نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

9. آذر 1394 - 13:17
رئیس آموزش و پرورش چرام عنوان کرد
کسب رتبه اول آموزش و پرورش چرام در پروژه مهر
تا امنیت و آرامش در کشوری حاکم نباشد، توسعه و پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، رئیس آموزش و پرورش چرام گفت: در ارزیابی‌هایی که در بحث پروژه مهر صورت گرفت در بین 13 منطقه و شهرستان استان، آموزش و پرورش چرام توانست رتبه اول را کسب کند و علاوه بر کسب نمره 100، به عنوان آموزش و پرورش ویژه معرفی شد.

"صدرالله عزیزی" در نشست شورای آموزش و پرورش چرام، یکی از مهمترین و حیاتی‌ترین وظایف بسیج را حفظ امنیت کشور دانست و اظهار کرد: تا امنیت و آرامش در کشوری حاکم نباشد، توسعه و پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

رئیس آموزش و پرورش چرام با بیان اینکه آموزش و پرورش بالغ بر 41 هزار دانش‌آموز و فرهنگی شهید دارد، عنوان داشت: آموزش و پرورش انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده را از اهداف و وظایف خود می‌داند.

وی با اشاره به این فرمایش امام راحل که «خدمت به شهدا، خدمت به نبی اکرم است»، خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های خدمت به شهدا، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداست که ما باید در برنامه‌های خود به سمت آن حرکت کنیم تا بتوانیم از ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع کنیم.

این مسئول، اضافه کرد: واژه مقدس بسیج برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی با هدف استکبارستیزی، استقلال خواهی و خنثی کردن توطئه‌های دشمن، توسط امام راحل مطرح شده و سرانجام پس از اشغال لانه جاسوسی در 5 آذر 1358 تشکیل شد.

عزیزی در ادامه به برنامه‌های آموزش و پرورش چرام در هفته بسیج اشاره کرد و گفت: صبحگاه مشترک مدارس، غبارروبی گلزار مشترک و شرکت همکاران و دانش‌آموزان در روز بسیج، از جمله برنامه‌های انجام شده توسط آموزش و پرورش در هفته بسیج بود.

رئیس آموزش و پرورش چرام در بخش بعدی از سخنان خود به ارائه گزارشی از برنامه‌های آموزش و پرورش پرداخت و انجام پروژه مهر را یکی از این برنامه‌ها دانست و ابراز کرد: در ارزیابی‌هایی که در بحث پروژه مهر صورت گرفت در بین 13 منطقه و شهرستان استان توانستیم رتبه اول را کسب کنیم و علاوه بر کسب نمره 100، به عنوان آموزش و پرورش ویژه معرفی شدیم.

وی به پرسش مهر ریاست جمهوری اشاره داشت و از شرکت اولیا در این طرح برای اولین بار خبر داد و گفت: سوال پرسش مهر امسال این است که پس از رفع تحریم‌ها چه فرصت‌هایی پیش رو داریم و چگونه می‌توانیم به نحو احسن از این فرصت‌ها استفاده کنیم.

این مسئول با بیان اینکه در طرح پرسش مهر، رئیس جمهور محترم، هرساله یک اصل مهم مطرح می‌کند بر اطلاع رسانی در این زمینه تاکید کرد و مهلت تحویل آثار را تا 15 آذرماه اعلام کرد.

عزیزی همچنین به طرح مصباح‌الهدی اشاره داشت و با بیان اینکه این طرح، طرح امام شناسی است، تصریح کرد: هدف از این طرح آشنایی با زندگی ائمه اطهار است که داوطلبان می‌توانند آثار خود را در قالب سرود، شعر، طراحی، نقاشی، مدیحه‌سرایی، مقاله نویسی، حفظ چهل حدیث، تئاتر، نمایش، خوشنویسی، فیلم کوتاه، دل‌نوشته، حفظ زیارت جامعه کبیره و کتابخوانی تا 17 فروردین ارائه دهند.

وی با ابراز خرسندی از اینکه چرام در سال گذشته در طرح مصباح‌الهدی توانست مقام اول را کسب کند، گفت: با توجه به مذهبی بودن شهرستان چرام، انتظار داریم که از رتبه‌ها دفاع کند و در راستای نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه فرهنگی گام بردارد.

عزیزی در ادامه صحبت‌های خود از مسابقات 9گانه قرآن، نماز و عترت سخن گفت و بر آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ قرآنی تاکید کرد و متذکر شد: در این راستا امسال افتتاح دارالقرآن را داشتیم که با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است.

مسابقات علمی دانش‌آموزان و برگزاری کلاس‌های تقویتی و جبرانی از جمله برنامه‌هایی بود که رئیس آموزش و پرورش چرام به آن اشاره داشت و گفت: با توجه به پراکندگی و گستردگی آموزش و پرورش باید در جهت تحقق اهداف آن با همفکری و همکاری گام برداشت.

منبع:عصردنا

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی