نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

4. آذر 1394 - 11:17
بزرگواري افزود : زمانی که آقای «هدایت‌خواه» رییس مجمع نمایندگان استان بود ، ما با هم هماهنگ بودیم هر وزیری می آمد اول به مرکز استان می آمد و بعد به سایر نقاط می رفت .

به گزارش پايگاه خبري تحليلي چهارفصل،‌ نماینده چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیشترین امیدواری برای ایجاد اشتغال در حوزه انتخابیه من راه اندازی پتروشیمی دهدشت بود گفت : با تمام وجود پیگیر راه اندازی پتروشیمی دهدشت بوده و هستم .

 حجت الاسلام سید علی محمد بزرگواری با تاکید بر اینکه ، من مشکل آب، برق، گاز، سند و محیط زیستی این پتروشیمی را با دوندگی فراوان حل کردم ادامه داد : اکنون سرمایه‌گذار پیدا شده اما می‌گوید باید مواد اولیه باشد تا با اطمینان خاطر سرمایه‌گذاری کنم .

وی با بیان اینکه کشاورزی دهدشت از نبود آب رنج می‌برد، اظهار داشت : قرار بود برای کهگیلویه سدسازی کنند اما بدون هیچ مطالعه‌ای بجای «سد کلات»، «سد مارون» را احداث کردند.

وی با انتقاد از نماینده سابق شهرستان کهگیلویه افزود : قرار بود سد کلات را با ۳۷۰ میلیون متر مکعب آب احداث کنند اما نماینده قبلی مخالفت کرد و اینگونه شد که «سد مارون» را احداث کردند.

نماینده کهگیلویه با تاکید بر اینکه این سد به نام «کهگیلویه» ساخته شد ولی به کام «خوزستان» است ، ادامه داد :  چرا نماینده سابق شهرستان به این مهم فکر نکرد که از پشت سد نمی‌توان آب برداشت کرد؟.

بزرگواری با بیان اینکه در حال حاضر بهبهان و بخش اعظمی از استان خوزستان از سدی که تنها به نام کهگیلویه است نهایت استفاده را در بخش آب شرب و کشاورزی می برد تصریح کرد :  پیگیر اخذ مجوز برداشت آب از این سد برای شهرستان بهمئی هستم .

وی با بیان اینکه از سد کوثر هم گچساران ، عسلویه و بوشهر استفاده می‌کنند گفت : بعد از سه سال با تلاش و پیگیری فراوان توانستم فقط برای آب شرب شهرستان های حوزه انتخابیه ام  مجوز برداشت بگیرم.

این نماینده اصولگرای مجلس با اشاره به اینکه ، دنبال این هستیم که پایین تر از لوداب یک سد ۱۰۰ میلیون متر مکعبی احداث نماییم ، افزود: مطالعات احداث این سد انجام شده و من هم به شدت پیگیر به ثمر رسیدن آن هستم.

وی با بیان اینکه کارخانه سیمان دهدشت هم از مصیبت‌های من در دوران نمایندگی بود، اظهار داشت : اگر شما پیمانکار سیمان دهدشت را دیدید من هم دیدم

.

بزرگواری تاکید کرد : با وجود اینکه دولت تمایلی به احداث کارخانه سیمان نداشت من پس از پی گیری های فراوان توانستم برای سرمایه گذار آن ۱۵ میلیارد تومان وام بگیریم.

این مسئول با اعلام این مطلب که این سرمایه گذار پس از گرفتن پول غیب شد، افزود : با پیگیری من و آقای استاندار توانستیم پس از مدتی وی را پیدا کنیم او هم قول مساعد داد که کار خود را شروع کند ولی متاسفانه بعد از آن اگر شما آن آقا را دیدید من هم دیدم.

نماینده چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای راه اندازی کارخانه اجر دهدشت موفق شدیم از اصفهان سرمایه گذار جذب کنیم ادامه داد : با راه اندازی این کارخانه بخش اعظمی از جوانان حوزه انخابیه ام مشغول بکار خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه ، محرومیت کهگیلویه مهمترین عامل مهاجرت مردم این شهرستان به یاسوج است گفت : امیدوار بودیم با احداث جاده باغچه جلیل و پاتاوه دهدشت سایه محرومیت تا حدود زیادی از سر مردم کهگیلویه و دیگر شهرستان ها برداشته شود .

بزرگواری با بیان اینکه جاده باغچه جلیل بزودی به مرحله بهره برداری می رسد ، ادامه داد : پیمانکار قبلی جاده پاتاوه دهدشت که اتفاقا قصد کاندیداتوری برای مجلس را نیز دارد کار را به بهانه طلب ۴۸ میلیاردی نیمه کاره رها کرد.

نماینده شهرستان های کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده با اشاره به این مطلب که کارفرمای اصلی این پروژه قرارگاه خاتم النبیا بود تصریح کرد :  با تلاش و دوندگی فراوان توانستم ۳۲ درصد از این پول را برای ادامه کار بگیریم تا این پروژه از بن بست خارج شود .

نماینده اصولگرای مجلس با تاکید بر اینکه مردم دهدشت مثل مردم گچساران پولدار نیستند که به اصفهان و شیراز مهاجرت کنند ، ادامه داد : به همین دلیل این افراد برای مهاجرت یاسوج را انتخاب می کنند.

بزرگواری با بیان اینکه ، بارها اعلام کردم تا دولت نگاه ویژه به مناطق محروم نداشته باشد وضعیت به همین شکل باقی خواهد ماند و جهشی نخواهیم داشت ، گفت : چهارمحال بختیاری چون در مرکز نیروهای تاثیر گذاری داشت توانست خودش را از استان های محروم جدا کند و پیشرفت نماید .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ، در دولت احمدی نژاد نیکزاد وزیر مسکن را به دهدشت آوردم و بعد از دهدشت وی را به گچساران بردم ادامه داد : در همان برهه نامجو را به بهمئی بردم و بعد از آن یک سری هم به گچساران زدیم .

 

وی با تاکید بر اینکه دولت کنونی با تشکیلات آقای تاجگردون هم سو و همراه است گفت : آقای تاجگردون با لابی گری آقای لاریجانی رئیس کمیسون بودجه شد و حالا هم وزیران به پیشنهاد وی قبل از سفر به مرکز استان راهی گچساران می شوند.

نماینده کهگیلویه در مجلس با تاکید بر اینکه ، این سفر وزرا هیچ سودی برای توسعه استان ندارد اظهار داشت : این آمدن و رفتن ها همه تبلیغات است ، هفت ماه پیش وزیر ارتباطات به گچساران سفر کرد ، مصوبه داشتند و قولهایی هم داده شد اما کدام یک از مصوبات و وعده ها محقق شد؟

بزرگواری با اعلام این پرسش که چرا در دو سال گذشته سفر وزرا به گچساران به این گستردگی نبود؟ ادامه داد : این آقایان می‌آیند، قول می‌دهند و برای ما دردسر درست می‌کنند.

وی افزود : زمانی که آقای «هدایت‌خواه» رییس مجمع نمایندگان استان بود ، ما با هم هماهنگ بودیم هر وزیری می آمد اول  به مرکز استان می آمد و بعد به سایر نقاط می رفت .

این مسئول با بیان اینکه اینگونه شأن استان بیشتر حفظ می‌شد ادامه داد : اما حالا می بینیم هر وزیری می آید اول به گچساران می رود سپس سری به مرکز استان می زند .

نماینده چهار شهرستان استان  با اشاره به سفر وزیر کاربه گچساران گفت : پس از شنیدن این جریان با آقای «زارعی» تماس گرفتم و به وی تشر زدم که فقط به ریاست مجمع بودن دلخوش است و اکنون باید شخصا به گچساران سفر کند و دست وزیر را ببوسد تا به مرکز استان سری بزند .

وی با بیان اینکه 50 میلیارد پول «نفت» را به استان دادند گفت: از این مبلغ اما 37 مییلیارد به گچساران و باشت رسید و 13 میلیارد به بقیه استان اختصاص داده شد .

بزرگواری تاکید کرد : این ظلم است این بیداد گری است این تبعیض است مردم باید ما را درک کنند .

این نماینده مجلس با بیان اینکه البته تبلیغات خیلی موثر است ، افزود :  من و آقای زارعی هم مثل اقای تاج گردون برای اماکن ورزشی اعتبار گرفتیم ، اما همه این ها به اندازه یک سوم اعتبارات گچساران و باشت انعکاس داده نشد.

وی با گلایه از رسانه های استان گفت : چرا بازتاب عملکرد من و آقای زارعی دیده نمی‌شود،؟ آنها برای خودشان سایت و نشریه دارند ،هزینه می کنند، اما من پولی برای تبلیغات ندارم خودم هستم و خدای خودم .

بزرگواری با بیان این مطلب که هر موقع زن و بچه‌ام بخواهند از یاسوج به دهدشت بروند به مدیری یا شخصی زنگ نمی زنم که ماشین در اختیارشان بگذارند، افزود : در جاده ای که با پیگیری من درست شد به من و خانواده ام ناسزا می گویند .

این مسئول در پایان با اعلام اینکه مدیران استانی فقط قول می‌دهند ادامه داد :  چرا یکی نیست از آنان بپرسد الان که پاییز هم دارد، تمام می‌شود از ماده ۱۸۰ که این همه مانور دادید چه خبر و چند ریال تخصیص داده شده است ؟.

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی