نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

29. دى 1394 - 18:53
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: همه چیز باید بر مدار قانون باشد و بدون شک هیأت اجرایی، هیات نظارت، هیات مرکزی نظارت و شورای نگهبان مسیر قانونی برای مدیریت انتخابات هستند و اگر کسی به جمهوریت واسلامیت نظام اعتقادی نداشته باشد برای چه باید به مجلس راه پیدا کند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد عصر دوشنبه همزمان با شب میلاد امام یازدهم شیعیان در آیین  صلح و گذشت خانواده ای پس از 10 سال از قاتل در جمع یکی از طایفه های بزرگ بویراحمدی به بیان نکاتی در رابطه با انتخابات، معیار های انتخاب اصلح رفتار کاندیداها و طرفدارانشان اظهار کرد: در حال نزدیک شدن به موعد انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات اعضای مجلس خبرگان رهبری هستیم و موضوعی لازم به ذکر است که باید گفته شود زیرا شاید کسی از طایفه، تش و تیره وتبار ما وارد عرصه انتخابات شده باشد، انتخاب ما باید بر اساس شایستگی های کاندید مورد نظر باشد نه صرفاً انتخابی قومی و طایفه ای.

 

از افراد اصلح بدور از رابطه خویشاوندی حمایت کنیم

 

 سید شرف الدین ملک حسینی در این آئین افزود: اگر کاندید مورد نظر ما بر اساس ویژگی ها و معیار های یک نماینده لایق تر از دیگران بود باید براساس ملاک ها و معیار هایی همچون توانمندی، ولایت پذیری،  دین داری، استعداد، و انقلابی بودن از او دفاع و حمایت کنیم، اگر دفاع صرفاً دفاع خویشاوندی باشد بدون شک تیره ها و طایفه های دیگر هم چنین انتخاب نادرستی را خواهند داشت.

 

وی گفت: انتخاب ما باید نشان از بلوغ سیاسی باشد اگر معیارمان درست نباشد در سال همدلی و هم زبانی رهاوردی در عرصه ناهمدلی خواهد داشت وبه چیزی که نباید باشد تبدیل می شود.

 

هیچ کاندیدایی ارزش اختلاف و افتراق بین مردم را ندارد/ باید فرهیختگی و بلوغ فکری، سیاسی و اجتماعی خود رانشان دهیم

 

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد با توجه به اهمیت همدلی و حفظ روحیه برادری در عین بیان اختلافات و اندیشه های مخالف در کمال ادب و احترام و برادری ابراز کرد: خدای ماشاهد است که هیچ کاندیدایی نه در مجلس خبرگان رهبری و نه در مجلس شورای اسلامی افتراق، توهین، تهمت، بدحرفی و ناسزا گویی بین مردم را ندارد.

 

ملک حسینی هدف از شرکت در انتخابات را تشریح کرد و گفت: ما باید فرهیختگی و بلوغ فکری، سیاسی و  اجتماعی خود را در این انتخابات به نمایش بگذاریم مردم کهگیلویه وبویراحمد با حضور حداکثری در انتخابات بلوغ هیجانی و هیجان بلوغی را به همه نشان داده و باز هم این کار را خواهند کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: باید در مساله انتخابات سالم در ایران پیشگام  باشیم تا نشان دهیم می توان انتخاب سالم و بی دروغ داشته باشیم و بگوییم دیگر گذشت زمانی که عده ای بی دین کاغذ هایی را بی خود ابطال می کردند.

 

نظر آیت الله ملک حسینی در مورد رد صلاحیت ها: همه چیز باید بر مدار قانون باشد

 

نماینده ولی فقیه و عضو مجلس خبرگان رهبری در کهگیلویه وبویراحمد نسبت به تصمیمات شورای نگهبان و بحث رد صلاحیت ها گفت: همه چیز باید بر مدار قانون باشد و بدون شک هیأت اجرایی، هیات نظارت، هیات مرکزی نظارت و شورای نگهبان مسیر قانونی برای مدیریت انتخابات هستند بی شک مسیری برای مدیریت نتیجه نیستند.

 

وی در ادامه افزود: وای به روزی که مسیر های قانونی مدیریت انتخابات به مدیریت نتیجه منتهی شود  زیرا قانون یعنی مدیریت انتخابات سالم و رسالت قانون همین است و کرامت انسانی ایجاب می کند فضیلت های انسانی در ذیل او محقق شوند.

 

ملک حسینی با تاکید بر حفظ حق الناس و آبروی همه افراد بویژه نخبگان سیاسی جامعه بیان کرد: خدای ناکرده اگر تابحال علیه کسی دورغی گفتیم ، تهمتی زدیم یا زمینه را برای تهمت و دورغ علیه کسی بوجود آورده ایم از خدا عذر بخواهیم و توبه کنیم .

 

وی افزود: هیأت اجرایی و هیأت نظارت در استان، فرزندان این استان اند نه حق الهی و نه حق انسانی برای ضایع کردن حق کسی ندارند و انشاالله چنین هم نکرده اند.

 

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد دفاع از حقوق انسان ها را وظیفه همه دانست و گفت:در عین اینکه حمایت انتخاباتی از هیچ کسی ندارم هرتلاشی میکنم که وظیفه خود را برای اعاده حیثیت افراد انجام دهم تا اگر حقی از کسی ضایع شده باشد به او برگردانده شود.

 

همه اعتراضات باید در مسیر قانون باشند

 

نماینده ولی فقیه و عضو مجلس خبرگان رهبری در کهگیلویه وبویراحمد ابراز کرد: در راستای رد صلاحیت ها هر گز کسی را متهم نمی کنم و دینی که از شورای نگهبان سراغ داریم ایجاب می کند که هرگز به فکر سرو صدا و برهم زدن آرامش نباشیم.

 

وی افزود: دفاع از حقوق انسان ها وظیفه یک نفر نسیت بلکه وظیفه انسان است و باید تلاش کنیم تا حق کسی ضایع نشود  در همین رستا شورای نگهبان و هیأت مرکزی به شکایات رسیدگی می کنند.

 

اهالی فتنه، نفوذ، بی اعتقاد به نظام و لایت نباید وارد مجلس شوند

 

ملک حسینی به برخی فاکتور ها و شاخص های مهم  و موثر در رد صلاحیت ها اشاره کرد و گفت: شاخص هایی مثل شاخص منفی فتنه، شاخص منفی نفوذ وشاخص منفی بی التزامی به دین و نظام جمهوری اسلامی و ولایت بسیار مهم اند و هر کس اینها را نداتشه باشد نمی تواند و نباید وارد مجلس شود.

 

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد  تاکید کرد: مجلس، مجلس جمهوری اسلامی است و اگر کسی به جمهوریت واسلامیت نظام اعتقادی  نداشته باشد برای چه باید به مجلس راه پیدا کند؟ در عین حال اگر حرفی بزنیم که سابقه کسی خراب شود باید عذر خواهی کنیم زیرا همه ما روزی این دنیا را ترک می کنیم و نمی توان بار شکستن شخصیت انسان ها را با خود به قیامت برد؟!

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی