نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

12. دى 1394 - 11:08
معاون راهسازی استان به بارش برف 130سانتی در منطقه بردسیاه مارگون اشاره کرد و گفت: در دیگر گردنه های برف گیر استان شامل کاکان70 وگردنه پراشکفت110سانتی متر بارش برف گزارش شده که با همت راهداران در حال بازگشایی است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي چهارفصل،‌ ،علی شیر محمدی در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری در خصوص آخرین وضعیت جاده‌های استان کهگیلویه وبویراحمد گفت:گروه‌های راهداری از نیمه شب گذشته در پی بارش برف و کولاک شدید در جاده های مواصلاتی استان مشغول برف روبی، نمک‌پاشی و تیغ زنی هستند.

 

وی با اعلام اینکه در حال حاضر تردد در جاده‌های اصلی کهگیلویه و بویراحمد جریان دارد، افزود: عبور و مرور وسایط نقلیه در گردنه‌ها مهم استان روان بوده و کلیه راههای مواصلاتی استان بازگشایی شده است.

 

اولویت راههای اصلی است

معاون راهسازی راه و شهرسازی استان باتاکید بر اینکه در اجرای عملیات راهداری زمستانی اولویت با بازگشایی به موقع راههای اصلی و فرعی و سپس راههای روستایی است، ادامه داد: عملیات برفروبی، نمک‌پاشی و تیغ زنی به شکل متناوب و در چندین نوبت در جاده‌های اصلی منتهی به مرکز استان صورت گرفته است.

 

آمادگی 280راهدار برای عملیات زمستانه

محمدی با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان با 280 نیرو آماده خدمات رسانی مطلوب به مسافران است، افزود: هموطنان عزیز به منظور ارتقای سلامت سفرها، از مسافرت‌های غیرضروری خودداری کنند.

 

وی در ادامه به مسدود بودن و یا تخریب برخی جاده های مواصلاتی ، پل های ارتباطی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر خبری مبنی بر تخریب پل و یا انسداد جاده های مواصلاتی نیست اما پل شویی و ریزش در برخی از این راههای مواصلاتی مخابره شده است.

 

بارش برف 130سانتی متری در برد سیاه مارگون بویراحمد

معاون راهسازی استان به بارش برف 130سانتی در منطقه بردسیاه مارگون اشاره کرد و گفت: در دیگر از گردنه های برف گیر استان شامل کاکان70 وگردنه پراشکفت110سانتی متر بارش برف گزارش شده که با همت راهداران در حال بازگشایی است.

 

محمدی ابراز کرد:با توجه به بارش برف در روز جمعه و صبحگاه شنبه مسیر تعدادی از روستاها در اثر کولاک شدید مسدود شده که با تلاش شبـانه‌روزی همکــاران راهداری بازگشایی و نمک پاشی شده و تردد در آنها میسر شده و هم اکنون راهداران زحمتکش درمسیر در حال انجام وظیفه هستند.

 

وی افزود: راه محورهای مواصلاتی روستاهای مارگون، پراشکفت، زیلایی،برد پهن با بارش بیش از یک متر 130سانتی متر برف در حال بازگشایی است.

 

نجات مسافران توسط اکیپ های راهداری

معاون راهداری استان از نجات چند شهروند در منطقه مارگون و پراشکفت خبر داد و گفت: اکیپ های راهداری استان چند مسافر گیر افتاده در راههای مواصلاتی مارگون و پراشکفت را که در برف و کولاک گیر افتاده بودند، نجات دادند.

 

محمدی از ریزش و نشست برخی کوه پایه ها در برخی از جاده های مواصلاتی اشاره کرد و افزود: رانندگان و همشهریان از هرگونه سفر غیرضروری خودداری کنند و همراه داشتن رنجیرچرخ الزامی است.

 

لازم به ذکر است با موج دوم بارشها که از ظهر جمعه در برخی از مناطق کوهستانی استان،بارش این رحمت الهی باعث آبگرفتگی، و مسدود شدن برخی از مناطق برف گیر شهرستان بویراحمد شده که با تلاش شبانه روزی راهداری شهرستان بویراحمد این مسیرها در حال بازگشایی است.

 

منبع:بویرخبر

انتهای پیام/

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا