نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

18. دى 1394 - 21:14
محکومیت اعدام شیخ نمر توسط دولت آل سعود مهم ترین موضوع در بیانات ائمه جمعه این هفته در استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به قیام 19 دی‌ماه اظهار کرد: با توهینی که در روزنامه اطلاعات در آن دوران به حضرت امام خمینی (ره) شد مردم مجاهد قم به خیابان‌ها ریختند و این امر موجب پیروزی انقلاب در 22 بهمن 57 شد.

 

امام جمعه یاسوج در ادامه سخنان خود با اشاره به جنایات رژیم شاهنشاهی تصریح کرد: مردم در آن دوران ظلم و ستم را دیدند و با اتحاد و همبستگی این رژیم ملعون را کنار زدند و جمهوری اسلامی ایران به عنوان الگوی کشورهای جهان در خط اول قرار دارد.

آیت‌الله حسینی با تسلیت شهادت شیخ نمر و جنایات عربستان در به شهادت رسیدن این عالم مجاهد را محکوم کرد و گفت: رژیم عربستان به نیابت از آمریکا و رژیم صهیونیستی حمایت از رژیم تروریستی را عهده‌دار شدند.

امام جمعه یاسوج ادامه داد: گروه‌های تروریستی با حمایت کشورهایی چون عربستان خون مردم یمن، سوریه و سایر بلاد را در شیشه کردند و آرامش و آسایش را از آن‌ها گرفتند.

 

حسینی با تسلیت مجدد شهادت شیخ نمر تبیین کرد: این مجاهد حق‌گو و حق‌طلب با شهادت خود ورق سیاهی را بر کارنامه ننگین و قطور آل سعود افزود.

 

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 اشاره کرد و گفت: این کشورها هیچ وقت به تعهدات خود پایه بند نبودند و ساز تحریم را کوک کردند و هر روز در کنگره آمریکا درباره تحریم سخت ایران سخن می‌گویند.

 

امام جمعه یاسوج در ادامه با بیان اینکه زمینه برای تحریم ایران وجود دارد و مساله موشکی ایران را بهانه کردند، گفت: کشورهای 1+5 باید بدانند که مساله موشکی ایران قابل مذاکره نیست.

 

حسینی در پایان به قطع ارتباط رژیم آل سعود با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: روباه پیر(انگلیس) سفارت خود در ایران را بسته که قطعا همچون سنوات گذشته مجبور به تصمیم دیگری خواهند بود.

 

خبرگزاری فارس: محکومیت اعدام شیخ نمر تأیید ایدئولوژی علمای شیعه است

 

حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت با محکوم کردن اقدام وقیحانه آل سعود در شهادت آیت‌الله شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان اظهار کرد: حضور مردم در راهپیمایی اعتراض‌آمیز امروز مسیر علمای اسلام را تأئید می‌کنند.

امام جمعه موقت دهدشت، راهپیمایی در محکومیت اعدام این عالم مجاهد را پشتیبانی از خط و ایدئولوژی علما دانست و افزود: علما و بزرگان دینی در طول تاریخ پایگاه و مأمن انسان‌های مستضعف و متدین بودند و مردم از این منبع احکام الهی سیراب شدند.

تقوی با بیان اینکه علمای اسلام در هر حرکت و حادثه‌ای که در تاریخ اسلام وجود داشته پیشتاز بوده و هستند تصریح کرد: در مسایل دینی، علمی و مبارزاتی خون‌های بسیار دادند و شهدایی تقدیم اسلام کردند.

وی، آیت‌الله شیخ نمر را یکی از این علما دانست و گفت: شیخ زاکزاکی رهبر شیعیان نیجریه نمونه‌ دیگری است که با تقدیم 3 تن از فرزندانش در راه اسلام مبارزه می‌کند.

 

تقوی با اشاره به جنایات خصمانه استکبار جهانی و دشمنان اسلام تصریح کرد: شیعیان اسلام تربیت شدگان مکتب امام صادق(ع) هستند که برای دین و مکتب استقامت و فعالیت می‌کنند.

 

خطیب موقت جمعه دهدشت در بخش دیگری از سخنانش بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار ائمه جمعه را یادآور شد و گفت: ایشان نماز جمعه را قرارگاه معنویت و بصیرت دانستند همان‌طور که در زمان جنگ قرارگاه داشتیم و از طرف دشمن مورد هجوم بودیم امروز هم دفاع ضروری است چون معنویت و اعتقادات مردم مورد هجوم دشمن واقع شده است.

به گزارش فارس؛ نمازگزاران دهدشتی در پایان نماز دشمن‌شکن جمعه با راهپیمایی و اعلام خشم و انزجار خود از آل‌سعود شهادت شیخ نمر را محکوم کردند.

 

امام جمعه شهر لیکک در خطبه های امروز به  اهمیت انتخابات اشاره کرد و گفت:بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری، انتخابات حق ناس است؛ یعنی حتی کسی که قصد ثبت نام به عنوان کاندیداتوری را هم دارد باید نسبت به حساسیت این جایگاه و حق ناس بودن آن واقف باشد و در صورتی که توان این کار را در خود نمی بیند اجازه ثبت نام را به خود ندهد.

 

حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی به آمار بالای ثبت نام کنندگان اشاره کرد  و گفت:با توجه به ثبت نام چندین هزار نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و زمان محدود بررسی صلاحیت ها، ممکن است پرونده عده ای از این افراد بررسی نشود و حتی ممکن است در بین پرونده های بررسی نشده انسانهای لایقی هم باشد.

 

وی افزود:نکته قابل توجه این است که در میان ثبت نام کنندگان افراد با سابقه محکومیت کیفری حتی سابقه زندان تا 15 سال هم هست، اما عده ای برای شکستن قداست این جایگاه به خود اجازه دادند که برای نمایندگی نام نویسی کنند و در چنین شرایطی اگر ریزش داشتیم و آمار عدم احراز صلاحیت ها بالا رفت، جای نگرانی نیست.

 

افروغی تصریح کرد:کاندیداها هم نباید در جریان تبلیغات انتخاباتی خود به مردم وعده دروغین بدهند و این نکته هم باید مد نظر مردم باشد که در انتخابات گذشته آمریکایی که همیشه چشم طمع به جو انتخاباتی ما جهت رسیدن به اهداف خود را دارد،با هدف به کرسی نشاندن افرادی خاص در کشور به ملت ما وعده دروغین داد و مردم به افراد مورد نظر آنها رای دادند و دیدیم بعد از انتخابات هیچکدام از وعده های آمریکایی هم عملی نشد.

 

امام جمعه شهر لیکک با اشاره به دیدار ائمه جمعه با مقام معظم رهبری، گفت:در دیداری که ائمه جمعه سراسر کشور با مقام معظم رهبری داشتند، ایشان وظایف و جایگاه ائمه جمعه را تبیین فرمود و نماز جمعه را  قرارگاه بصیرت،اخلاق ،تقوا و ایمان دانستند.

 

افروغی افزود:نقش ائمه جمعه در مناطق تنها به برگزاری چند دقیقه نماز جمعه خلاصه نمی شود بلکه باید نقش تبیین کننده و روشنگری مردم را به خصوص در بهبود کارهای فرهنگی ایفا کنند.

 

وی تصریح کرد:باید همزمان با ارتقای جایگاه نماز جمعه ،وضعیت مساجد و هیئت های مذهبی نیز بهبود یابند؛ بنده هنوز آنگونه که لازم است از وضعیت برگزاری نماز جمعه در شهرستان راضی نیستم و بر این باورم که هنوز به نقطه مطلوبی که مد نظر پیامبر(ص) و امام امت است، نرسیدیم که باید این جایگاه تقویت شود.

 

افروغی در فرازی دیگر از خطبه های امروز با محکومیت اعدام شیخ نمر به دست آل سعود گفت:عربستان سعودی برای دومین بار گروهی از معترضان به دستگاه آل سعود را اعدام دسته جمعی کرد که یک بار در سال 1970 بود که 67 نفر از معترضان را به شهادت رساند و اکنون هم با شهادت آیت الله نمر و 47 تن از معترضان این کار را تکرار کرد.

 

وی افزود:چند سالی است که دعواهای بین ولیعهدی در این کشور منجر به آزار مسلمانان می شود که  آل سعود با مدیریت جدید و غیر معقولانه با این کار گور خود را کند.

 

افزوغی با بیان اینکه عربستانی ها می خواستند با شهادت شیخ نمر مسئولان ایران عملی نسنجیده انجام دهند،گفت: می خواستند با یک عمل نسجیده مسئولان ما را در دام بیندازند اما مسئولان ما با هدایت مقام معظم رهبری به صورت منطقی با این قضیه برخورد کردند .

 

امام جمعه شهر لیکک در رابطه با حمله به سفارت عربستان سعودی در مشهد و تهران گفت: اصل این کار مشکوک بوده و این حرکت را محکوم می کنیم؛ نمی شود این حرکت را حرکتی مثل تسخیر لانه جاسوسی آمریکا دانست، هر چند آل سعود تلاشهایی را جهت خلل در نظام ما دارند، اما در وضعیت کنونی جهان اسلام به وحدت نیاز دارد و نباید سفارت عربستان در ایران خسارت می دید.

 

افروغی در پایان سخنان خود گفت:اگر دقت کنیم می بینیم چند سالی است که رژیم صهیونیستی در منطقه ما کار خاصی نمی کند ، علت این است که آل سعود این نقش را برایشان بازی می کند و اهداف اسرائیلی ها توسط وهابی های عربستان در منطقه رقم می خورد.

منبع:فارس

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی