نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

19. دى 1394 - 21:04
یشنهاد جدید AFC با رد نظر ایران و عربستان:
«عمان» میزبان بازی‌های فوتبال تیم‌های ایرانی و عربستانی!
پس از اتفاقات اخیر و سیاه‌نمایی‌های سران فوتبال عربستان، کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست‌های دو کشور برای تعیین کشور میزبان را نپذیرفت و عمان را به عنوان میزبان پیشنهاد کرد. در صورت رد عمان از سوی ایران و عربستان سنگاپور گزینه بعدی میزبانی است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی چهارفصل، سرانجام و پس از یک هفته جنجال در خصوص رویارویی تیم‌های ایرانی و عربستانی، کنفدراسیون فوتبال آسیا کشور عمان را به عنوان میزبان دیدارهای فوتبال میان نمایندگان ایران و عربستان پیشنهاد کرد.

 
بعد از بالاگرفتن اختلافات سیاسی میان ایران و عربستان در هفته گذشته زمزمه‌ها و حرف‌هایی از سوی مسئولان فوتبال عربستان به گوش می‌رسید که خبر از جوسازی و جنجال‌آفرینی در حوزه فوتبال می‌داد. عربستانی‌ها که حداقل سه تیم‌شان در لیگ قهرمان آسیا با تیم‌های ایرانی هم‌گروه هستند از همان روزهای نخست بالا گرفتن تنش دیپلماتیک میان ایران و عربستان اعلام کردند که حاضر به بازی در ایران نیستند و باید بازی‌ها در کشور دیگری برگزار شود. در این میان برخی کشورهای هم‌پیمان عربستان هم در خوش‌خدمتی فروگذار نکردند و مسئولان لیگ امارات پیشنهاد دادند که تیم‌های ایرانی برای ادامه مسابقات به سید کشورهای شرق آسیا اضافه شود تا مشکل رویارویی تیم‌های ایران و عربستانی برطرف شود.
 
«عمان» میزبان بازی‌های فوتبال تیم‌های ایرانی و عربستانی شد
دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس تهران و النصر عربستان در سال گذشته را شاید بتوان به عنوان یکی از پرحاشیه‌ترین و جنجالی‌ترین دیدارهای دو تیم ایرانی و عربستانی دانست.
 
 
در طرف مقابل اما مسئولان فوتبال ایران اعلام کرده بودند که مشکلی برای میزبانی از تیم‌های عربی ندارند و اگر آنها نمی‌خواهند باید به قوانین فوتبال آسیا پایبند باشند و ممکن است بازی‌هایشان سه بر صفر به سود نمایندگان ایران اعلام شود. علی کفاشیان هم که به تازگی پست نائب رئیسی کنفدراسیون فوتبال آسیا را از آن خود کرده اعلام کرده بود که تا اعلام نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا سکوت خواهد کرد و البته قول داده بود از تمام نفوذش برای رای‌زنی در این زمینه استفاده کند.
 
 
اما سرانجام امروز برخی مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا از انتخاب کشور عمان را به عنوان میزبان نمایندگان فوتبال ایران و عربستان سخن گفتند. یورو اسپورت مدعی شده  پس از اتفاقات اخیر و سیاه‌نمایی‌های سران فوتبال عربستان، کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست‌های دو کشور برای تعیین کشور میزبان را نپذیرفت و عمان را به عنوان میزبان انتخاب کرد. گویا عربستان قطر را به عنوان میزبان بازی‌های خود معرفی کرده بود ایران لبنان را برای این منظور برپزیده بود اما کنفدراسیون فوتبال آسیا با رد هر دو گزینه عمان را به عنوان میزبان بازی‌های تیم‌های ایرانی و عربستانی برگزیده است. گفتنی است در صورت رد شدن پیشنهاد AFC از سوی دو کشور سنگاپور به عنوان میزبان بازی‌های دو تیم انتخاب خواهد شد. با این حال بعید به نظر می‌رسد دو کشور از میزبانی عمان صرف نظر کنند و تن به سفرهای طولانی تا جنوب شرق آسیا و سنگاپور بدهند و احتمالا عمان به عنوان نظر نهایی AFC به عنوان میزبان دیدارهای نمایندگان ایران و عربستان معرفی خواهد شد.
 
 
در قرعه کشی دور جدید لیگ قهرمانان آسیا ذوب‌آهن اصفهان در گروه B  این رقابت‌ها با النصر عربستان هم‌گروه است و تراکتورسازی تبریز هم در گروه C این رقابت‌ها با الهلال عربستان هم‌گروه است و به احتمال زیاد سپاهان اصفهان هم با الاتحاد عربستان هم‌گروه خواهد شد. نفت تهران هم در صورت صعود از مرحله پلی‌آف با الاهلی عربستان هم گروه خواهد شد.
تابناک
انتهای پیام

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی