نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

14. بهمن 1394 - 13:40
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری یاسوج گفت: بزودی کلنگ احداث اولین فرهنگ سرای یاسوج در ترمینال 13آبان یاسوج به زمین زده خواهد شد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي چهارفصل،‌  مسعود نیک پی در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک یوم الله سی و هفتمین طلیعه ظهور انقلاب اسلامی گفت: دهه فجر و برگزاری جشن های انقلاب یکی از مهمترین رویدادهای تاریخ بزرگ انقلاب اسلامی بوده که بهترن موقع برای بازگو کردن اثرات و نعمت انقلاب به جامعه و مردم است.

 

وی به اهم برنامه های مهم معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری یاسوج در  چند سال اخبر پرداخت و گفت: تا قبل از اینکه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری یاسوج به صورت منفک و مجزا به کار خود ادامه دهد، این معاونت در یک چارت به نام روابط عمومی و معاونت فرهنگی در حال فعالیت بود که با صلاحدید شهردار یاسوج به دو نهاد مجزا از هم تقسیم شدند.

 

اجرای بیش از 110برنامه های فرهنگی در دو سال اخیر

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری یاسوج اجرای برنامه های فرهنگی را از مهمترین زیرساخت های جامعه دانست و افزود: یک جامعه پرصلابت و باشکوه نیازمند فرهنگ سازی هرچه بیشتر در همه ابعاد بوده که لازمه آن بودن یک دستگاه فرهنگی قوی و مستمر در همه نهادهاست.

 

نیک پی به اهم برنامه های مهم فرهنگی در سطح شهر یاسوج در چند سال اخیر پرداخت و گفت: شهرداری یاسوج در همه کارهخی فرهنگی اجرا شده در سطح مرکز استان از جمله یادواره های شهداء،اجرای کارهای فرهنگی، جشنواره های محلی و برنامه های مناسبتی نقش عمده ای داشته و هیمشه پای کار بوده است.

 

وی یکی از مهمترن برنامه های فرهنگی در سطح مرکز استان در چند دهه اخیر را برنامه حرم تا به حرم دانست و افزود: اجرای برنامه های مناسبتی از جمله مناسبت های ایام فاطمیه، طرح قرآنی 1449و جشن ایام دهه کرامت از مهمترین برنامه های فرهنگی سه ماهه اول سال بوده که شهرداری در آن نقش عمده ای ایفا کرد.

 

استقبال مطلوب شهروندان و مسافران از تفرجگاه تعالی

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری یاسوج به احداث تفرجگاه تعالی در پارکهای ساحلی یاسوج با مشارک سپاه ناحیه مقاومت بسیج بویراحمد اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترن برنامه های فرهنگی در سطح یاسوج که مورد استقبال شهروندان و حتی مسافران قرار گرفت تفرجگاه تعالی با برگزاری برنامه شاد و مفرح بود.

 

نیک پی حمایت از هنرمندان را یکی دیگر از برنامه شهرداری یاسوج دانست و افزود: مشارکت در سمن ها و توجه به خواسته اشخاص حقیقی در این سمن ها از برنامه های مهم شهرداری یاسوج بوده است.

 

وی به توجه ادارات و مسئولان استانی به سمن ها اشاره کرد و گفت: امروز نیازمند توجه بیشترادارت و مسئولان به این سمن ها برای رسیدن به نقطه دلخواه هستیم.

 

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری یاسوج برنامه ملی وداع با شعبان با حضور  مداح برجسته کشوری حاج مهدی سلحشور را یکی دیگر از برنامه های مهم شهرداری یاسوج در راستای فرهنگ سازی دانست و افزود: از دیگر برنامه های مهم برگزار شده از سوی شهرداری را می توان همایش حجاب و عفاف، برنامه های هفتگی زیارت عاشورا، تجهیز نماز خانه های پارک های ساحلی، جنگلی و مهروزی را دانست.

 

نیک پی یکی از مهمترن کارهای بنیادی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری یاسوج را یکجا نشینی تبلبغات محیطی در سطح شهر دانست و گفت: مهمترن مشکلات امروز مرکز استان تبلیغات نابهنجار است که در این زمینه برنامه های خوبی را با چاپخانه ها و اصناف در راستای فرهنگ سازی انجام دادایم.

 

برگزاری جشن های بزرگ انقلاب در مرکز استان

وی به برگزاری جشن انقلاب همزمان با طلوع سی هفتمین پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: همزمان با دهه مبارکهعفجر، جشن بزرگ انقلاب به مدت 10شب در شهر یاسوج و در سطح مدارس استان برگزار خواهد شد.

 

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری یاسوج تصریح کرد: در این جشن برنامه های فرهنگی از جمله شاهنامه خوانی، اجرای، موسیقی محلی،تئاتر  و اجرای مسابقه بین حضار برگزار خواهد شد.

 

کلنگ زنی اولین فرهنگسرای یاسوج در آینده نزدیک

نیک پی به کلنگ زنی اولین فرهنگ ساری مرکز استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: یکی از مهترین مشکلات کنونی در توسعه زیرساختهای فرهنگی نبود این زیرساختهای فرهنگی بوده که در این زمینه کلنگ احداث اولین فرهنگ سرای یاسوج در آینده در ترمینال 13آبان یاسوج به زمین زده خواهد شد.

 

مراسم بزرگداشت روز یاسوج در پنجاهمین سالگرد مرکز استان شدن

وی در ادامه به نام گذاری یک روز در تقویم استان به نام روز یاسوج اشاره کرد و گفت: در اردیبهشت ماه سال آینده همزمان با پنجاهمین سالگرد نامگذاری یاسوج به عنوان مرکز استان جشن روز یاسوج برگزار خواهد شد.

منبع:بویرخبر

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی