نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

3. آذر 1394 - 9:06
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد
عملکرد بسیج سازندگی سپاه فتح در راستای محرومیت‌زدایی قابل تقدیر است
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بسیج سازندگی سپاه فتح در راستای محرومیت‌زدایی، عمران و آبادانی، بهداشت و درمان و اقتصاد مقاومتی گام‌های خوبی برداشته‌است.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی چهارفصل، پژمان نیک‌اقبالی شب گذشته در همایش شکوه هجرت ضمن تبریک هفته بسیج به دلاورمردان و بسیجیان خدوم و تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار کرد: در آغازین روز هفته بسیج شاهد افتتاح پروژه‌های زیادی در حوزه‌های مختلف بودیم که جا دارد از زحمات و تلاش‌های بی‌شائبه آن‌ها تقدیر و تشکر کرد.

 

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در زمانی که بسیج تشکیل شد به منظور اجرای کارهای نظامی و دفاعی بود و پس از آن نیز برای اقدامات فرهنگی بوده که امروز در برهه کنونی که نیاز کشور به اقتصاد مقاومتی، همدلی و محرومیت‌زدایی است بسیج وارد میدان عمل می‌شود، گفت: بسیج سازندگی سپاه فتح در راستای محرومیت‌زدایی، عمران و آبادانی، بهداشت و درمان و اقتصاد مقاومتی گام‌های خوبی برداشته‌است.

 

نیک‌اقبالی تصریح کرد: بعد از 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی در استانی در وسط کشور که آب کمی ندارد و تولید نفت بالا و جنگل فراوان و مواهب خوبی دارد از محرومیت صحبت کردن مشکل است.

 

این مسئول در ادامه با تاکید بر اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد امروزه هرچه دارد به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، گفت: عمق محرومیت در کهگیلویه و بویراحمد به اندازه‌ای زیاد است که با وجود اینکه کارهای خوبی صورت‌گرفته اما همچنان جای کار وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد با وجود وسعت کم با 700 هزار نفر جمعیت قریب به هزار و 700 روستا با پراکندگی بالا دارد که با توجه به شرایط جغرافیایی و صعب‌العبور بودن بسیاری از مناطق روستایی هنوز امکانات اولیه لازم را ندارند، گفت: امیدواریم بتوان با برنامه‌ریزی بر محرومیت‌ها غلبه و استان را از محرومیت خارج کرد.

 

نیک‌اقبالی اذعان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل محرومیت‌های تاریخی که دارد گران‌ترین آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و دیگر حوزه‌ها را دارد که با وجود اقدامات صورت‌گرفته همچنان برخی مناطق از نبود امکانات رنج می‌برند.

 

این مسئول با اشاره به برنامه‌های خوب بسیج سازندگی در راستای محرومیت‌زدایی و عمران و آبادانی روستاها اذعان کرد: کارهای جهادی باید با برنامه‌ریزی و اصولی به جلو حرکت داده شوند تا نهایت بهره را در رفع محرومیت‌ها ببریم.

 

وی با تاکید بر اینکه مسئولان بسیج در حوزه‌های مختلف باید با مسئولان اجرایی ارتباط و تعامل بیشتری داشته‌باشند، گفت: اگر کوتاهی در عدم همکاری ادارات با برنامه‌های جهادی بسیج بوده سهوی نبوده بلکه به دلیل محدودیت‌های سازمانی بوده‌است.

 

نیک‌اقبالی تاکید کرد: به منظور بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌های بسیجیان و اردوهای اجرایی باید برنامه مدون و از پیش تعیین‌شده داشته‌باشیم و امکانات ادارات و سازمان‌ها را برای کسب نتیجه مطلوب بسیج کنیم.

 

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های خوبی در بین قشر دانشجویی وجود دارد و باید از آن‌ها نهایت استفاده و بهره را برد، گفت: در صورتی که کار جهادگران با هدف و منظم اجرا شود و کارها و مسیرهای خدمت‌رسانی از پیش تعیین‌شده باشند می‌توان نتیجه بهتر و مطلوب‌تری کسب کرد.

 

این مسئول با بیان اینکه روستاهای زیادی در کهگیلویه و بویراحمد در زمینه آب، برق، گاز، جاده و امکانات بهداشتی عقب هستند، گفت: در بویراحمد روستایی بود که تا سال گذشته جاده نداشت که همه ما به عنوان مسئول باید پاسخگو باشیم.

صبح زاگرس

انتهای پیام

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی