نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

2. آذر 1394 - 20:12
مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه وبویراحمد گفت: پرچم استکبارستیزی در دانشگاه ها و جامعه امروزه در دستان بسیج دانشجویی است و با توجه به وظیفه اجتماعی که دارد نمی‌تواند نسبت به حوادثی که در کشور رخ می‌دهد بی‌تفاوت باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، شهرام مهدوی مطلق در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته بسیج گفت: ۲دوم آذرماه روز تشکیل بسیج دانشجویی و بسیج طلاب به فرموده حضرت امام است که تا کنون توانسته رسالت خود را در دانشگاه ها عملی کند.

 

وی گفت: فرمان تشکیل بسیج دانشجویی توسط  بنیان گذار جمهوری اسلامی زمانی که کشور از بحران جنگ 8ساله رهایی یافته بود صادر شد که این حاصل دور اندیشی مرد بزرگ قرن بوده است.

 

 وی گفت: بسیج دانشجویی عصاره‌ای از فضایل انسان‌های ارزشی است که تاکنون در ساختار درونی، ملی و منطقه‌ای نقش مهمی داشته‌است و تکمیل و تقویت ساخت درونی نظام مستلزم توجه به بسیج و بسیجیان در راستای تحقق فرمان بسیج ده ها میلیونی است.

 

این مسئول دانشجویی اظهار داشت: در پایان جنگ برخی اعتقاد داشتند که دشمنی های دشمنان تمام شده و نیاز نیست به مواردی همچون ایجاد آمادگی پرداخت که در همین زمان امام فرمان تشکیل بسیج دانشجویی را دادند و این ناشی از دور اندیشی این پیر فرزانه بوده است.

 

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کهگیلویه و.بویراحمد گفت: نگاه دوراندیش امام را امروزه بهتر درک میکنیم زیرا با تغییر تاکتیک دشمن از جنگ سخت به جنگ نرم و از نظر مکانی از جبهه های جنگی به محیط دانشگاهی الان با اشراف همه جانبه مرحوم امام خمینی(ره) از مسائل مهم آشنا می شویم.

 

مهدوی خاطر نشان کرد: ‌بعد از جنگ سخت ما دچار جنگ بزرگتری بوده و هستیم به نام جنگ نرم که این جنگ در کف دانشگاه ها است و بسیج دانشجویی با تمام قدرت در مقابل این جنگ بزرگ در دانشگاه ها ایستادگی می کند.

 

وی با اشاره به فرموده‌ حضرت امام خمینی (ره) که بسیج دانشجویی را یکی از ضروری‌ترین تشکل‌ها عنوان کردند، افزود: تلاش بسیج دانشجویی وحدت در اصول انقلاب است شاید در شیوه‌ها اختلاف داشته‌باشیم اما هدف همه ما مبارزه با استکبار و دفاع از ارزش‌های انقلاب است.

 

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان بیان کرد: امروزه با وجود این که فعال ترین نیروها در حوزه فرهنگ بچه های بسیج دانشجویی هستند هنوز شاهد مشکلات و معضلات بسیاری در دانشگاه ها هستیم و اهمیت وجود این نهاد مقدس را بیشتر درک می کینم که اگر بسیج دانشجویی و فعالیت های انجام گرفته نبود معلوم نبود سطح مشکلات ما چه اندازه بودند.

 

 این مدیر دانشجویی نسبت بله عملکرد و رسالت بسیج دانشجویی خاطر نشان کرد: رسالت بسیج دانشجویی حفظ وضع موجود نیست، بلکه با حفظ ساختارها و ارزش های انقلاب اسلامی به دنبال مطالبه گری است و با این هدف که دانشجو باید تحلیل مسایل مختلف را داشته باشد  به مقابله با جنگ فرهنگی در دانشگاه ها برخواسته است.

 

وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی گفت: رسالت بسیج دانشجویی حرکت جهادی به سوی آرمان‌های انقلاب است و دانشجویان برای مقابله با ناتوی فرهنگی باید مسائل روز را تحلیل کنند و با هجمه‌های که در دانشگاه‌ها وجود دارد مقابله فکری به همراه تحلیل های صحیح با تکیه بر تمدن و گفتمان اسلامی، سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

 

مهدوی ابراز کرد: پرچم استکبارستیزی در دانشگاه ها و جامعه امروزه در دستان بسسیج دانشجویی است و با توجه به وظیفه اجتماعی که دارد نمی‌تواند نسبت به حوادثی که در کشور رخ می‌دهد بی‌تفاوت باشد.

 

وی در پایان به تشریح برنامه های این سازمان در هفته بسیج پرداخت و گفت: در هفته بسیج، برگزاری نمایشگاه های فرهنگی با محوریت بسیج و ایثار گری، برگزاری کرسی های آزاداندیشی ،تریبون آزاد با موضوع سبک زندگی و بیداری اسلامی، نشست های بصیرتی با موضوع بیداری اسلامی،بررسی قطع نامه های تاریخ جمهوری اسلامی با حضور غضنفری نویسنده کتاب رازهای قطع نامه، میزگرد های دانشجویی، نشست بسیج دانشجویی با دیگر تشکل ها با شعار وحدت، مشاوره های مختلف در خوابگاه های دانشجویی در ۲۵ دانشگاه استان، افتتاح کافه کتاب برای اولین بار در استان، برگزاری یادوراه شهدای دانشجو، دیدار با خانواده شهدای دانشجو، برگزاری پیاده روی دانشجویی، همایش تجلیل از دانشجویان جهادی بخشی از 34برنامه علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بسیج دانشجوی کهگیلویه وبویراحمد است.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی