نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

29. دى 1394 - 23:19
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه پرشورشدن تنور انتخابات در سایه رقابت چهره های شاخص ممکن خواهد شد،گفت: تایید نشدن صلاحیت برخی ازاین افراد شاخص، فضای انتخابات را به جای رقابت های سیاسی و سالم به سمت رویکردهای قومی و قبیله ای سوق می دهد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی چهارفصل، سید موسی خادمی با اشاره به حسایت های قومی و قبیله ای در کهگیلویه وبویراحمد، گفت: بازنگری در رد صلاحیت ها و امکان حضور نیروهای وفادار به نظام در عرصه رقابت مانع از چنین رویکردی که بدون شک به صلاح مشارکت ، توسعه و رونق استان نیست،خواهد شد.

نماینده عالی دولت در کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: باید به گونه ای در ارزیابی ها و تایید صلاحیت ها عمل شود که تمامی سلیقه ها بتواند در رقابت های انتخاباتی حضور یابند و مردم نیز قدرت انتخاب و گزینش داشته باشند.

خادمی مشارکت حداکثری مردم پای صندوق های رای را نیازمند رعایت دو شاخص اساسی شامل سلامت و رقابتی بودن این عرصه مهم سیاسی دانست و افزود: رد صلاحیت افراد شاخص فضای رقابتی را فراهم نکرده است.

وی با بیان اینکه مسئولیت سلامت برگزاری انتخابات بر عهده دولت و وزارت کشور است، گفت: همکاری و همراهی سایر بخش ها از جمله هیات های نظارت و شورای نگهبان نیز در تحقق این مهم امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

خادمی اظهار کرد: هیات نظارت و شورای نگهبان ضمن آنکه مراقب هستتند تا برخی افراد ناصالح وارد رقابت های انتخاباتی نشوند به همان میزان نیز ملزم به رعایت حق الناس و جلوگیری از تضییع حقوق افراد صالح در این عرصه هستند.

خادمی با اشاره به رد صلاحیت برخی نامزدها و افراد شاخص در استان نیز گفت: به نظر می رسد در اکثر موارد رد صلاحیت ها بر اساس بند سه ماده ۲۸ بوده است.

وی تاکید کرد: مطابق قانون و آیین نامه اجرایی اثبات وفاداری به قانون اساسی و ولایت فقیه نیز از طریق اعلام و ابراز خود فرد امکان پذیر است.

 

خادمی تصریح کرد: بر این اساس امیدوار هستیم شورای نگهبان و هیات نظارت که رسالت مهمی را برعهده دارند نیز همکاری و همراهی لازم را در این راستا داشته باشند و با تایید صلاحیت افراد رد شده که اغلب آنها نیز از دلسوختگان انقلاب اسلامی و دارای سوابق ارزشمند هستند، از این طریق به برگزاری هرچه باشکوهتر و رقابتی شدن انتخابات کمک کنند./ایرنا

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی