نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

1. دى 1394 - 23:40
یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه مصوبه کنگره آمریکا که همراه با مهر تایید رئیس جمهور کشورشان است، نقض آشکار برجام است، گفت: نامه جان کری به همتای خودش آقای ظریف، بیشتر جنبه دلجویانه دارد و هیچ گونه ارزش سیاسی و اجرایی ندارد. لذا دستگاه دیپلماسی کشورمان باید اقدام متقابلانه ای در مواجه با زیاده خواهی آمریکایی ها انجام دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، حسن هانی زاده، کارشناس مسائل سیاسی در گفت وگو با خبرنگار بین الملل تهران نیوز؛ با اشاره به مصوبه اخیر کنگره آمریکا مبنی بر قانون محدودیت روادید ورود به آمریکا، گفت:  در واقع مصوبه کنگره آمریکا که همراه با مهر تایید رئیس جمهور کشورشان است، نقض آشکار برجام است و نشان دهنده ادبیات دوگانه آمریکایی ها است.
وی با بیان اینکه آمریکایی ها ثابت کرده اند که هیچ گاه به توافقات خود پایبند نیستند، اظهار کرد: در آینده نیز شاهد صدور چنین مصوبه هایی خواهیم بود زیرا آنها با هدف باجخواهی از کشورمان تصمیم های این چنینی اتخاذ می کنند و می خواهند ایران را تحت فشار بگذارند تا امتیازات بیشتر سیاسی، اقتصادی و غیره دریافت کنند.
هانی زاده با تاکید بر اینکه نامه جان کری به همتای خودش آقای ظریف، نشان دهنده ادبیات نفاق سیاسی در هیئت حاکمه آمریکاست، تصریح کرد: مصوبه کنگره آمریکا و تایید اوباما بیشتر جنبه اجرایی دارد اما نامه جان کری بیشتر جنبه نامه دلجویانه دارد و هیچ گونه ارزش سیاسی و اجرایی ندارد.
این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه دستگاه دیپلماسی کشورمان باید اقدام متقابلانه ای در مواجه با زیاده خواهی آمریکایی ها انجام دهد، گفت:در حقیقت نیاز به تحرک دیپلماسی  است تا در آینده شاهد باجخواهی های بیشتر کنگره آمریکا نباشیم.
وی با اشاره به اینکه احتمال پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات این کشور زیاد است و همین امر کمک می کند کنگره آمریکا چنین مصوبه هایی را به عنوان اهرم فشار استفاده کند، تصریح کرد: باید بدانیم که تحریم ها به یکباره برداشته نمی شود و رفع آنها صورت تدریجی خواهد بود از این رو شاهد صدور چنین مصوبه هایی از سوی کاخ سفید و کنگره آمریکا خواهیم بود.
هانی زاده خاطرنشان کرد: به هرحال تیم مذاکره کننده کشورمان و وزارت خارجه باید اقدام جدی تری نسبت به این مهم داشته باشند و با همکاری سایر کشورهای گروه ۱+۵ اقدام عملی برای جلوگیری از رخداد چنین موضوعاتی انجام دهند زیرا آمریکایی ها در آینده موضوعاتی نظیر حقوق بشر، موشکی، زندانیان و غیره را بازیچه اعمال تحریم های جدید خواهند کرد. انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی