نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

4. آذر 1394 - 12:38
معاون دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در یاسوج مطرح کرد:
دلایل بالارفتن سن ازدواج دختر ها در کشور مشخص شد
معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی میانگین سن ازدواج در کشور را 28 سال اعلام کرد و گفت:این نرخ در کلان شهر ها به بالای 30 سال می رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، محمد اسحاقی، با ابراز نگرانی از افزایش سن ازدواج در بین دخترها افزود: ادامه تحصیل به خصوص در دوره‌های تکمیلی و اشتغال از عوامل اصلی افزایش سن ازدواج در بین دختران است.

 

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود:ازنظر روانشناختی عدم بسندگی و کفایت روانی وجسمی و نوع فرزند پروری چه برای پسران و چه برای دختران از جمله عواملی است که موجب بالارفتن سن ازدواج در بین جوانان ما شده است.

 

وی میانگین سن ازدواج در کشور را 28 سال دانست و بیان کرد:این نرخ در کلان شهر ها به بالای 30 سال می رسد یعنی دخترهایی هستند که در سن سی سال ازدواج می کنند که بعد از ازدواج فرزند آوری خود را پنج سال به تاخیر می اندازد که با این حال ممکن است شانس باروری خود را از دست دهند و جزو 20 درصد از جوانان ما که نابارورند باشند.

 

اسحاقی تصریح کرد:افزایش شهر نشینی وجدا شدن شبکه های خویشاوندی، شناخت همسر مناسب و معرفی آنها را با اختلال مواجه و موجب بالارفتن سن ازدواج  شده است  که با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی و مشارکت مردم می توان از بالا رفتن سن ازدواج  جلوگیری کرد.

 

این مسئول کشوری:به برنامه‌های مدنظر برای کاهش سن ازدواج و رفع موانع تشکیل خانواده اشاره کرد و اظهار داشت: طرح جامع تشکیل و تعالی خانواده تهیه، تصویب و ابلاغ شده و همچنین طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در راستای رفع موانع ازدواج در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص سیاست‌‌های کلی جمعیت ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری گفت: برخی از سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حال اجرا است.

 

اسحاقی تصریح کرد: در بخشی از این سیاست‌ها مانند فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص خطرات کاهش نرخ باروری، بیمه ناباروری، رایگان شدن زایمان و بیمه فرزند چهارم اقدام خوبی صورت گرفته اما در بخش اقتصادی و ایجاد اشتغال نیاز به کار بیشتری است.

 

معاون دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص نحوه اجرای مرخصی زایمان از 6 ماه به 9 گفت: مرخصی زایمان از 6 ماه به 9 ماه در برخی دستگاه‌ها اجرا نمی‌شود که مابه‌التفاوت این مدت بررسی می‌شود.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر طرح دو هفته مرخصی پدران، کاهش مدت سربازی سربازان متاهل و نزدیکی محل خدمت سربازان به محل زندگی همسران اجرا می‌شود.

منبع: ایل بانو

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی