نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

19. دى 1394 - 20:43
دنبال اسطوره سازی از نیکبخت نیستیم که ایشان ینز همچون دیگران دارای ایرادات و تواقصی هستند اما بدون شک در بین گزینه های فعلی که اکثر امتحانات ناموفقی را پس داده اند وی با تجربه بالای مدیریتی و تعاملات و ارتباطات بالا با مدیران کشوری و البته فارغ از تعهدات و دغدغه های جناحی می تواند آغاز گر مسیر حرکت شهرستان به سمت نیکبختی سیاسی و اقتصادی باشد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی چهارفصل، سالهاست از عمر شهرنشینی مردم خوب و فهیم بویراحمد می گذرد اما در طول این همه سال محرومیت بخش جدایی ناپذیر شهر یاسوج و شهرستان بویراحمد بزرگ بوده است.  در طول این سال ها هر مدیر و وکیلی هم که آمده است صحبت از رفه محرومیت و تلاش برای توسعه و پیشرفت این شهرستان نموده است ولی علی رغم کارهای بزرگی که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در این شهرستان و استان صورت گرفته است اما کماکان رنگ محرومیت بر قامت استوار چون دنای مردم این سرزمین سنگینی می کند.

می توان برای این عدم توسعه یافتگی دلایل زیادی را بر شمرد ولی ما در این مقاله قصد داریم یک مورد اساسی را اشاره و مورد بررسی قرار دهیم و راهکارهایی جهت حل این معضل ارایه نماییم.

سیاست زدگی آفت بزرگی است که بویژه در جوامع جهان سوم و الخصوص جامعه ما علت العلل بسیاری از مشکلات می باشد. سیاست زدگی یعنی رسوخ سیاست کثیف و جناحی در درون تمام ساختار های مدیریتی و اجرایی یک کشور.  سیاست زدگی سبب صرف انرژی و توان جامعه در مسیر نادرست می شود و به جای اینکه این انرژی در مسیر توسعه هدایت شود بیشتر سبب حاشیه سازی و درگیری بی مورد می گردد.

این معضل بزرگ در کهگیلویه و بویراحمد شدت بیشتری دارد و بارها نیز حضرت آیت الله ملک حسینی نماینده محترم ملی فقیه در استان نسبت به این آفت بزرگ هشدار داده اند و لعنت فرستاده اند بر کسانی که با سیاست زدگی مانع از پیشرفت و توسعه استان بوده اند.

در عین حال ایشان بر جایگاه و ارزش سیاست حقیقی و واقعی تاکید داشته اند و به تاسی از حضرت امام خمینی (ره) جمله معروف شهید مدرس را که فرمودند«سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ماست» به عنوان چراغ راه ملت بر ان تاکید داشته اند.

آنچه در کهگیلویه و بویراحمد بلای جان جامعه شده است سیاست زدگی و افتادن اشخاص در دامن گروه ها و جناح های قدرت طلب است که بعد از رسیدن به جایگاه و مقام در عوض آن که در خدمت منافع مردم و توسعه استان باشند صرفا فرمانبری در دست تصمیم گیرندگان گروه های سیاسی می باشند. گروه های مافیایی که به سختی اجازه ظهور و رشد چهره های توانمند خارج از حلقه خود را می دهند و مدام دنبال «له» کردن شخصیت های مستقل هستند.

 

دکتر محمد رضا نیکبخت را همه می شناسند، کارنامه مدیریتی وی را می دانند و مردم استان خوب می دانند که چنین شخصیت های مدیر و متخصصی که برکنار از افت سیاست زدگی هستند کیمیاهای ارزشمند هستند که امروز ایران اسلامی و بویراحمد بزرگ به وجود آنها نیازمند است. نیکبخت به همراه استقلال فکری و در عین حال جسارت مثال زدنی بی شک همان گم شده ای است که بویراحمد بزرگ سال هاست در پی آن می باشد و در گذشته مافیای قدرت با ترفندهای مختلف مانع از ظهور این چهره ها و اشنایی مردم با انان شده است و حال نیز با اعلام کاندیداتوری دکتر «محمدرضا نیکبخت» همان مافیای کثیف به تقلا افتاده تا با تخریب و تهمت جلوی اقبال عمومی به نیکبخت را بگیرد که با درایت و هوشیاری مردم این ترفهندهای برگرفته از زر و زور و تزویر این بار ره به جایی نخواهد برد.

ما دنبال اسطوره سازی از نیکبخت نیستیم که ایشان نیز همچون دیگران دارای ایرادات و تواقصی هستند اما بدون شک در بین گزینه های فعلی که اکثر امتحانات ناموفقی را پس داده اند وی با تجربه بالای مدیریتی و تعاملات و ارتباطات بالا با مدیران کشوری و البته فارغ از تعهدات و دغدغه های جناحی می تواند آغاز گرمسیر حرکت شهرستان به سمت نیکبختی سیاسی و اقتصادی باشد.

منبع:کبنا

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی