نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

30. آبان 1394 - 23:10
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد:
عامل 98 درصد از آتش سوزی جنگل‌های استان انسانی است
امسال 79 فقره آتش سوزی رخ داد که یک هزار و 296 هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان طعمه حریق شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد گفت: 98 درصد از آتش سوزی جنگل ها و مراتع استان منشا انسانی است.

"محمد رحیم برزمند"با اشاره به اینکه در 7 ماهه اول امسال  حدود 42 استر هیزم خشک و 3 هزار و 700 کیلو زغال به صورت قاچاق از متخلفین در حین حمل گرفته و کشف و ضبط شد، اظهار داشت: متخلفان بدانند تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی خط قرمز یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد است و هیچ حاشیه‌ امنی برای متخلفین وجود ندارد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه بویراحمد گفت: امسال 79 فقره آتش سوزی رخ داد که یک هزار و  296 هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان طعمه حریق شدند.

وی تصریح کرد: متأسفانه این آمار نسبت به  مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

برزمند بابیان اینکه نهادسازی و توسعه تشکل‌های مردم نهاد از موارد زیربنایی برای حفاظت از منابع طبیعی است، عنوان کرد: برای جلوگیری از آتش‌سوزی 22 اکیپ از تشکل‌های مردمی در قالب 575 نفر در سطح استان تشکیل شده است.

وی بابیان اینکه  80 درصد روستاهای کهگیلویه وبویراحمد در حاشیه جنگل قرار دارند، تصریح کرد: این مسئله سبب استفاده مردم روستایی از درختان جنگل برای سوخت شده است.

برزمند صعب العبور بودن مناطق جنگلی استان، نبود نیروی انسانی کافی برای حفاظت از عرصه‌ها را از دلایل تخریب جنگل و قطع بی‌رویه درختان توسط سودجیان و اهالی روستا دانست و تصریح کرد: اکثر آتش سوزی‌‌ها عامل انسانی دارند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: امسال دوفقره آتش‌سوزی استان تعمدی بوده است و 98 درصد از دلایل وقوع آتش سوزی‌های در کهگیلویه بویراحمد به دیلی سهل‌انگاری انسان‌ها است.

برزمند تأکید کرد: متاسفانه برخی از افراد به خاطر سرگرمی و تفریح اقدام به روشن کردن آتش در جنگل کرده و بدون توجه به خاموشی کامل آتش آن را رها می‌کنند در حالیکه با رعایت نکات ساده می‌توان از  آتش‌سوزی جنگل‌ها جلوگیری کرد و در این زمینه باید فرهنگ‌سازی شود.تسنیم

منبع:عصردنا
انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی