نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

1. آذر 1394 - 16:45
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال‌های اخیر روند رشد جمعیت روستایی استان در حال تغییر و روبه کاهش است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل،، پژمان نیک‌اقبالی در کارگروه تخصصی توسعه روستایی و عشایری استان با بیان اینکه، هم اکنون ۴۸ درصد جمعیت این استان در روستاها زندگی می‌کند ، افزود : کهگیلویه و بویراحمد پنجمین استان دارای جمعیت بالای روستایی در کشور است.

معاون استاندار بر تدوین سند توسعه روستایی استان تأکید کرد و گفت: با تدوین این سند و برنامه‌ریزی برای پایداری شغلی و  افزایش سطح درآمد روستاها می‌توان مهاجرت به شهر را کاهش داد.

نیک اقبالی افزایش طول راه‌های روستایی از چهارهزار و ۵۶۲ کیلومتر موجود به چهار هزار و ۶۷۸ کیلومتر در سال ۹۶، حذف ۵۰ نقطه حادثه‌خیز در راه‌های شریانی و فرعی، راه‌اندازی و توسعه راهدارخانه‌ها در مسیرهای روستایی، آسفالت و بهسازی راه‌های روستایی از هزار و ۷۵۰ کیلومتر به هزار و ۹۳۰ کیلومتر را از مهمترین اولویت های توسعه روستاها برشمرد.

وی افزایش سطح کشت گیاهان دارویی از ۲۹ هکتار موجود به ۱۵۷ هکتار، افزایش و گسترش گلخانه‌های موجود، توسعه طرح‌های پرورش ماهی، تولید گوشت مرغ صنعتی و.. را از دیگر اولویت ها در این خصوص عنوان کرد.

معاون استاندار بیان کرد: اجرای طرح‌های هادی از ۱۱۵ روستا به ۴۶۰ روستا در دو سال آینده، راه‌اندازی هفت مرکز بهداشتی و درمانی جدید و احداث ساختمان مراکز بهداشتی و درمانی در روستاهای پوله زیلایی، خرم‌راه، کت و تمنک، هوشمند‌سازی مدارس روستایی از ۳.۳ به ۱۰ درصد در سال ۹۶ ، احداث اردوگاه‌های تفریحی، افزایش تعداد شرکت‌های روستایی، گاز‌رسانی به روستاها از ۴۴۶ روستا به ۶۰۰ روستا در دو سال آینده، برق‌رسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار به ۷۴۰ روستا از دیگر اقدامات اولویت‌دار برای توسعه مناطق روستایی استان است.

نیک اقبالی بهبود کیفیت زندگی روستاییان و عشایر را از مهمترین اهداف توسعه پایدار جوامع روستایی و عشایری عنوان کرد.

وی اظهار کرد: ۱۰درصد جمعیت این استان را نیز عشایر تشکیل می دهند که توجه ویژه به این قشر نیز ضروری است.

منبع:مهر

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی