نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

23. آذر 1394 - 0:14
هویت پیکر مطهر این شهدای هشت سال دفاع‌مقدس که به عنوان شهید گمنام تشییع و خاکسپاری شده بودند محرز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، هویت پیکرهای این شهید گمنام دوران دفاع‌مقدس از طریق DNA شناسایی شد.

 

مشخصات پیکرهای سه شهید گمنام دوران دفاع‌مقدس از استان فارس است: شهید علی شیر بویراحمدی، فرزند جمشید، متولد ۱۳۴۶ است، که به عنوان نیروی بسیجی به جنگ اعزام و در عملیات قدس۳ و در منطقه عملیاتی میمه به شهادت رسیده است. شهید بویراحمدی از طریق DNA شناسایی شده است.

 

این شهید بزرگوار به عنوان شهید گمنام در تاریخ ۱۳۹۰/۴/۷ مصادف با شهادت امام موسی کاظم(ع) در شهر زرقان استان فارس تشییع و به خاک سپرده شده بود.

 

شهید سیدحسن ساجدی منش، فرزند هدایت، متولد ۱۳۴۵است، که به عنوان نیروی بسیجی به جنگ اعزام و در عملیات قدس۳ و در منطقه عملیاتی دهلران به شهادت رسیده است. شهید ساجدی منش از طریق DNA شناسایی شده است.

 

این شهید به عنوان شهید گمنام در تاریخ ۱۳۹۰/۴/۷ مصادف با شهادت امام موسی کاظم(ع) در شهر زرقان استان فارس تشییع و به خاک سپرده شده بود.

 

شهید ولی نوری قصرخلیلی، فرزند بابا، متولد ۱۳۳۰ است که در سال۶۴ به جنگ اعزام و در عملیات قدس۳ و در منطقه عملیاتی دهلران به شهادت رسیده است. شهید نوری قصرخلیلی از طریق DNA شناسایی شده است.

این شهید به عنوان شهید گمنام در تاریخ ۱۳۸۹/۱۰/۲۸ در دانشگاه شهید باهنر شیراز تشییع و به خاک سپرده شده بود.


 

رئیس کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس از شناسایی هویت پیکر مطهر سه شهید گمنام دیگر که در این استان به خاک سپرده شده‌اند، خبر داد و گفت: هویت شهید علی شیربویراحمدی، سیدحسن ساجدی و ولی نوری شناسایی شدند.

 

سردار مجتبی مینایی‌فرد، رئیس کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس گفت: با تأکید مقام معظم رهبری چند سالی است که ستاد تفحص مفقودان نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس تشکیل شده است که این ستاد با تقدیم شهدا و مجروحان زیادی توانسته است، تا به امروز اخبار خوبی را به خانواده‌های چشم‌ انتظار مفقودان الاثرها ارائه دهد.

وی با تصریح اینکه به تازگی پیکر مطهر ۵ شهید گمنام دوران دفاع مقدس با تلاش‌های زیاد این ستاد بعد از ۳۰ سال شناسایی شدند، افزود: هر کدام از این شهیدان طی سال‌های گذشته در نقاط مختلف استان فارس به عنوان شهید گمنام به خاک سپرده شده‌اند که بحمد الهی امروز با تلاشی که صورت گرفته است، مشخصات ۳ نفر از این شهدایی که شناسایی شده‌اند، قطعی شده است و برای دو شهید دیگر نیز در حال تلاش هستیم تا به یاری خدا تا آخر این هفته ابلاغیات آن‌ها را اخذ کرده و خانواده‌های آنان را از چشم‌انتظاری برهانیم.

 

مینایی‌فرد با تأکید بر اینکه تنها مأخذ کسب اطلاع از وضعیت مفقودان دفاع مقدس تنها ستاد تفحص مفقودان است که به محض اینکه اطلاعی از این مفقودان به دست آنان برسد، حتماً از طریق رسانه‌ها اعلام خواهد شد، گفت:‌ روز گذشته خبر شناسایی هویت پیکر مطهر دو شهید مفقود الاثر دوران دفاع مقدس به خانواده‌های آنان ابلاغ شد که یکی از آنان به نام علی شیر بویراحمدی از منطقه بویراحمد و نورآباد بود و به پدر و مادر این شهید بزرگوار اطلاع‌رسانی شد که پیکر مطهر پسرشان در تاریخ ۲۶ خرداد سال ۱۳۹۰ به‌عنوان شهید گمنام در شهر زرقان به خاک سپرده شده است.

 

رئیس سازمان حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه فجر فارس ادامه داد: خانواده این شهید بزرگوار بعد از ۳۰ سال فراق بر سر مزار شهید خود حاضر شدند و بحمد الهی مراسم تشییع و تکریم بسیار باشکوهی با حضور خانواده این شهید و مردم شهر زرقان در جوار آرامگاه این شهید بزرگوار برگزار شد.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین شهید سیدحسن ساجدی اهل منطقه مرودشت یکی دیگر از شهدایی بود که مانند شهید بویراحمد در عملیات قدس ۳ و در منطقه عین منصور به شهادت رسیده بود که پیکر مطهر این شهید نیز در تاریخ هفتم تیر سال ۹۰ به عنوان شهید گمنام در جوار شهید بویراحمدی به خاک سپرده شده بود و به  خانواده این شهید بزرگوار نیز اطلاع‌رسانی شد و آنان نیز در مراسم دیروز حضور داشتند.

کبنانیوز

انتهای پیام/

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا