نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

5. آذر 1394 - 20:50
آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد از صبح روز گذشته به همراه جمعی از مسئولان استانی به ویژه معاون عمرانی استاندار از منطقه مارگون ولوداب بازدید به عمل آورد و از نزدیک پای درد دل مردم محروم این منطقه نشست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، یادوراه 22 شهید بخش مارگون عصر روز گذشته با حضور نماینده ولی فقیه وجمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

 

در این مراسم آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد ضمن ارزش دانستن برگزاری چنین یادواره ها و بزرگداشت هایی اظهار کرد: در فرهنگ اسلامی شهادت بالاترین درجه ایثار است و برگزاری مراسم یادواره کسانی که جان خود را در دفاع از میهن نثار کرده‌اند، در همه فرهنگ‌ها و کشورها به عنوان یک ارزش انسانی تلقی می‌شود.

 

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد درمجلس خبرگان رهبری در ادامه شهدا را کشتی نجات و شمع تاریخ برشمرد و گفت: جوانانی که این یادواره‌ها را برگزار می‌کنند در مسیر بندگی خدا گام بر می‌دارند و همین جوانان هستند که تربیتکننده شهدای آینده این نظام و انقلاب هستند.

 

وی گفت: جهاد در راه خداوند دری از در های بهشت است آرامش و امنیت خود را مدیون شخصیات های بزرگی چون شهدا هستیم که این فضا را برای ما آماده کنند.

 

ملک حسینی با اشاره به اینکه در فرهنگ اسلامی سه نوع مجاهدت درراه خدا وجود دارد، تبیین کرد: اول مجاهده انتزاعی و نیرو سازی است (مجاهده سبز)، دوم مجاهده همراه نرمش قهرمانانه (مجاهده سفید)، سوم مجاهده ای خونبار، خونرنگ و جهادی سخت واست به نام (مجاهده سرخ) که هر سه جهاد تلاشی برای احیای دین، راه و نام خداوند است.

 

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: جهاد، مردن نیست بلکه زنده بودن است زیرا مرگ در راه خدا همانند زنجیر  برگردن دختران که به زیبایی می درخشد برای انسان زیباست.

 

وی در ادامه افزود: بر همین اساس میبینیم که  22 شهید مارگون، زینت این شهر هستند  و ما برای بزرگداشت یاد و خاطره هایشان اینجا جمع شده ایم.

 

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد درمجلس خبرگان رهبری به هفته بسیج و فرهنگ والای بسیج اشاره کرد و گفت: بسیج یعنی بصیرت،شهادت طلبی، استقلال، حریت انسانی و این درسی است که حسین بن علی برای بشریت به ارث گذاشته است و زمانی می فرماید: مرگ در عزت از زندگی در ذلت برتر است یعنی تفکری تاریخی و فرهنگی در جامعه ما به عنوان فرهنگ بسیج نام گذاری کرده است.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت حاکم بر کشورهای شیعه در سطح جهان گفت: اگر مقاومتی دریمن با این همه بمباران، بایک وعده غذایی، با فقر تاریخی رخ داده است روح بسیجی است که امام علی (ع) و امام حسین(ع) ایجاد کردند.

 

ملک حسینی تصریح کرد: کشورهای همسایه متمایز ازایران نیستند و بچه های که در فلسطین، لبنان، یمن، سوریه و... مقاومت می کنند همه جهاد در راه اسلام است و اگر مقاومت نمی کردند  داعش یا پشت  مرز های ما و یادر کشور ما بود.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی