نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

25. دى 1394 - 19:41
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تحقق 1300 درصدی آسفالت معابر روستایی این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی چهارفصل، سید موسی خادمی امشب در جمع خبرنگاران به برخی از دستاوردهای دولت در طول دو سال اخیر در این استان و تحقق برنامه تدوین شده تا پایان سال 94 اشاره کرد و گفت: در سال 94 پیش‌بینی ما این بود که در استان باید 98 کیلومتر بزرگراه داشته باشیم که اکنون 93 کیلومتر بزرگراه داریم و با این تفاسیر به 95 درصد از خواسته‌های خود دست یافته‌ایم.

 

مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در بحث آسفالت راه‌های روستایی قرار بود دو هزار و 168 کیلومتر آسفالت راه روستایی داشته باشیم که یک‌هزار و 940 کیلومتر آسفالت راه روستایی محقق شده و 90 درصد تحقق برنامه داریم.

خادمی گفت: در بحث احداث راه‌های اصلی قرار بود در استان 593 کیلومتر راه اصلی احداث شود که به عدد 516 کیلومتر رسیده‌ایم و 88 درصد برنامه محقق شده است.

وی افزود: آن چه که طراحی کرده‌ایم برای پایان سال 94 است و این عددها تا پایان 9 ماهه اول امسال است.

این مسئول به سایر ارقام اشاره کرد و گفت: در احداث باغات برنامه این بود که در استان 41 هزار و 250 هکتار باغ احداث شود که الان 43 هزار و 250 هکتار داریم که بیش از 105 درصد تحقق داریم.

خادمی در همین خصوص به آماری دیگر اشاره کرد و گفت: در ضریب مکانیزاسیون قرار بود این ضریب 99 صدم باشد که الان ضریب ما 1.06 است که بیش از برنامه محقق شده است.

مسئول ارشد اجرایی استان بیان کرد: در بحث آبیاری تحت فشار و شبکه‌های اصلی آبیاری قرار بود 13 هزار و 850 هکتار آبیاری نوین داشته باشیم که اکنون به 14 هزار و 850 هکتار رسیده‌ایم که 107 درصد افزایش را شاهدیم.

خادمی گفت: در بحث آسفالت معابر روستایی که کار بسیار خوبی است بیش از 200 روستای استان با مشارکت بسیار خوبی که شکل گرفته و قیر رایگانی که دولت در اختیار استان‌ها قرار داده، این کار در حال انجام است.

وی افزود: در این فعالیت زیرسازی توسط دهیاری انجام می‌شود و آسفالت از طریق قیر رایگان انجام می‌شود که 70 میلیارد تومان برای این کار در نظر گرفته شده است.

این مسئول گفت: حدود هزار و 300 درصد تحقق آسفالت معابر روستایی داشته‌ایم و در آسفالت معابر شهری 196 درصد رشد داشته‌ایم.

خادمی گفت: در احداث پارک‌های ورزشی روستایی 250 درصد رشد داشته‌ایم و همچنین در طرح تحول سلامت قرار بود که تعداد پزشک‌های متخصص و فوق تخصص تا پایان سال در استان 255 نفر باشد که الان 237 نفر پزشک داریم که 97 درصد برنامه محقق شده است.

وی اظهار کرد: در ابتدای دولت طراحی کردیم که در حوزه خدمات درمانی کمترین نیاز را به استان‌های همجوار داشته باشیم که این کار به خوبی انجام شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در همین زمینه گفت: حدود 40 خدمت باید در بیمارستان‌های استان ارائه می‌شد که الان 27 خدمت در بیمارستان‌های استان تحقق پیدا کرده و فقط 13 خدمت باقی مانده است.

خادمی گفت: بحث‌هایی مثل آی‌.سی‌.یوی بزرگسالان در یاسوج، ای‌.سی‌.یوی نوزادان در گچساران و بخش جراحی مغز و اعصاب در دهدشت شکل گرفت و جراحی قلب در یاسوج افتتاح می‌شود و ام‌.ار‌.ای و سی‌.تی.اسکن در یاسوج و گچساران و دهدشت اضافه می‌شود.

وی گفت: در بحث گازرسانی تعداد روستاهای دارای گاز که طراحی کرده بودیم در سال 94 به تعداد 467 روستا بود که الان به 518 روستا رسیده و 110 درصد افزایش را شاهدیم.

خادمی با بیان اینکه با شعارهای خطی و جناحی دیگر نمی‌توان این حرف‌ها را بیان کرد، افزود: امروزه آمار گویای همه چیز است.

وی گفت: ادعا نمی‌کنیم که در برنامه به هر چیز خواستیم رسیده‌ایم اما باید به هر حال برنامه طراحی کرد و همه امور را در برنامه‌ها کنترل کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در مجموع نسبت به آن چه که طراحی کردیم تحقق‌ها خوب است علی‌رغم اینکه وضعیت مالی آن‌چنان که می‌خواستیم نبوده است.

منبع:فارس

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی