نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

27. آذر 1394 - 22:58
امام جمعه چرام گفت: متاسفانه این ادبیات در داخل نظام ما هم نفوذ کرده و جوانان انقلابی و متدین را افراطی میدانند و بر عکس انسانهایی را که به اهداف بلند اسلام می تازند و دین را خرافات و افیون میدانند را نماد اعتدال و میانه روی میدانند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، حجت الاسلام جعفر طزری ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به جنایت هولناک کشتار شیعیان در نیجریه، اظهار داشت: ارتش نیجریه با حمله به حسینیه ای در نیجریه بیش از 500 نفر از شیعیان این کشور را به جرم اینکه سد معبر نموده اند به خاک و خون کشید و تعداد زیادی را نیز زخمی و مجروح نمود .

 

امام جمعه چرام با بیان اینکه واقعیت مساله این نیست، افزود: جرم شیعیان نیجریه محبت به خاندان پیامبر اسلام خصوصا ابا عبد الله الحسین(ع) است و به این دلیل به خاک و خون کشیده شدند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: آن روز که شیعیان نیجریه راهپیمایی با شکوه روز قدس را بر پا و مراسم پیاده روی عظیم اربعین را اجرا کردند و زمانی که تمثال امام (ره) و مقام معظم رهبری را در دست گرفتند، تخم کینه و نفرت را در دل وهابیت و حرامیان کاشتند و امروز باید هزینه آن را بدهند.

 

این مسئول با بیان اینکه این حادثه بسیار سخت و غمناک بود، گفت: امثال چنین جنایاتی زیاد برای شیعه اتفاق افتاده است و چیز تازه ای نیست بلکه بعد از رحلت پیامبر مظلومیت شیعه شروع شد و تا ظهور حضرت حجة ادامه خواهد داشت.

 

طزری اضافه کرد: لذا شیعیان هرگز با این جنایت ها و آدم کشی ها از صحنه خارج نخواهند شد و راه خود را با قدرت و شدت بیشتر ادامه خواهد داد اما آنچه مایه تعجب است اینکه کسانی که چند هفته قبل بخاطر عملیات تروریستی پاریس ، در پشت دیوار سفارت انگلیس شمع روشن کردند و بلافاصله پیام تسلیت صادر و این عمل را محکوم کردند چرا امروز سکوت کرده اند.

 

 

خطیب جمعه چرام با اشاره به کسانی که صدای حمایت از حقوق سر می دهند،گفت: اینان چرا امروز لبان خود را دوخته اند و فقط نظاره گر این قتل عام هستند، واقعیت آن است که امروز دیپلماسی خارجی ما در حالت انفعال شدید قرار دارد و برای انکه مبادا اعتمادی که 2 سال است بدنبال آن هستند تا بیگانگان به ما اعتماد کنند از بین برود سکوت میکنند و اگر جرأت داشته باشند شیعیان نیجریه را عامل مشکل می دانند.

 

 

وی افزود: ما ضمن محکوم کردن این جنایت هولناک از مسولان میخواهیم تا رسیدن به نقطه مطلوب که احقاق حق شیعیان مظلوم نیجریه است و شناسایی عاملان این جنایت و مجازات آنان، از تمام ظرفیت خود و نظام استفاده کنند.

 

 

طزری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ثبت نام نامزدهای انتخابات خبرگان رهبری،گفت: مجلس خبرگان در نظام اسلامی ما از جایگاه ویژه و نقش مهمی بر خوردار است که نمونه آن را در زمان رحلت امام به چشم دیدیم که چگونه در کمتر از 24 ساعت جانشین خلف امام (ره) را انتخاب نموده و سکان کشتی انقلاب را بدون ناخدا نگذاشتند.

 

 

این مسئول افزود:  دشمنان امید های زیادی داشتند که انقلاب اسلامی با رفتن امام دچار جنگ داخلی گردد اما با وجود مجلس خبرگان این آرزو و امید به گور رفت.

 

 

امام جمعه چرام با بیان اینکه امروز عده ای پلید دنبال بیت امام افتاده اند،تصریح کرد: عده ای که راه امام ، اهداف امام و خود امام را دارای تاریخ مصرف میدانستند و سخن از به موزه سپردن امام و اهداف او می کردند به دنبال بیت امام افتاده اند تا از این طریق به اهداف شوم و پلید خود برسند.

 

 

 

 وی خاطرنشان کرد: با توجه به توقعاتی که پیروان واقعی امام از بیت امام داشته و دارند و با عنایت بر ظرفیت عظیم و ویژه ای که بیت امام در تحکیم مبانی اندیشه امام و امیدبخشی به امت اسلام و ملتهای مظلوم و وحدت بخشی در داخل دارد،انتظار میرود بیت شریف امام (ره) شأن خویش را تا سرحد بازی های سیاسی ،قشری و جناحی پایین نیاورده و خدای ناخواسته ملعبه دست کسانی نشوند که تنها هنرشان در فتنه آمریکایی 88 این بود که تمام شاخه های ضدانقلاب و فراریان بی سروپا و اپوزیسیون داخل و خارج را در جنبش مخملی و رنگی، در برابر ارزشها و آرمانهای امام و انقلاب متحد ساختند و متأسفانه با شعارهای ساختارشکنانه به میدان فتنه آوردند.

 

 

طزری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به 27 آذر روز مبارزه با خشونت و افراطی گری،اظهار داشت: ظاهر این شعار بسیار زیباست و نیاز جهان امروز آرامش و صلح است اما این شعار هم همچون اسامی دیگر تغییر ماهیت داده و معنای اصلی خود را از دست داده و معنای ضد خود را گرفته است.

 

 

خطیب جمعه چرام گفت: بدترین و خشن ترین گروه های تروریستی را در عالم پرورش و تجهیز کرده و از آنان دفاع میکنند و اسم آن را حمایت از گرو های مخالف نظام یا حمایت از دمکراسی و مبارزه با دیکتاتور میدانند اما گروه هایی همچون مسلمانان فلسطین و حزب الله لبنان را خشونت طلب میدانند.

 

 

وی افزود: متاسفانه این ادبیات در داخل نظام ما هم نفوذ کرده و جوانان انقلابی و متدین را افراطی میدانند و بر عکس انسانهایی را که به اهداف بلند اسلام می تازند و دین را خرافات و افیون میدانند را نماد اعتدال و میانه روی میدانند.

 

طزری تصریح کرد: از منطق این افراد مالک اشترها افراطی و ابوموسی اشعری ها نماد اعتدال می باشند.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: افراطی گری و خشونت در هر شکل آن محکوم است به شرط آنکه با این مطلب ابزاری برخورد نشود.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی