نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

5. دى 1394 - 15:08
مدیرکل ثبت‌احوال کهگیلویه و بویراحمد خبر داد
هوشمند‌سازی 42 هزار کارت ملی در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل ثبت‌ احوال کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیش از 51 هزار متقاضی ثبت کارت ملی در استان وجود دارد، گفت: از این تعداد 42 هزار کارت هوشمند شدند که برنامه داریم این تعداد را به 70 هزار کارت برسانیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل،  سید محمدعلی تقوی صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه با تبریک هفته ثبت‌ احوال اظهار کرد: سوم تا 9 دی‌ماه به نام روز ثبت‌ احوال نامگذاری شده است.

 

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کار ثبت احوال از 98 سال قبل شروع شد، گفت: از آغاز به کار ثبت احوال در سطح کشور 125 میلیون سند تاکنون به ثبت رسیده است.

 

تقوی تعداد سندهای به ثبت رسیده در کهگیلویه و بویراحمد را یک میلیون و 150 هزار سند عنوان کرد و گفت: 950 هزار از این اسناد سند ولادت هستند که تمامی اسناد به صورت الکترونیکی می‌باشد.

 

این مسئول به ماموریت سه‌گانه ثبت‌احوال اشاره کرد و گفت: سامان‌دهی ثبت وقایع حیاتی و اتقان اسناد هویتی و تولید و انتشار آمار انسانی از اهداف ثبت‌ احوال بوده و اهداف این اداره کل ارائه خدمت مناسب، آسان‌سازی و سرعت عمل است.

 

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه در ثبت وقایع حیاتی چهار اصل مدنظر است، گفت: چهار آیتم وفات، طلاق، ازدواج و ولادت را ثبت احوال در دستور کار قرار داده است.

 

تقوی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت‌های استان و کمک گرفتن از 600 ثبت‌یار، قریب به 99 درصد از ولادت‌های استان را در مهلت قانونی به ثبت رساندیم.

 

این مسئول در ادامه با اشاره به آمار وفات در کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: بالای 99 درصد وفات در مهلت قانونی 10 روزه به ثبت رسیدند و ماموران ثبت احوال با استقرار در بیمارستان‌ها گزارشات فوتی را از پزشکی قانونی به ثبت احوال اعلام می‌کنند.

 

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد به بحث مکانیزه کردن شناسنامه‌ها اشاره داشت و گفت: از سال 85 تاکنون بیش از نیمی از شناسنامه‌ها مکانیزه شدند و شناسنامه‌های جدید نیز به صورت مکانیزه صادر می‌شوند.

 

وی با تاکید بر اینکه کمتر از سه روز شناسنامه‌های مکانیزه آماده خواهند شد، گفت: در صورت همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان و تامین اعتبار تمامی شناسنامه‌های استان تا پایان سال مکانیزه خواهند شد.

 

تقوی اجرای طرح کارت هوشمند ملی را از دیگر برنامه‌ها و سیاست‌‎های ثبت احوال عنوان کرد و گفت: طرح کارت هوشمند ملی طی دو ماه اخیر در کشور در حال اجرا بوده که به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها روند کار در استان به کندی پیش می‌رود.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه زیرساخت لازم برای اجرای طرح کارت هوشمند ملی را در سه شهرستان کهگیلویه، بویراحمد و گچساران فراهم کردیم، گفت: پهنای باند فیبر نوری را در این سه شهرستان افزایش دادیم تا بتوان کار طرح کارت هوشمند ملی را اجرا کنند.

 

تقوی تصریح کرد: به منظور سرعت بخشیدن به طرح کارت هوشمند ملی دفاتر پیشخوان و پست را وارد کار کردیم.

این مسئول در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه بیش از 51 هزار متقاضی ثبت کارت ملی داریم، گفت: از این تعداد 42 هزار کارت هوشمند شدند که برنامه داریم این تعداد را به 70 هزار کارت برسانیم.

فارس

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی