نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

11. دى 1394 - 20:19
مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس گفت: باید مراقب باشیم که آشوب طلبان دیروز که خود به پوچ گرایی رسیده اند، امروز در زیر بیرق دیگری وارد کارزار سیاست شده‌اند تا به اهداف نامیمون خود دست یابند.

صادق پناهی‌نسب مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل،  با اشاره به ثبت‌نام بی‌سابقه کاندیداها برای شرکت در دو انتخابات پیش رو، گفت: با توجه به حجم عظیم و غیرقابل پیش‌بینی ثبت‌نام کنندگان در این دو انتخابات به ویژه انتخابات خبرگان رهبری،به اعتقاد ما فتنه‌ای دیگر در راه است، فتنه‌ای که اگر مراقب نباشیم به جرات می‌توان گفت این‌بار دامنه و عمق استراتژی آن از فتنه 78 و 88گسترده‌تر است.

 

وی افزود: اگر با یک نگاه مدیریتی این مسأله را بررسی کنیم، متوجه می‌شویم که برخی از کاندیداها حتی در حد یک مدیرکل نیستند و در جایگاه‌های قبلی خود چه در حوزه اجرایی و چه در حوزه تقنینی از میانگین سطح اجرایی و قانون گذاری پایین‌تر بودند، اما اکنون به راحتی خود را به عنوان کاندیدای مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی مطرح می‌کنند.

 

این فعال دانشجویی تاکید کرد: اینکه همه سلیقه‌ها در صحنه حضور داشته باشند و افراد جامعه فضای باز سیاسی را ببینند و خود را در اداره جامعه سهیم بدانند، بسیار خوب و ارزنده بوده و نقطه قوت نظام است که افراد متعدد از همه سلیقه‌ها در انتخابات آن نامزد شوند، اما در جایی می‌بینیم که بی‌ساختاری حاکمیت پیدا می‌کند و به جای اینکه احزاب نمایندگان خاص و مشخصی معرفی کنند، از هر تفکر، جناح یا حزبی تعداد زیادی افراد در انتخابات مختلف کاندیدا شوند به نظر من نشانه خوبی نیست.

 

وی گفت: با توجه به اخباری که منتشر شده برخی‌ها بدنبال این هستند که شرایط را برای شورای نگهبان سخت کنند تا این شورا نتواند به درستی وظیفه‌اش را انجام دهد. این عدم اعتماد را نشان می‌دهد که افرادی با ثبت‌نام در انتخابات برای ایجاد فشار و مشکل ایجاد کردن در روند بررسی‌ها تلاش می‌کنند.

 

پناهی‌نسب افزود: اختلاف کیفی، جزو ذاتی جامعه است؛ در جامعه سیاسی وحدت و هماهنگی با تعداد کم کاندیدای انتخاباتی و نمایندگی مردم هم معنا پیدا نمی‌کند اما نباید این عدم وحدت ذاتی شکاف‌هایی ایجاد کند که به نظر برسد فتنه و درگیری‌ای در حال شکل گرفتن است، که در این صورت این عدم وحدت ذاتی به جای پیش رفت بیشتر جامعه و پایداری، آن را به سوی بی ثباتی پیش خواهد برد.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس تاکید کرد: در انتخابات پیش رو مسلماً برخی افراد با توجه به سوابقشان ترس از عدم تایید صلاحیت خود دارند و با این کارها می‌خواهند از بررسی شورای نگهبان اشکال بگیرند که این عمل به واقع تهدید مردمسالاری است.

 

 

وی گفت: افرادی که امروز از قانون و قانونمداری دم می‌زنند همان‌هایی هستند که در دهه 70شعار عدم خشونت سر می‌دادند ولی یکباره در سال88 به آنارشیسم یا ساختارشکنی روی آوردند. این آشوب‌های خیابانی چیزی جز رسیدن به پرتگاه پوچ‌گرایی و عدم تمکین آنها به قانون نبود.

 

پناهی‌نسب تصریح کرد: باید مراقب باشیم که آشوب طلبان دیروز که خود به پوچ گرایی رسیده اند، امروز در زیر بیرق دیگری وارد کارزار سیاست شده‌اند تا به اهداف نامیمون خود دست یابند. اما آنها مطمین باشند که دادگاه امروز آنها مانند 9 دی خیابان‌ها نخواهند بود بلکه شورای نگهبان است که باید جواب آنها را به نحو شایسته‌ای بدهد.

 

 

وی در ادامه با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا و نقض برجام توسط این کشور، یادآور شد: متاسفانه امروزه در کشور ما برخی از مسئولین فکر می‌کنند که با تعامل با امریکا کشور بهشت برین می‌شود و این نگاه ظاهربینانه باعث اعتماد بیش از حد به امریکا شده است.

 

این فعال دانشجویی ادامه داد: تا آنجا که حافظه تاریخی ما اجازه می‌دهد و امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده‌ و می‌کنند این شیطان بزرگ هیچ‌گاه قابل اعتماد نبوده و نیست.

 

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در خاتمه اظهار داشت: بعد از برجام ما بارها شاهد عهدشکنی‌های این شیطان صفتان بوده‌ایم. دولتی که شعار بازگشت احترام به پاسپورت‌های ایرانی را می‌داد امروز نه تنها احترامی به پاسپورت‌ها نداد بلکه پاسپورت افراد کشورهایی که به ایران سفر کرده‌اند و میهمان ما بوده‌اند را نیز دچار مشکل کرده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی