست سرلوحه کار ماست، زیرا ایشان دستور دادند کسی حق ندارد حتی برای ایجاد حوزه علمیه منابع طبیعی را مورد هجمه و تخریب قرار دهد.

رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه وضعیت رودخانه بشار تا آخر آذرماه بایستی مشخص شود، هشدار داد: زمین هایی که به بعضی از نهادها در زمان خاصی واگذار شده و در همان بازه زمانی استفاده نکرده­اند باید بازپس گرفته شود.

 

رییس شورای قضایی استان افزود: کمیته پایش زمین های ملی و انفال تشکیل می­شود و این کمیته برای نظارت بر زمین های ملی زیر نظر دادستان فعالیت خواهد کرد.

در ادامه این جلسه کاظمی، مدیر فنی استانداری گفت: مردم نقش کمتری در زمین خواری دارند و این دولتی­هایند که زمین های ملی را به یغما بردند.

 

وی گفت: در سالهای اخیر زمین های کشاورزی سروک تغییر کاربری داده­اند و ساخت و سازهایی که تحت عنوان باغ شهر صورت می گیرد در حال توسعه خودسرانه اند.

یک نفر ۷ هکتار تصرف کرده و هیچ گونه سندی ندارد

کاظمی با اشاره به ساخت و ساز های غیر مجاز گفت: درمنطقه بلکو و در حاشیه رودخانه بشار ۴۴ هکتار تصرف شده است و خیابان ساحلی ۲۷۰ متر تغییر مسیر داده است، همچنین در این منطقه یک نفر هفت هکتار را تصرف کرده و هیچ گونه سندی نیز در دست ندارد.

 

کاظمی گفت: قبرستان معصوم آباد غیرمجاز ساخته شد، موارد بیشتری نیز هست اما تا زمانی که به صورت میدانی و فیزیکی وارد کار نشویم تصرف ها ادامه می یابد.

وی با اظهار تأسف یادآور شد: در منطقه پریکدان جاده شیراز یاسوج تصرف زیادی انجام شد به طوری که جاده را منحرف کرده است.

 

بهترین نقاط یاسوج تبدیل به قبرستان شده است

در ادامه این جلسه امیری، رییس شورای شهریاسوج گفت: طوایف و گروه­‌های قومی بهترین نقاط شهر را تبدیل به قبرستان کردند به طوری که ورودی های شهر قبرستان شده است و این در حالی است که استعلام های این قبرستان را مسئولین صادر کردند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی