نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

12. بهمن 1394 - 15:14
امام جمعه مارگون گفت: انقلاب اسلامي فرصتي تكرارنشدني است كه در تاريخ ايران هيچ حكومتي مردم سالاري،‌آزادي بيان و انديشه را در آن تجربه نكرده بود و بايد مواظب باشيم تا نامزد هاي انتخاباتي يكديگر را تخريب نكنند وبا وعده های دروغین مردم را نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی بدبین نكنند.

حجت الاسلام رحم الله خواجه پور امام جمعه شهر مارگون در گفت و گو با خبرنگار چهارفصل با اشاره به ايام الله دهه فجر و سالروز بازگشت تاريخي رهبر كبير انقلاب اسلامي اظهار داشت: سال 1357  سقوط دولتهاي شاهنشاهی است كه با شهادت هزاران زن ومرد ایرانی مبارز اين سقوط تاريخي به ثمر  نشست و براي هميشه آنان را به عرصه نابودي كشاند.

 

امام جمعه مارگون ابراز كرد: انقلاب اسلامي و اتفاقات افتاده براي به سرانجام رسيدن اين انقلاب با همه فتوحات و اتفاقاً تاريخ ايران تفاوت داشته است زيرا درسال57ایران به وحدتی بي سابقه دست يافت كه درسایه این وحدت اقلیت های مذهبی هم واردشدند و انقلاب به پيروزي رسيد.

 

 وي به ماهيت انقلاب اسلامي اشاره كرد و گفت: درسال57هم اراده آزادومستقل ملت ایران تبلورپیداکرده و هم روحیه معنوی و روحانی وروحیه پیروزی آنان رابالا برده است؛ بختیار با حمایت آمریکا و براساس توافق بوادلونخست وزیر ایران بود کسی بود تا قبل از آمدن حضرت امام به ایران حکومت می کرد.

 

زانو زدن سزبازان آمريكايي در حالي است كه در رژيم قبل، شاه ايران فرمانبردار آمريكا بود

 

وي ابراز كرد: در زمان پهلوي، شاه ايران گوش به فرمان آمریکا بود و هرتصمیمی را که آمریکا می گرفت درایران عملی میکرد ولي بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا در سیطره ماقرارگرفت و متوجه شده است كه كوچكترين تحولات در منطقه بدون حضور ايران بي فايده و بدون ثمر خواهد بود.

 

وي افزود: قدرت ايران تا جايي پيش رفته است كه آمریکا در برخي اتفاقات به ايران التماس كرده و معذرت خواهی می کند.

 

وي به دستگيري ملوانان توسط نيروهاي سپاه پاسداران اشاره كرد  و ابراز كرد: 10 نفز ار تفنگداران امريكايي كه غير قانوني وارد آبهاي ايران شده بودند درمقابل ملت مقتدر اسلام زانو زدند و اين اقدام به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 

رهبر ايران مجهز به سلاح تقوا  بود و رژيم شاهنشاهي را سرنگون كرد

 

 به ويژگي روحاني و ديني بودن انقلاب اسلامي و رهبر ايران اسلامي اشاه مرد و اظهار داشت: حضرت امام(ره)خود را مجهز به به سلاح تقوا كرده بود و هيچ توپ و تانگي در نابودي رژيم ستمشاهي نداشت.

 

وي افزود: افرادي در كنار حضرت امام(ره) بودند كه از آمريكا مي ترسيدند اما رهبر كبير انقلاب نسبت به آنان فرمود: ما دوچیز داریم که دولتهای دیگرندارند:1-ماملت خوبی داریم2-مامعنویت داریم، ایمان به خداداریم واین دورکن موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد.

 

وي با اشاره بي اساس بودن قياس شاه ورژیم پهلوی با انقلاب اسلامی گفت: شرايط مردم،‌ آزادي، استقلال، امنيت،‌اقتصاد و...  زمان شاه هیچ محلی ازاعراب نداشتیم، اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اين ويژگي ها به ايران و ايرانيان تعلق گرفت و قياس كنوني با زمان شاه بي انصافي و ناعادلانه است.

 

در هيچ حكومتي مثل انقلاب اسلامي آزادي انديشه و بيان به اين سبك وجود نداشته است

 

وي آزادي بيان، آزادي انديشه و آزادي را يران بي سابقه دانشت و اظهار كرد: در رژيم قبل  اگرحرفی علیه شاه  زده مي شد فرد خاطي  به اشد مجازات محکوم ميشد اما در دولت انقلاب اسلامی، با انتقادات با اغوش باز استقبال مي شود و  مخصوصاً بعد از فتنه 88 افرادی به پا خواستند به رهبری نظام بي حرمتي كردند اما مقام معظم رهبری فرمودند سکوت کنید:اگربه من حرف می زنند ولشون کنید،كسي حق ندارد با اين افراد برخورد كند، و اين مصداق بارز آزادي بيان و حتي چيزي بيش از اين در جمهوري اسلامي است.

 

وي افزود: در حال حاضر  آمريكا توانايي ورود به ايران را غير از مدار قانوني ندارد و نمي تواند كوچكترين تجاوزي به كشور و نظاممقتدر ايران اسلامي داشته باشد لذا درایام الله دهه فجرهمه باید باحضور خود، مخصوصا در22بهمن همچون 9 دي با بصيرت كامل تجدیدپیمان با امام و رهبری داشته باشيم و اين تجديد پيمان را به جهانيان نشان دهيم.

 

 وي با توجه به انتخابات پيش رو  و مسئله تمكين به قانون توسط همه افراد و اقشار جامعه اظهار كرد: به فرموده مقام  معظم رهبري نباید به نهادهای انقلابی اهانت شود؛همه باید پایبند به قانون اساسی باشيم و مسئله تمکین قانون را نبايد فراموش كنيم تا واقيع همچون فتنه 88 كه حاصل   که عدم تمکین برخی ازکاندیدهای انتخاباتي بود صورت نگيرد زيرا قانون گریزی وقانون شکنی درهمه حال خطرناک است.

 

نبايد با تهمت، عملكرد نهاد قانوني و انقلابي شوراي نگهبان را زير سوال برد

 

وي تاكيد كرد: تهمت زدن به شوراي نگهبان از مشکلات بزرگي است  که با آن مواجه هستیم و نبايد تهمت سليقه اي عمل كردن اين نهاد قانوني را عنوان كنيم زيرا بزرگ ترين توهين به اين نهاد مقدس در جمهوري اسلامي است.

 

خواجه پور افزود: افرادي كه  به نهادهای مقدس و قانونی اهانت مي كنند قصد دارند برطبل نا  اطمینان بودن انتخابات بکوبند و از اين طريق اذهان مردم رامشوش کنند.

 

تخريب كانديدا و وعده هاي دروغين مردم را نسبت به انقلاب بدبين مي كند

 

وي به عملكرد نامزدهاي انتخاباتي اشاره كرد و افزود: نامزد هاي انتخاباتي نبايد يكديگر را تخريب كنند  بلكه بايد باید آنچه در وصف، قدر و صلاحيتشان است را براي مردم بیان کنند. تخريب كردن و به ناحق عملكرد ديگري را زير سوال بردن  كار اشتباهي است  زيرا مردم را به نظام مقدس جمهوری اسلامی با وعده های دروغین و حرف ها و تخريب هاي خود نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی بدبین مي كنند و اين كار مذموم و ناپسندي است.

 

وي از كانديداي انتخابات خواست تا وعده هاي زياد و خارج از توان خود ندهند و تاكيد كرد: وعده دادن و عمل نكردن بدبيين مردم را ايجاد مي كند و نمايندگان بايد از همين اغاز راه آگاه باشند، دلسوز نظام کسی  است که مدافع ارزشهای انقلاب اسلامی است و اين فرد بايد به مجلس راه يابد.

 

وي  در پايان با اشاره به برخي از معيار هاي انتخاب نماينده مردم گفت:  کسی که براي رفع محرومیت  گام های موثری بردارد، کسی که به شاخصه های مطرح شده از سوي مقام معظم رهبری و ارزشهاي انقلاب اسلامي عمل كند، فردي سياستمدار، با تقوا، فردي كه مشكلات و درد مردم را بداند، احساس مسئوليت و تكليف داشته باشد را انتخاب نماييد تا به وظيفه خود در قبال اين انقلاب عمل كرده باشيم.

انتهاي پيام/

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا