نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

16. دى 1394 - 20:31
اشتغال و مشکلات اقتصادی دو چالش اساسی مردم بخش پاتاوه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، اشتغال و مشکلات اقتصادی دو چالش اساسی مردم بخش پاتاوه است.

خرداد ماه امسال کاروان همدلی و همزبانی استان کهگیلویه و بویراحمد در سالی که به‌نام سال همدلی و همزبانی، دولت و ملت مزین شده و با هدف سفر به مناطق محروم استان تشکیل تا از نزدیک مشکلات مردم مناطق استان را بررسی کند

. patave-khadmi (23)

کاروان همدلی و همزبانی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون به مناطق لوداب، دیشموک، قلعه‌رئیسی، مارگون و شهرستان چرام سفر کرده که عمده مشکل مردم این مناطق اشتغال، مشکلات شخصی، کارهای عمومی، مشکلات راه، آب و جداول کشاوری بود.

این کاروان روز گذشته در ششمین سفر خود میهمان مردم بخش پاتاوه شهرستان دنا شد.

بخش پاتاوه در ۴۵ کیلومتری از مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، دارای ۳۳ هزار نفر جمعیت و ۹۰ روستای بالای ۲۰ خانوار است.

در سفر روز گذشته کاروان همدلی و همزبانی کهگیلویه و بویراحمد که همانند سفرهای گذشته با حضور استاندار، معاونین و مدیران دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد اشتغال از مهمترین دغدغه مردم و جوانان پاتاوه بود و همین دل‌نگرانی موجب شده بود تا بخش زیادی از جوانان، مردان و زنان برای ایجاد اشتغال خود و فرزندانشان با استاندار دیدار و ملاقات کنند.

علی‌تاج امیری فرماندار شهرستان دنا با بیان اینکه اشتغال و مشکلات معیشتی و رفاهی و نبود زیرساخت‌ها مشکلات اساسی مردم بخش پاتاوه است، افزود: مشکلات و دغدغه‌های مردم در کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی، کارگروه اشتغال و کارگروه امور زیربنایی بررسی می‌شود.

استفاده از تسهیلات بنگاه‌های اقتصادی برای ایجاد اشتغال

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز بیان کرد: عمده افرادی که از شهر پاتاوه به ما مراجعه کردند فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و کسانی بودند که دنبال کار و اشتغال هستند.

صابر مظاهری اضافه کرد: طبق سیاست وزارت کار راهنمایی کردن افراد برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی از طریق بنگاه‌های اقتصای در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌ها راه‌های ایجاد اشتغال است.

آشنایی مدیران با مشکلات بخش‌های محروم استان در کاروان همدلی و همزبانی

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مشکلات جاده‌ای، آب، برق و گاز و مشکلات کشاورزی از علل مراجعه مردم به ما بود.

پژمان نیک‌اقبالی تصریح کرد: در سفرهای گذشته کاروان همدلی و همزبانی مردم بیشتر برای رفع مسائل شخصی خود بودند اما در بخش پاتاوه بررسی و رفع مشکلات روستاها توسط نماینده روستاها مطرح شد.

این مسئول اضافه کرد: مردم برای دریافت تسهیلات نوسازی و بازسازی خانه‌های روستایی مراجعه کردند.

نیک‌اقبالی سفر کاروان همدلی و همزبانی را خوب و مثبت ارزیابی کرد و گفت: سفر مسئولان استان به مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر دیدار مستقیم با مردم موجب آشنایی مدیران با کمبودها و مشکلات مناطق می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بخشی از نیازمندی‌های مردم که نیاز به اعتبار نداشته باشد، به دستور مدیران حل می‌شود و اما عمده موارد مطرح شده که نیازمند اعتبار بود در یک فرآیند زمانی تعیین اعتبار می‌شود.

پرداخت تسهیلات بازسازی خانه‌های روستایی بخش پاتاوه

ابراهیم فرزانه در خصوص تخصیص اعتبارات برای بهسازی و نوسازی خانه‌های روستایی بخش پاتاوه گفت: هیچ گونه محدودیتی برای پرداخت تسهیلات نوسازی و بازسازی واحدهای روستایی در مناطق استان و بخش پاتاوه وجود ندارد و هر تعداد افرادی که برای دریافت تسهیلات به ما مراجعه کنند می‌توانند از تسهیلات نوسازی استفاده کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: زیرسازی معابر روستای بخش‌های استان در حال انجام است و روستاهایی را که دهیاری‌ها اعلام آمادگی کنند و زیرساخت‌های آن فراهم شود بنیاد مسکن از طریق قیر رایگان آسفالت می‌کند.

وی اضافه کرد: در سال جاری ۳۰ روستای شهرستان دنا اسفالت می‌شود که برخی از این کار انجام شده و برخی دیگر با پایان یافت فصل سرما انجام می‌شود.

کلنگ‌ گازرسانی به روستاهای پاتاوه در دهه فجر امسال

هوشنگ صیدالی در ادامه با بیان اینکه بیشتر روستاهای استان از نعمت گاز برخوردار شدند، گفت، کلنگ گازرسانی به چند روستای بخش پاتاوه از جمله ده شیرین دهه فجر امسال به زمین زده می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: روستای جم عربی برای گاز رسانی مشکلاتی دارد که در صورت همکاری راه و شهرسازی گاز رسانی به این روستا هم انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: کار مطالعاتی روستای دزدک و سادات محمودی پاتاوه به زودی به اتمام می‌رسد که در صورت تأمین اعتبار گازرسانی به این مناطق هم انجام می‌شود.

آسفالت ۵۰ درصد راه‌های روستایی پاتاوه

معاون ساخت و توسعه راه‌ و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۱۰ پروژه راه و شهرسازی در بخش پاتاوه وجود دارد که اکثر این پروژه‌ها فعال هستند.

وی اضافه کرد: برای احداث ۱۰ پروژه راه و شهرسازی بخش پاتاوه نیازمند ۲۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

راستا اضافه کرد: در حال حاضر ۵۰ درصد راه‌های روستایی پاتاوه آسفالت شدند و بیش از ۵۰ درصد دیگر در آینده نزدیک آسفالت می‌شوند.

حمایت سیستم بانکی استان برای ایجاد مشاغل خرد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به دلیل شرایط دولت و محدودیت‌های استخدامی نمی‌توان مشکل اشتغال مردم را حل کرد، گفت: عمده خواسته مردم اشتغال و استخدام در ادارات دولتی است که این کار امکان‌پذیر نیست.

سید موسی خادمی اضافه کرد: ایجاد مشاغل خرد برای ایجاد اشتغال در دستور کار دولت است و سیستم بانکی و صندوق توسعه از ایجاد نوع اشتغال حمایت می‌کند.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ایجاد مشاغل خرد از طریق بخش‌های کشاورزی، گردشگری، صنایع کوچک و صنایع دستی امکان‌پذیر است و ما از این تسهیلات حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به نبود زیرساخت‌ها در بخش‌ پاتاوه گفت: در اکثر روستاهای بالای ۲۰ خانوار در برنامه کوتاه‌مدت زیرساخت‌ها فراهم می‌شود.

منبع:کبنا

انتهای پیام/

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا