نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

26. آذر 1394 - 12:09
فرماندار گچساران گفت: معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، فرماندار گچساران گفت: معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد.

عبدالرحیم رحیمی، اظهار داشت: معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور به کهگیلویه وبویراحمد سفر کرد.

 

فرماندار گچساران گفت: سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور ابتدا در گچساران پس از غبارروبی گلزار شهدا و تجدید میثاق با شهدا در جلسه شورای اداری گچساران شرکت می‌کند.

وی عنوان کرد: در این سفر یک روزه معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور با حضور در شهرستان باشت دیداری با دهیاران روستاهای این شهرستان دارد.

رحیمی گفت: معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور امشب در شهر یاسوج با استاندار کهگیلویه وبویراحمد دیدار می‌کند.


 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور وارد شهر دوگنبدان شد

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور لحظاتی پیش با استقبال رئیس کمیسیون برنامه وبودجه مجلس و جمعی از مسئولان استانی و محلی وارد فرودگاه شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران شد.

سید ابوالفضل رضوی برای بررسی توانمندی ها و چالش های مناطق روستایی شهرستان های گچساران و باشت به این دو شهرستان سفر کرده است.

وی در نخستین گام از سفر خود با حضور در گلزار شهدای گمنام شهر دوگنبدان با نثار گل و قرائت فاتحه به آرمان های شهدای دفاع مقدس ادای احترام کرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور در این سفر قرار است پس از شرکت در شورای اداری شهرستان های گچساران باشت از چند طرح مهم عمرانی مناطق روستایی از جمله کوه دهک و جاده پیچاب بازدید کند.

 


پرداخت وام اشتغال تا سقف ۳۰ میلیارد ریال به روستاییان

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از پرداخت وام اشتغال تا سقف ۳۰ میلیارد ریال به روستاییان خبر داد.
سید ابوالفضل رضوی در جمع مسئولان شهرستان گچساران با بیان اینکه به دنبال ایجاد اشتغال پایدار در روستاها هستیم، اظهار کرد: برای این کار تسهیلاتی خوب و با بهره مناسب برای روستاییان در نظر گرفته شده است.

 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست‌جمهوری افزود: به همین منظور روستاییان قبل از هر چیز ملزم به تشکیل شرکت‌های تعاونی روستایی یا شرکت‌های سهامی خاص هستند.

این مسئول در نهاد ریاست‌جمهوری گفت: روستاییان می‌توانند با تشکیل شرکت‌هایی با ۲۵ خانوار، ۵۰ خانوار، ۱۰۰ و ۱۵۰ تا ۲۰۰ خانوار از مزایای این وام‌های اشتغال‌زایی بهره‌مند شوند.

رضوی افزود: به شرکت‌های با ۲۵ خانوار، ۷۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود که ۴۵ درصد سهم آورده آنها خواهد بود.

وی بیان کرد: به خانوارهای ۵۰ تا ۹۹ خانواری که شرکت تأسیس کنند تا سقف ۱۰ میلیارد ریال و با سهم آورده ۶۵ درصدی وام پرداخت می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: به شرکت‌هایی که متشکل از ۱۰۰ تا ۱۴۹ خانوار باشند ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات با ۳۰ درصد سهم آورده آن‌ها تسهیلات پرداخت می‌شود.

 

رضوی افزود: به خانوارهای ۱۵۰ به بالا که شرکت تشکیل دهند با سهم آورده ۲۵ درصدی مبلغ ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.

این مسئول در نهاد ریاست‌جمهوری در ادامه به شرایط و نحوه باز پس‌گیری این وام‌ها اشاره کرد و گفت: سال اول مشارکت، سال دوم تنفس و از سال سوم پرداخت اقساط را خواهیم داشت که کارمزد این وام‌ها ۳ درصد است.

 

وی در ادامه نرخ بیکاری در روستاها را بالا ذکر کرد و گفت: با توجه به مهاجرت جوانان تحصیل کرده روستانشین به شهرها هر چند به نظر نمی‌رسد که نرخ بیکاری در روستاها بالا باشد اما باید گفت که بیکاری در روستاها نرخ بالایی دارد.

 


آبرسانی با تانکر به ۷۰۰۰ روستا / حاشیه‌نشینی ۱۴ میلیون روستایی در شهرها

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست‌جمهوری گفت: در حال حاضر تعداد روستاهای کشور که به وسیله تانکر آبرسانی می‌شوند ۷۰۰۰ روستا است.

سید ابوالفضل رضوی صبح امروز در سفر به شهرستان‌های گچساران و باشت برای بررسی وضعیت و مشکلات روستاهای این دو شهرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به خدماتی که روستاییان و روستانشینان به کشور ارائه می‌کنند، اظهار کرد: روستانشینان در همه مراحل تاریخی چه در هشت سال دفاع مقدس و چه در سازندگی کشور مجاهدت‌های زیادی از خود نشان دادند.

 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور افزود: اکنون وظیفه ما مسئولان است که با همه توان برای خدمت به روستاییان امکانات را بسیج کنیم.

این مسئول به برخی از ظرفیت‌ها که در روستاها برای تولید و اشتغال وجود دارد اشاره کرد و گفت: یکی از کارهای ما این است که اجازه ندهیم روستاییان با ترک روستاها کار و تولید را کنار بگذارند که باید برای این مسئله برنامه داشته باشیم.

 

رضوی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر بین ۱۱ تا ۱۴ میلیون نفر از روستاییان ما حاشیه‌نشین شهرها شده‌اند که با برنامه‌های تولیدی و اشتغال می‌توان از ادامه این مهاجرت‌ها که به ضرر خود روستاییان است جلوگیری کرد.

 

این مسئول در ادامه به سهم روستاها در صنعت و کشاورزی اشاره کرد و گفت: ارزش افزوده صنعت و معدن در روستاها ۵۲ درصد است و در بخش کشاورزی این رقم به ۶۳٫۵ درصد می‌رسد اما تولیدات کشاورزی کشور در روستاها ۹۳٫۵ درصد است.

 

وی در ادامه به یکی از مشکلات اصلی روستاها یعنی بحث بحران آب اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعداد روستاهای کشور که به وسیله تانکر آبرسانی می‌شوند ۷۰۰۰ روستا است.

 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور افزود: بیشتر این روستاها در سه استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی هستند.

رضوی در ادامه ایجاد اشتغال پایدار را یکی از برنامه‌های دولت برای روستاییان ذکر کرد و گفت: برای این کار تمهیداتی اندیشیده شده است.

منبع:کبنا

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی