نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

7. بهمن 1394 - 10:08
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد :
برخی برای کسب رأی با قرآن به خانه‌های مردم می‌روند
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد گفت: کاری را که در انجام آن دولت‌های مختلف نقش داشتند را به یک دولت نسبت می‌دهند باعث می‌شود در مجموع فضای انتخابات از فضای سالم خارج می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی چهارفصل، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان سال به سال در انتخابات بیشتر به سمت قومیت و قبیله‌گرایی و تعصبات پیش می‌رود.

حجت الاسلام «صفدر پناهی» در نشست ارتقای اجتماعی انتخابات در یاسوج افزود: شاید امروزه قومی و یا قبیله‌ای احساس کند که پرداختن به برخی مسائل به نفع آن قبیله باشد اما در دراز مدت این اتفاق نمی‌تواند برای استان خوشایند باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: در کنار این مسائل چیزهایی رایج شده است از جمله این‌که برخی با در دست داشتن قرآن به خانه‌های مردم می‌روند و مردم نیز با وجودی که می‌دانند که این فرد اصلح نیست اما چون این فرد با قرآن به خانه آن‌ها می‌رود تحت‌تأثیر قرار می‌گیرند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مردم نیز از ترس این‌که دست رد به قرآن نزنند و فکر می‌کنند که در صورت نپذیرفتن به قرآن بی‌احترامی کرده‌اند آن را می پذیرند در حالی که باید برای مردم تببین شود که حرمت به قرآن هم‌چنین حرمت به مفاهیم چیزی است که قرآن از مردم می‌خواهد.

پناهی افزود: یکی از چیزهایی که سلامت انتخابات را به خطر می‌اندازد این است که کاری که توسط دولت و یا با همکاری یک مجموعه انجام شده است را یک فرد به نام خودش بیان می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: کاری را که در انجام آن دولت‌های مختلف نقش داشتند را به یک دولت نسبت می‌دهند باعث می‌شود در مجموع فضای انتخابات از فضای سالم خارج می‌شود.

پناهی خاطرنشان کرد: باید بررسی شود که چه عواملی باعث می‌شود انتخابات به فضای نامناسب کشیده شود آن‌ها را شناسایی کنیم و وظیفه دستگاه‌ها در برگزاری انتخابات مشخص شود هم‌چنین پیش از این‌که خطری متوجه مردم و برگزاری انتخابات باشد آنرا بررسی و برطرف کنیم که انتخاباتی سالم و با نشاط برگزار شود.

منبع:عصردنا
انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی