نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

14. دى 1394 - 9:13
عضو هیات علمی دانشگاه در توصیه های اخلاقی رفتاری اظهار کرد: در همه امور توکل به خدا باید نصب العین ما قرار گیرد و تقوا به معنای رعایت چارچوب و موازین شرعی، عقلی، عرفی و قانونی که البته از بدیهی ترین اصول فکری ماست و تحت هیچ شرایطی نباید نقض شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، ستار هدایت‌خواه عضو هیات علمی دانشگاه و نامزد انتخابات دوره مجلس دهم حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا در جمع برخی از فعالان فرهنگی هم استانی گفت: در همه امور توکل به خدا باید نصب العین ما قرار گیرد ونباید احساس یاس و نا امیدی داشت و از رحمت خداوند ناامید بود.

وی در این نشست 5 توصیه اخلاقی را عنوان کرد که عبارت اند از:

۱-تلاش مجاهدانه:

هر قدمی که بر می دارید، هر نفسی که می کشید، هر سختی که تحمل می کنید با رنگ الهی باشد که این رنگ الهی “صبغه الله” و در نتیجه جاوید و اثر بخش است. ما نمی‌خواهیم عرصه انتخابات عرصه‌ای باشد که دین و دنیای مان را خراب کند. مومن باید زرنگ باشد برای استفاده بهینه از همه عرصه ها و در مسیر تقرب الی الله.

۲- تلاش خالصانه:

تلاش مجاهدانه باید خالصانه باشد. تلاش مجاهدانه در صورت توام بودن با خلوص نتیجه بخش است و این وعده تخلف ناپذیر الهی است .نشان دادن راه توسط حقتعالی منوط به داشتن انگیزه الهی و خلوص نیت است.هر گونه تلاش فکری،برنامه ریزی عملی و تبلیغاتی با نیت خالصانه و تنها برای خدا ، خدمت به مردم و حفظ و حراست از آرمان های امام و انقلاب باشد نه با انگیزه های دنیای فانی.

 

۳-تقوا پیشگی:

تقوا به معنای رعایت چارچوب و موازین شرعی، عقلی، عرفی و قانونی که البته از بدیهی ترین اصول فکری ماست و تحت هیچ شرایطی نباید نقض شود.

قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی حکم شرع را دارد و نقض آن به مثابه نقض شرع محسوب می  شود.ورود به حیطه کارهای غیر قانونی و تخریب دیگران را  اساسا مجاز نمی دانیم زیرا ممکن است ارتکاب عملی به لحاظ شرعی خلاف نباشد ولی با عرف عقلاء و متدینین در تضاد باشد بنابر این نباید از عرف عقلاء و متدینین عدول کرد.رعایت تقوا بستر را فراهم و کار را آسان می کند و در واقع رزق رای نیز مشروط به این قاعده است که دست خداست و در زمره مصادیق وعده های تخلف ناپذیر الهی.

 

۴- توکل به خدا:
در همه امور توکل به خدا باید نصب العین ما قرار گیرد. احساس یاس و نا امیدی نکنید، خدا منشاء همه قدرت هاست و دل های مردم توسط او نرم و صیقل داده می شود پس به او اعتماد کنید و در مسیری که رضایت و اراده اوست حرکت کنید.

 

۵- نظم در امور:

نظم از لوازم تقواست. پیشبرد امور با نظم و برنامه ریزی صحیح ممکن است و منجر به بازده دلخواه میشود. بنابر این کمال همکاری را با مسئولان داشته باشید و خود سرانه و بدون برنامه ریزی حرکت نکنید.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی