نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

30. آذر 1394 - 14:08
مسئول شیفت امداد و نجات هلال احمرشهرستان بویراحمد از تحویل یک بهله جغد زخمی پس از مداوا و تیمارداری 24 ساعته به محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، سید محمود غلامی مسئول شیفت پایگاه شهید دل داریان سرگچینه شهرستان بویر احمد در این خصوص گفت : در آخرین شب از آخرین  روز آذرماه 94 و همزمان با بارش برف در حوزه استحفاظی سپیدار در ساعت 20  تیمی سه نفره از این پایگاه جهت گشت و خدمات امدادی احتمالی وارد جاده یاسوج بابامیدان شدند.

 

وی بیان کرد: پس از گشت زنی دوساعته نیروهای امدادی در هنگام برگشت به پایگاه متوجه حضور پرنده ای در حاشیه خاکی جاده شدیم.

 

 

این مقام مسئول ضمن اشاره به اصول هفت گانه جمعیت هلال احمرو نیز یکی از این اصول که کمک برای حفظ و نجات جان جانداران است، گفت: متوجه ناتوانایی پرنده در پرواز شدیم به همین خاطر پرنده را گرفته و به مرکز پایگاه انتقال دادیم.

 

غلامی در ادامه گفت : پس از بررسی وضعیت جسمانی این پرنده متوجه شدیم که یکی از بالهای این پرنده شکسته است.

مسئول شیفت پایگاه شهید دل داریان سرگچینه شهرستان بویر احمد ابراز داشت: پس از بانداژ کردن بال پرنده و تیمار داری یکشبه در تماس تلفنی آن را تحویل مسئولین اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد دادیم.

 

 

اداره کل حفاظت محیط زیست استان نیز ضمن تشکر از اقدام تیم پایگاه شهید دل دارین سرگچینه، از شهروندان و گردشگران خواست باتوجه به شروع زمستان و بارش برف نسبت به تامین خوراک پرندگان حتی با ته مانده های سفره خود در جایی مناسب سهمی در حفظ حیات وحش استان داشته باشند و درصورت مشاهده چنین مواردی با تلفن 1540 بصورت رایگان و بدون پیش شماره ای موضوع را به بازرسی این اداره کل اطلاع دهند.

 

شاهین، بحری، پالایان، کبک، تیهو، انواع کبوتر، خانواده گنجشک سانان، خانواده کهرکلی، هدهد، دارکوب، خانواده سارگپه، خانواده عقاب ها، بازها، کلاغ، تشی، جوجه تیغی، گرگ، کفتار، انواع روباه و پلنگ از مهمترین گونه های جانوری مناطق حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمد است.

 

در مناطق حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمد انواع کل و بز و جانوران و پرندگان وحشی زندگی می کنند.

 

در مجموع ۲۵۰ هزار و ۵۰۰ هکتار منطقه حفاظت شده در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که 11 درصد مساحت استان را تشکیل می دهد.

 

پارک ملی دنا، مناطق حفاظت شده دنا و دنای شرقی، سیوک و مناطق شکار ممنوع خرم ناز و خاییز از مهمترین مناطق حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمداست.

انتهای پیام م.غ/200

 

  نجات جان یک بهله جغد زخمی توسط تیم امداد و نجات هلال احمر بویراحمد + تصاویر
  نجات جان یک بهله جغد زخمی توسط تیم امداد و نجات هلال احمر بویراحمد + تصاویر
 
 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی