نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

20. دى 1394 - 21:53
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نبود زیر ساخت های گردشگری باعث کاهش سرانه درآمد گردشگری در این استان شده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی چهارفصل، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نبود زیر ساخت های گردشگری باعث کاهش سرانه درآمد گردشگری در این استان شده است.

پژمان نیک اقبالی در نشست کارگروه گردشگری، افزود: پیچیده بودن مسائل گردشگری همچنین نبود زیرساخت ها باعث کاهش سرانه درآمد گردشگری در این استان شده است و این صنعت مهم در اقتصاد مردم کهگیلویه و بویراحمد نقشی ندارد که باید این موضوع بررسی و مشکلات آن برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه سرانه درآمد گردشگر داخلی در این استان 22 هزار تومان است، عنوان کرد: در این استان با وجود پتانسیل های زیاد در بخش گردشگری اما زیرساخت های آن فراهم نیست و با سرانه درآمد گردشگری در کشور که  31 هزار تومان است 10 هزار تومان فاصله داریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با توجه به پایین بودن قیمت نفت و برخی شرایط که در سطح کشور حاکم است دولت نمی‌تواند زیرساخت‌های گردشگری ایجاد کند و برای توسعه گردشگری بخش خصوصی باید حضور داشته باشد.

نیک اقبالی عنوان کرد: در سال‌های گذشته اعتبار زیادی به منظور ایجاد هتل و اماکن اقامتی در استان تعیین شد اما هتلی ساخته نشد و در سایر بخش ها هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در افق 1404 پیش‌بینی شده  که 20 میلیون گردشگر خارجی به کشور سفر کنند که در صورت فراهم شدن زیرساخت‌ ها و امکانات مورد نیاز بخش گردشگری، این استان می تواند سهم خوبی در ورود گردشگر خارجی داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه آمریکا صنعت گردشگری کشور را هدف قرار داده است، اضافه کرد: کشور آمریکا با افرادی که به ایران سفر می کنند برخورد می کند که این خود نشان دهنده مهم بودن صنعت گردشگری است و توجه به این صنعت در توسعه استان موثر خواهد بود./ایسنا

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی