نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

9. دى 1394 - 12:46
دوران ریاست جمهوری اقای احمدی نژاد مصادف بود با نمایندگی مجلس اقای هدایت خواه و این دوران محک نیکی است برای تشخیص جهت اعمال ایشان چرا که هم دولت و هم نماینده از اصول گرایی بپا خواسته اند و رابطه ایشان با دولت های نهم و دهم یک مثال خوب برای این مطلب کوتاه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، این یک امر کاملا مسلمی است که هر انسانی یک سری اصول فکری برای خود دارد که به ان بعد نظری می گویند و هرگاه افکار انسان به فعل بینجامد و فرد خود را با اعمالش نشان دهد فرد وارد حیطه عمل شده است.

 

یعنی یک فرد دارای دو حیطه نظری و عملی است و ممکن است یک فرد انچه فکر می کند همان را در عمل نشان دهد و یا ممکن است فرد انچه را برای خود به عنوان نظراتش برای دیگران بیان می کند خلاف ان را انجام دهد. مثلا عده ای دموکراسی از اصول نظری انها است ولی هرگاه وارد عالم سیاست می شوند بر مردم سختی می گیرند و عملشان مخالف نظرشان بوده است.

 

در دنیای امروز معمولا افرادی که وارد دنیای سیاست می شوند ناچارا باید وارد حزب یا گروهی شوند تا توانایی حضور در مسیر قدرت را داشته باشند و انگاه که وارد حزب شدند باید مقید به قانون و اصول حزب باشند و هرگاه حزب تصمیمی ولو ناحق گرفت می باید یا به ان تن در دهد یا با ان مخالفت کند ولی انچه مشهود بوده پایبندی اعضا به قانون و شخصیت های مهم حزب بوده است. و کمتر دیده شده فردی در برابر عموم به انتقاد از مسیر و راه و روش حزبش بپردازد.

حال بپردازیم به شخصیت اقای هدایت خواه که اساسا نظر ایشان چیست و ایا به نظرات خود عمل کرده است؟

همه به خوبی جناب هدایت خواه را به عنوان یک اصول گرا می شناسند.

اقای هدایت خواه در مناظره با اقای وکیلی در دانشگاه یاسوج اصول گرایی را گفتمان اصلی امام و انقلاب دانستند وحال باید دید ایشان در عمل به این ارمانها پایبند بوده اند یا اینکه به خاطر حزب وگروه نظرات و عقاید خود را همانند بسیاری از دیگر سیاستمدران به مسلخ مصلحت برده است.

 

دوران ریاست جمهوری اقای احمدی نژاد مصادف بود با نمایندگی مجلس اقای هدایت خواه واین دوران محک نیکی است برای تشخیص جهت اعمال ایشان چرا که هم دولت و هم نماینده از اصول گرایی بپا خواسته اند. ورابطه ایشان با دولت های نهم و دهم یک مثال خوب برای این مطلب کوتاه است.

 

در اینکه ایشان یکی از طرفداران دولت احمدی نژاد بودند شکی نیست وبارها دیده شده است از سیاست های دولت های نهم و دهم دفاع کرده اند و حتی گفته شده خانواده او نیز برای پیروزی اقای احمدی نزاد روزه مستحبی گرفته اند. و از انجایی که در طرفداری آقای «هدایت خواه» از این دولتین شکی نیست پس نیازی به اطاله کلام و بیان مثال نیست .

اما این طرفداری یک روی قضیه است و باید همه جهت گیری های ایشان بررسی شود و اگر خوب تاریخ را تورق کنیم عمیق تر شخصیت ایشان را خواهیم شناخت حال به چند جمله از ایشان توجه کنید.

بویر نیوز. انتقاد تند هدایت خواه از دولت احمدی نژاد
تابناک. انتقاد یک حامی دولت از پاسخ های احمدی نژاد
فردا نیوز. ستار هدایت خواه، هیچ کس نظرات مشایی را قبول ندارد
بولتن نیوز. از زمان خانه نشینی احمدی نزاد دیگر ارتباطی با وی ندارم
قبس. من دوسال اخر دولت احمدی نژاد را قبول ندارم

سوال پیش می اید مگر دکتر هدایت خواه از حامیان دولت اصول گرای احمدی نزاد نیست. پس چرا این گونه از دولت انتقاد می کند چیزی که کمتر در سیاست و احزاب ایران دیده شده است.

در حقیقت باید گفت دکتر هدایت خواه اصول گرایی را نه به مثابه یک حزب وگروه که به منزله یک فکر می داند و هر گاه تشخیص دهد فرد یا گروهی به این فکر که همان گفتمان امام ره است پیابند باشند به حمایت از انها خواهد پرداخت و هرگاه هر فردی به این گفتمان پشت کند – حتی اگر کسی باشد که همیشه از او دفاع می کرده است – در برابر او خواهد ایستاد و او را طرد خواهد کرد.

حال به دادن چک سه میلیونی اقای رحیمی به نمایندگان مجلس هفتم از زبان دکتر هدایت خواه دقت کنید.

«در ایام انتخابات ۸۶ وقتی که فعالیت های انتخاباتی مجلس هشتم شورای اسلامی شروع شده بوده مسوول دفتر آقای «رحیمی» رئیس وقت دیوان محاسبات با بنده تماسی گرفتند و گفتند اگر تهران هستید تشریف بیاورید دیوان محاسبات و من گفتم در حوزه انتخابیه هستم.. گفتند به مسوول دفترتان بگوئید بیاید و ما مسوول دفترمان را به دفتر آقای رحیمی فرستادیم.. بعد از مدتی مسوول دفتر تماس گرفت و گفت آقای «هدایتخواه»، دفتر آقای رحیمی چکی به مبلغ سه میلیون تومان به من داده و گفتند که صرف هزینه های تبلیغاتی شود… مشکوک شدم و به مسوول دفتر گفتم آن را نگه دارد تا خودم برگردم و بعد که برگشتم به تعدادی از دوستان موضوع را گفتم و بررسی کردیم که آقای رحیمی چک هایی به مبلغ سه تا پنج میلیون تومان به ۱۵۰ نماینده مجلس شورای اسلامی که آقای رحیمی فکر می کرد دوباره نماینده مجلس می شوند داده است.. به دوستان عرض کردم و یکی از نمایندگان پیگیر شکایت از رئیس وقت دیوان محاسبات به دستگاه قضاء شد.. بعدها مشخص شد سوء استفاده هایی آقای رحیمی در این زمینه کرده است..»

 

بی شک بیان چنین وقایعی به معنای دفاع تام و همه جانبه از آقای دکتر «هدایت خواه» نیست چرا که ایشان در دوران نمایندگی خود دچار اشتباهاتی بوده اند و هر فردی ایشان را فارغ از تصمیمات نادرست بپندارند در حقیقت خود این فرد در یک اشتباه بزرگ و غرق در تعصب قرار گرفته است.

اما ان چیزی که برای خیلی ها روشن است تقید ایشان به انقلاب و ارمان های امام و مردم است و دیده نشده است ایشان علیه مردم و ارمان هایشان قرار گرفته باشد و اغلب در دفاع از حقوق مردم گام برداشته اند و اگر سخنرانی های ایشان را به خوبی گوش کرده باشیم به نقد کسانی پرداخته است که تفکر انقلابی و مردمی را خدشه دار کرده اند.

ایشان حتی شمشیر نقد را برابر دوستان خود که به انحراف رفته اند کشیده است و معیار ایشان همان گفتمان انقلاب و امام (ره) است و اکثر اوقات برای همین گفتمان دوستان و مغرضان انقلاب را ازخود رنجانده است.

 

بی شک وجود چنین انسانی فی نفسه به خاطر علم وسلیم النفس بودنشان برای این استان مفید خواهد بود و می تواند عزت استان را در سطح کشوری والاتر ببرد و ستونی باشد برای خیمه عزت بویراحمد. و می طلبد جناب دکتر هدایت خواه انتخابات و عزل و نصب های دوران قبل را تحلیل کنند و افکار حوزه نمایندگی بویراحمد و دنا را بیش از پیش مد نظر قرار دهد.

 

باید باور کرد مردم در برابر بزرگانشان مسول اند و پشتیبانی از چنین انسانهایی ضروری به نظر می رسد و اینکه مردم بر ذمه مسولین حق دارند و مسولین باید در جهت رفاه و اسایش و رضایت مندی انها تلاش مستمر داشته باشند و در بسیاری از مسایل افکار انها را مد نظر قرار دهند.

 

به امید رونق دوباره بویر احمد و دنا و بازگشت دوباره عزت و عدالت و احترام به مردم.
والسلام

دانشی

منبع:صبح زاگرس

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی