نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

8. بهمن 1394 - 9:12
رئیس پلیس راهور استان از نصب دستگاه های الکترونیکی در 22بهمن سالجاری در سطح معابر یاسوج خبر داد و گفت:درحال حاضر لمینت های این سیستم در بین رانندگان تقسیم شده و از 22بهمن سالجاری عملیات اجرایی آن در سطح مرکز استان شروع خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی چهارفصل، اسماعیل خوشوقت در گفت و گو با خبرنگاران، برطرف کردن معظل ترافیک در سطح مرکز استان را یکی از مهمترین برنامه های پلیس راهور و شورای ترافیک استان دانست و افزود: یکی از مشکلات اصلی در مرکز استان نبود زیرساختهای لازم بوده  که همین موضوع باعث ترافیک کمر شکن در برخی از خیابانهای اصلی شهر یاسوج شده است.

 

طرح های جدید برای حل مشکل ترافیک شهر یاسوج

وی به طرح جدید پلیس راهور استان برای  برطرف کردن این موضوع خبر داد و گفت: در طرح های پیشنهادی پلیس راهور استان به شورای ترافیک،خواهان یکطرفه کردن بلوار منتظری از سه راه هلال احمر تا سه بیمارستان شده ایم که در حال بررسی است.

 

رئیس پلیس راهور استان ابراز کرد: در این طرح نیز خواهان انتقال درب ورودی بیمارستان و اورژانس شهید بهشتی به بلوار امام خمینی برای عبور و مرور بهتر این خودروها هستیم.

 

جابجایی خیابان عمده فروشی در آینده ای نزدیک

خوشوقت یکی دیگر از راههای مهار ترافیک در مرکز استان را جابجایی خیابان عمده فروشی در یاسوج دانست و تصریح کرد: یکی از برنامه های بلند مدت پلیس راهور استان جابجایی خیابان عمده فروشی به مکانی دیگر است که حتی این مکان هم نیز تعبیه شده است.

 

وی تصریح کرد: ترافیک کمر شکن در این مکان به گونه ای بوده که در برخی از ساعت های روز این خیابان به کلی قفل شده و هیچ عابری هم نمی تواند عبور کند.

 

پارک ساکن از مهمترین دلایل تصادف در استان

رئیس پلیس راهور لزوم توجه به مهندسی ترافیک را بهترین راهکار برای از بین بردن این موضوع دانست و افزود: یکی از دلایل اصلی در تصافات و ترافیک عمده در استان، پارک ساکن در بیشتر جاده ها بوده که باید در این زمینه فرهنگ سازی بیشتری در جامعه صورت گیرد.

 

راه اندزای سیستم جدید کارت پارک الکترونیک در مرکز استان

خوشوقت به طرح جدید کارت پارک الکترونیک در سطح معابر مرکز استان(یاسوج) به عنوان پایلوت اشاره کرد و گفت: کارت پارک الکترونیک، کارتی است که زمان توقف خودرو را ثبت می کند و هزینه پارک را بصورت الکترونیکی به پارکبان می پردازد.

 

وی ادامه داد: این سیستم برای ترغیب رانندگان به پارک خودروی خود در پارکینگ های عمومی، و شهری د نظر گرفته شده و هزینه کرایه ای را که از طریق این کارتها کسر می شود، بیش از کرایه پارکینگ های عمومی وضع می کند.

رئیس پلیس راهور استان از نصب دستگاههای الکترونیکی این سیستم در 22بهمن سالجاری در سطح معابر یاسوح خبر داد و گفت:در حال حاضر لمینت های این سیستم در بین رانندگان تقسیم شده و از 22بهمن سالجاری عملیات اجرایی آن در سطح مرکز استان شروع خواهد شد.

 

خوشوقت به مزایای این طرح اشاره کرد و گفت: از آن جا که مدت زمان توقف خودرو در کرایه پارک آن موثر است، با صدور این کارتها رانندگان ناگزیرند از توقف طولانی مدت خودروهای خود در معابرعمومی خودداری کنند.

 

جریمه هم در کار است

وی همچنین تصریح کرد: رانندگانی که بدون کارت الکترونیک اقدام به پارک خودرو در معابر عمومی کنند نیز از سوی نیروی انتظامی جریمه می شوند.

 

منبع:بویرخبر

انتهای پیام

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی