نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

30. آبان 1394 - 23:20
مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح به افتتاح 58پروژه عمرانی بسیج سازندگی در راستای محرومیت زدایی در مناطق مختلف استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بسیج سازندگی 75پروژه عمرانی محرومیت زدایی را در دست اقدام داشته که از این تعداداد 58پروژه آن با اعتباری بالغ بر 170میلیارد ریال در سالجاری به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، سرهنگ پاسدار رضا رنجبر صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل خبرگزاری بسیج سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد برگزار شدبه اجرای برنامه هفته بسیج توسط این نهاد در استان اشاره کرد و گفت: هفته بسیج را می توان هفته ای برای نشان دادن دستاورهای نهاد مقدس بسیج در کشور دانست.

 

بسیج سازندگی

خدمات رسانی بسیج سازندگی در 10عرصه

وی با بیان اینکه خدمات رسانی بسیج سازندگی در 10عرصه اقتصادی صورت می پذیرید،بیان کرد:در هفته بسیج سالجاری بیش از 520عرصه اقتصادی با اشتغالزایی بیش از 1500نفر به بهره برداری خواهد رسید.

 

افتتاح 492پروژه اقتصادی در هفته بسیج سالجاری

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح حجم پروژه های افتتاحی هفته بسیج  در بحث اقتصادی را 492پروژه دانست و بیان کرد: بسیج سازندگی برای سوق دادن مردم به کارهای اقتصادی در عرصه های مختلف بیش از 130میلیارد ریال هزینه کرده که ماحصل آن راه اندازی 520عرصه اقتصادی در سراسر استان  بوده که 492پروژه آن  در هفته بسیج سالجاری به بهره برداری خواهند رسید.

 

راه اندازی 18مزرعه کاشت زغفران در استان

رنجبر یکی از مهمترین عرصه اقتصادی در پروژه اقتصاد ومحور در استان را کشت زعفران برای اولین بار در استان دانست و گفت: این عرصه مهم از سال 92در استان شروع به فعالیت کرده که با اقبال مطلوب متقاضیان روبه شده و در حال حاضر 18مزرعه کاشت زعفران با زیربنایی بالغ 10هکتار زیر کاشت این محصول مرغوب قرار گرفته است.

 

زعفران

وی با بیان اینکه در حال حاضر بسیج سازندگی بیش از 6هزار پیازچه این محصول را بین متقاضیان تقسیم کرده است،گفت: در سالجاری و همزمان با هفته بسیج سه مزرعه کاشت زعفران  در استان افتتاح خواهد شد.

 

افتتاح اولین مزرعه پرورش شتر مرغ  در استان

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح استان از اجرای اولین پروژه پروش شتر مرغ در استان خبر داد و گفت: اولین مزرعه پرورش شتر مرغ در استان با 25قطعه دوم آذرماه سالجاری با حضور مسئولان در منطقه اکبرآباد یاسوج به بهره برداری خواهد رسید.

 

زعفران

رنجبر با بیان اینکه در همین راستا پرورش بزرگترین مجتمع پروش شتر مرغ با زیر بنایی بالغ بر هشت هکتار سال آینده در منطقه کاکان راه اندازی خواهد شد،بیان کرد:بسیج سازندگی در این راستا تسهیلات خوبی ارائه داده و اقبال متقاضیان نسبت به موضوع مطلوب بوده است.

 

وی در ادامه به پرورش مرغ بومی در سطح استان اشاره کرد و گفت: پروش مرغ بومی یکی از بهترین و مهمترین عرصه ای اقتصادی در استان نبوده که در حال حاضر با پیشرفت 80درصدی این صنعت در استان، باید بگویم به خودکفایی رسیده ایم.

 

 

توزیع150هزار نیچه چهل روزه بین متقاضیان

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح تصریح کرد: سالجاری 150هزار قطعه نیمچه چهل روزه بین متقاضیان پروش مرغ بومی در سطح استان توزیع شده است.

 

افتتاح 103مزرعه پرورش مرغ بومی در سالجاری

رنجبر به افتتاح 103عرصه پرورش مرغ بومی همزمان با هفته بسیج در استان خبر داد و گفت: پرورش مرغ بومی یکی از بهترین پروژه های اقتصادی در درون استان بوده که به صورت جدی در استان نهادینه شده است.

 

بسیج سازندگی

 

وی در ادامه به عرصه های دیگر اقتصادی و ترویج این عرصه ها در بین متقاضیان اشاره کرد و گفت: پرورش بوقلمون یکی دیگر از عرصه های مهم و پایلوت در استان و منطقه دشت روم بویراحمد بوده که در حال حاضر به یکی از مراکز توزیع این محصول در استان شده است.

 

افتتاح 12مزرعه پروش بوقلمون در هفته بسیج

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح  با بیان اینکه در هفته بسیج امسال 12عرصه پرورش بوقلمون در استان افتتاح خواهد شد،بیان کرد: در حال حاضر بیش از 1600جوجه بوقلمون بین متقاضیان این عرصه مقاومتی در استان توزیع شده است.

 

رنجبر تولید عسل محلی و بومی را یکی از دیگر از عرصه های اقتصادی بسیج سازندگی در راستای توسعه اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: در حال حاضر ،عسل استان با کیفیتی مرغوب در کل استان و استانهای همجوار توزیع شده که نشانه از مرغوبیت این کالا را می دهد.

 

توزیع 2هزار کلونی زنبور عسل بین متقاضیان

وی با بیان اینکه در سالجاری بیش از دو هزار کلونی زنبور عسل بین متقاضیان این عرصه از سوی بسیج سازندگی استان توزیع شده است،گفت:کیفیت هدف اصلی متقاضیان و بسیج سازندگی در عرصه های مختلف است.

 

اشتغالزایی 160نفری در عرصه دامپروری

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح  در ادامه به پرورش دام سبک و سنگین در استان اشاره کرد و گفت: بسیج سازندگی در راستای اجرای دامپروری و توسعه این صنعت بومی اقدام به توزیع 2400رأس دام به متقاضیان کرده و توزیع این محصول در سطح استان توانسته اشتغالزایی خوبی را ایجاد کند.

 

بسیج سازندگی

رنجبر با بیان اینکه 160نفر در بحث دامپروری مشغول به اشتغال درآمدزا شده اند، بیان کرد: یکی از اهداف بسیج سازندگی توسعه اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی پایدار بوده که در همین راستا سعی شده مبالغ تسهیلات همگام با اجرای آن به صورت پنجاه درصد محصول و پنجاه درصد تسهیلات بین متقاضیان تقسیم شود.

 

وی به تولید و پرورش قارچ های صنعتی در استان و پرداخت تسیهلات به متقاضیان این عرصه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در عرصه پرورش قارچ یکی از استان های پیش تار هسیتم.

 

بسیج سازندگی

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح تولید کود های ارکانیک ورمی کمپوست را یکی دیگر از عرصه مهم صنعتی و اقتصادی دانست و بیان کرد:این محصول به عنوان یکی از بهترین محصولات بهداشتی در راستای صنعت سالم و بدون دغدغه در اختیار باغداران و کشاروزان قرار گرفته که اهمیت آن بسیار بالا است.

 

افتتاح سه واحد بزرگ تولید کود ورمی کمپوست در استان

رنجبر با بیان اینکه در هفته بسیج سالجاری سه واحد بزرگ تولید کود ورمی کمپوست در استان به بهره برداری خواهد رسید،بیان کرد:در سالجاری بیش از 50تن از این محصول در سطح استان توزیع شد.

 

وی در ادامه به تولید بلدرچین و کبک در استان اشاره کرد و گفت:در حال حاضر 24مزرعه تولید کبک و بلدرچین در استان دایر است.

 

بهره برداری از 10کارگاه تولید ماهیان سردآبی در هفته بسیج

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح از توزیع 370هزار بچه ماهی در راستای توسعه کارگاههای تولید ماهیان سرآبی در استان خبر داد و گفت: در هفته بسیج سالجاری 10کارگاه تولید پرورش ماهی در سطح استان به بره برداری خواهد رسید.

 

بسیج سازندگی

رنجبر ادامه داد: در حال حاضر 23کارگاه پرورش ماهیان سردآبی در سطح استان وجود داشته که بسیج سازندگی در راستای توسعه این عرصه ها با تزریق تسهیلات و بچه ماهی سعی بر کنترل بازران در این عرصه را دارد.

 

افزایش عرصه های اقتصادی به 1000عرصه

وی از افزایش عرصه های اقتصادی بسیج سازندگی به هزار عرصه در سالجاری خبر داد و گفت: در هفته بسیج امسال 492عرصه اقتصادی در استان به بهره بردادری خواهد رسید که تمامی این عرصه از اردیبهشت ماه سالجاری عملیات ساخت آنها شروع شده است.

 

افتاح 58پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر170میلیارد ریال

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح به افتتاح 58پروژه عمرانی بسیج سازندگی در راستای محرومیت زدایی در مناطق مختلف استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بسیج سازندگی 75پروژه عمرانی محرومیت زدایی را در دست اقدام داشته که از این تعداداد 58پروژه آن در سالجاری به بهره برداری خواهد رسید.

بسیج سازندگی

 

رنجبر میزان هزینه اعتبار هزینه شده برای این پروژه ها را 170میلیارد ریال دانست و گفت: اهم پروژه های مهم این نهاد در هفته بسیج،25مسجد،دو  باب حسینیه،2خانه بهداشت، 15گلزار شهدا، 2باب خانه عالم، 2باب خانه نیازمندان، 2جدول آبرسانی مزارع کشاورزی و 2باب کتابخانه خواهد بود.

 

 

انتهای پیام/ر

 

بويرخبر

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی