نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

20. دى 1394 - 21:47
مشاور معاون توسعه روستایی و عشایری رئیس جمهورگفت: در اردیبهشت سال آینده در کهگیلویه و بویراحمد نمایشگاه صنایع دستی زنان عشایری و روستایی برای عرضه و شناخت محصولات صنایع دستی و بومی این استان برگزار می گردد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، فاطمه اشرفی در کارگروه زنان وخانواده کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه استان کهگیلویه وبویراحمد براساس شاخص های کلان آموزشی، فرهنگی واجتماعی از سطح توسعه یافتگی خوبی در 30 سال گذشته برخوردار بوده افزود: با این حال باز هم نیاز به بررسی و کارهای بیشتری در زمینه توسعه روستایی و عشایری وجود دارد.

 

وی بیان کرد: با توجه به اینکه عمده ترین شاخص های توسعه نیافتگی در روستاها و مناطق عشایری کهگیلویه وبویراحمد وجود دارد ضرورت توجه به این مناطق را دوچندان می کند.

 

اشرفی بابیان اینکه یکی ازتاثیرگذارترین راه های بهبود وضعیت استان توجه به زنان روستایی و عشایری است، تصریح کرد: تقویت و توانمندسازی زنان در مشاغل خانگی که بتواند توانمندی های اقتصادی و اجتماعی آنها را افزایش دهد یکی از این برنامه ها است.

 

مشاور معاون توسعه روستایی و عشایری رئیس جمهور اظهارکرد: این توانمند سازی باید به گونه ای باشد که هم بنیان خانواده از آسیب ها حفظ شود و هم ضمن بالا بردن سطح توانایی های بانوان، چهارچوب هایی که در خانواده وجود دارد حفظ و اهمیت خانواده از بین نرود.

 

این مسئول ادامه داد: معرفی صنایع دستی استان ضمینه ساز بسیار مناسبی برای محصولاتی است که در خانه های روستایی و عشایری کهگیلویه وبویراحمد تولید می شود.

 

اشرفی افزود: به همین منظور تصمیم بر آن شد که در اردیبهشت سال آینده در کهگیلویه وبویراحمد نمایشگاه صنایع دستی زنان عشایری و روستایی برای عرضه و شناخت محصولات صنایع دستی و بومی این استان برگزار گردد.

 

وی تشریح کرد: برپایی همچین برنامه ها و نمایشگاه هایی نه تنها در معرفی صنایع عمومی استان بلکه در معرفی استان موثر و ضمینه خروج این صنایع از استان به سطح ملی را فراهم می کند.

 

مشاور معاون توسعه روستایی و عشایری رئیس جمهور با اشاره به اینکه سیاست دولت برتوسعه همه جانبه اقشار مختلف در شهرها و روستا ها است گفت: طرح حمایت از مشاغل روستایی به منظور بالابردن سطح توان اقتصادی روستائیان یکی از بهترین برنامه هایی است که در دولت برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی