نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

4. آذر 1394 - 11:45
مسئولان محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد بدون هیچ مقاومتی ۱۷ راس از گوزنهای زرد دنا را به ۳ منطقه در استان خوزستان شامل سایت تکثیر در اسارت هلوه (۲ راس)، پارک ملی ۱۸۰ هکتاری دز و پارک جنگلی ۱۰ هکتاری در حومه اهواز تقدیم کردند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي چهارفصل،‌ سال گذشته منابع موثق خبری افشا کردند، گوزن‌‎های زرد ایرانی که به منطقه حفاظت شده دنا منتقل شده بودند، به زادگاه تاریخی خود در اطراف دز و کرخه خوزستان منتقل می‌شوند.

 

 این موضوع دستمایه ای شد تا رسانه ها به اهمیت موضوع بپردازند اما کارگر نشد تا از این انتقال نامیمون جلوگیری شود و مسئولان محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد بدون هیچ مقاومتی  ۱۷ راس از گوزنهای زرد دنا را به ۳ منطقه در استان خوزستان شامل سایت تکثیر در اسارت هلوه (۲ راس)، پارک ملی ۱۸۰ هکتاری دز و پارک جنگلی ۱۰ هکتاری در حومه اهواز تقدیم کردند.

 

هر چند سال گذشته نیز مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان محیط زیست کشور اعتراف کرد که منطقه آبسپاه در دنا بر اثر سوء مدیریت زیستگاه امنی برای گوزن‌های زرد تلقی نمی شود اما مهمترین ایراد این انتقال مگس های میاز بود که سایت های استان خوزستان را به قتلگاه گوزن زرد ایرانی تبدیل کرده اند.

گوزن زرد

در هیم یک فعال زیست محیطی به «بویر نیوز» خبر داد امسال نیز قرار است چند راس گوزن زرد ایرانی دیگر (احتمالا ۵ راس)  از سایت آبسپاه که مناسب ترین محیط طبیعی برای پرورش گوزن زرد ایرانی است به سایت کرخه منتقل شود.

 

هر چند خبرنگار ما تاکنون موفق نشده با مسئولان محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد جزئیات بیشتری از این خبر بدست بیاورد اما یک منبع آگاه نیز به خبرنگار «بویر نیوز» اطلاع داد، که کارشناسان و دامپزشکانی از تهران برای انجام مقدمات این انتقال به یاسوج سفر کرده اند.

یک ریال به اعتبارات استان اضافه نشده است

مشکلات مالی و اعتباری که در دو سال اخیر دامن کهگیلویه و بویراحمد را گرفته است یکی از دلایل انتقال گوزن های زرد در سال گذشته بود که شنیده می شود همین موضوع نیز دلایل موافقت بی قید مسئولان محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با این انتقال است.

 

در همین رابطه سال ۹۳ پورشیرزاد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توسعه حفاظت الکترونیک نیاز به اعتبار دارد، بیان داشت: اعتبارات محیط زیست بسیار کم است و سالانه نیز کاهش می یابد و این در حالی است که سال به سال انتظارات از محیط زیست افزایش می یابد.

 

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: محیط زیست استان حتی در تامین حقوق محیط بانان خود با مشکل مواجه است و محیط بانان استان به رغم مشکلات با غیرت مثال زدنی از محیط زیست حفاظت می کنند.

 

اعتراض فعالان زیست محیطی به مدیرکل و نماینده حامی وی

در همین حال شنیده می شود، فعالان زیست محیطی که در حضور خانم ابتکار بشدت از مدیریت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد انتقاد کرده بودند، قصد دارند در صورت عملی شدن این اقدام در اعتراض به مدیریت محیط زیست و پلاکارد نوشته هایی خاص به در سایت آبسپاه پیاده روی کنند. همچنین در یکی از گروه های متعلق به تعدادی از فعالان زیست محیطی بشدت از نماینده ای که وی را حامی مدیر محیط زیست می دانند و استاندار کهگیلویه و بویراجمد انتقاد شده است.

منبع:بویر نیوز

انتهاي پيام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی