نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

30. دى 1394 - 11:15
جعبه سیاه هیات نظارت بر انتخابات، روز یکشنبه هفته جاری باز شد و اسامی تایید صلاحیت ها رسانه ای گردید و پس از آن، اشک های برخی و لبخندهای بعضی دیگر دیده شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی چهارفصل، جعبه سیاه هیات نظارت بر انتخابات، روز یکشنبه هفته جاری باز شد و اسامی تایید صلاحیت ها رسانه ای گردید و پس از آن، اشک های برخی و لبخندهای بعضی دیگر دیده شد اما آیا این تایید صلاحیت ها آنگونه که بسیاری مدعی هستند به نفع افراد و جناح خاصی مهندسی شده بود؟ آیا هیات نظارت قصد به پیروزی رساندن اصولگرایان استان را دارد؟

 

  • ۱-شورای نگهبان در دور اخیر، یکی از اصولگرایان شاخص کهگیلویه (حاج عدل هاشمی) که جزو مدعیان اصلی این حوزه بود را رد کرد همانطوری که سید باقر موسوی در یاسوج را که او نیز مدعی بود، تایید نکرد. اگر بگوییم شورای نگهبان جناحی فکر می کند چرا عدل هاشمی را که ناظران از وضعیت وی در دهدشت آگاه بودند رد صلاحیت کرد؟ آیا برای شورای نگهبان و جناح راست تفاوتی میان اصولگرایان وجود دارد؟ اصولگرایان یک رای در مجلس می خواهند که آقای عدل هاشمی هم می توانست آن را برآورده کند.
  • ۲-در گچساران، رقابت بین تاجگردون اصلاحطلب، افشین پور اصلاحطلب و پولادی اصولگرا بود و بسیاری از ناظران می گفتند پولادی در جایگاه نخست قرار نداشت و اگر افشین پور تایید می شد پس آرای تاجگردون کاهش می یافت بنابراین احتمال پیروزی پولادی بیشتر می شد اما هیات نظارت استان این کار را هم نکرد و با توجه به معیارها و استانداردهایش که با این شرایط، بی طرفانه است افشین پور را ردصلاحیت کرد که این اقدام، احتمال پیروزی تاجگردون را بالا برد.
  • ۳-اگر قرار بود اصلاحطلبی در استان نفس نکشد چرا آقای تاجگردون را تایید کردند؟ آیا رایی که آقای تاجگردون در مجلس به لوایح و قوانین می دهد آقای منطقیان یا سیدباقر موسوی نمی دادند؟ هیات نظارت استان می داند که آقای تاجگردون به سود اصلاحطلبی فعالیت می کند اما او را تایید کردند ولی از تایید آقایان منطقیان، افشین پور، سیدباقر و … خودداری کردند. پس از این جهت نیز گمان مهندسی کردن این انتخابات ابلهانه به نظر می رسد.ژ

از این رو به نظر می رسد اتهام مهندسی کردن این انتخابات به دلیل رد صلاحیت برخی اصولگرایان شاخص این دوره (مانند عدل هاشمی در دهدشت)، تاییدصلاحیت تاجگردون در گچساران و بهرامی که رئیس ستاد انتخاباتی عارف بود در یاسوج، رد صلاحیت افشین پور در گچساران که به ضرر پولادی اصولگرا تمام شد و چند فاکتور دیگر بی پایه و اساس باشد. اگر کسی بخواهد چنین مدعایی داشته باشد باید جواب این پرسش ها را هم بدهد.

 

البته نویسنده این یادداشت هیچ قضاوتی در باره دلایل رد این افراد ندارد چون هیچ اطلاعاتی از جعبه سیاه هیات نظارت در اختیارم نیست و صرفا بر اساس چند فاکتور گفته شده به قضاوت در این باره پرداخته شده است.

 

منبع:کمال یزدانی

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی