نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

26. آذر 1394 - 13:42
مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مکاتبات وجلسات اولیه برای اجرای طرح ثبت ملی گلزار شهدای استان کهگیلویه وبویراحمد و برخی گلزارهای دیگر در سراسر استان آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، سید مصطفی مهدی مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان کهگیلویه وبویراحمد در جلسه اولیه با مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به ویژگی های بی نظیر گلزارهای شهدا در سراسر استان از شروع اقدامات اداری برای اجرای طرح ثبت ملی گلزار های شهدا خبر داد.

 
وی در این باره گفت: برخی از گلزارهای شهدا در استان کهگیلویهدوبویراحمد به لحاظ تعداد مزارهای شهید ظرفیت ثبت شدن در فهرست اماکن ملی را دارند.
 
 
مهدی  ضمن بیان این مطلب که حتی گلزار شهدای برخی از روستاها ظرفیت چشمگیری برای ثبت شدن دارند، اظهار داشت: برخی از روستاهای کوچک که جمعیت آنها بسیار کم است، شهیدان متعددی دارند مثلا گلزار شهدای روستای "ده برافتاب " استان که یک روستای کوچک است، 30 مزار شهید را در خود جای داده که این تعداد مزار به نسبت خانوارهای ساکن در این روستا، بی نظیر است.
 
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره مراحل طرح  اجرایی شدن ثبت ملی گلزارهای شهدا، گفت: ما این طرح را به عنوان یک عملکرد مهم در راستای حفظ و معرفی گلزار شهدا پی گیری می کنیم که در این مسیر، مکاتبات اولیه با کمک میراث فرهنگی استان برای ثبت گلزار شهدا را آغاز کرده ایم و امیدواریم بتوانیم در آینده برخی از این گلزارها را، نخست به ثبت ملی برسانیم.
 
منبع:صبح زاگرس

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی