نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

19. بهمن 1394 - 11:51
مدیر عامل شرکت “ایران خودرو” در نشست خبری درباره قرارداد جدید این شرکت با پژو فرانسه توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی چهارفصل، “هاشم یکه زارع” در پاسخ به سوال خبرنگار عصرایران، قیمت سه مدل جدید پژو را به این شرح اعلام کرد:

پژو ۳۰۱ دستی: ۵۸ میلیون تومان
پژو ۳۰۱ اتوماتیک: ۶۳ میلیون تومان

پژو ۲۰۸ دستی: ۶۳ میلیون تومان
پژو ۲۰۸ اتوماتیک: ۶۸ میلیون تومان

پژو ۲۰۰۸ دستی: ۷۲ میلیون تومان
پژو ۲۰۰۸ اتوماتیک: ۷۸ میلیون تومان

مدیر عامل این خودرو به این نکته نیز اشاره کرد که این قیمت ها با فاکتورها و شرایط کنونی است.

مهمترین نکات نشست خبری مدیرعامل “ایران خودرو” :

فیات به ایران برمی گردد

– قرارداد با فیات به زودی امضا می شود. فیات در آمریکا نیز مجموعه بزرگ خودروسازی دارد و می تواند از شرکای خوب ما باشد.
در حال حاضر پلت‌فرم‌های مشترکی بین شرکت‌های آمریکایی وجود دارد و این اتفاق دور از ذهن نیست که از طریق فیات، تکنولوژی‌ تولید خودروهای آمریکایی به ایران وارد شود.

پژو 2008 سال آینده می آید/ اعلام قیمت 3 مدل پژو جدید / ایران خودرو 427 میلیون یورو از پژو غرامت می گیرد/ تولید سواری بنز در ایران / قیمت خودرو به هیچ عنوان کاهش نمی یابد/ تولید خودرو با قیمت های فعلی زیانده است / فیات به ایران برمی گردد

غرامت

–  پژو در مجموع ۴۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو به ایران خودرو به عنوان غرامت پرداخت خواهد کرد که ۱۱۶ میلیون یورو مربوط به خسارت گذشته و ۳۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو مربوط به آینده است.

موضوع غرامت در قرارداد با پژو پیش بینی شده است که وقتی پژو، ایران را ترک کرد ما دچار ضرر و زیان شدیم. برای پژو هم سخت بود که پول نقد پرداخت کند اما در مجموع به یک تفاهم رسیدیم.

پژو در مجموع ۴۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو به ایران به عنوان غرامت پرداخت خواهد کرد که ۱۱۶ میلیون یورو مربوط به خسارت گذشته و ۳۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو مربوط به آینده است.

۱۱۶ میلیون یورو مربوط به گذشته شامل ارقام زیر است.
۲۵ میلیون یورو بدهی ایران خودرو به پژو بابت دریافت قطعات از این شرکت است که این مبلغ بدهی به جای غرامت محاسبه شده و پرداخت نخواهد شد.

پژو خط تولید خودروی پژو ۲۰۷ را بدون دریافت هزینه در ایران خودرو راه اندازی می کند. راه اندازی این خط تولید ۱۱ میلیون یورو هزینه دارد که پژو به جای غرامت، این رقم را دریافت نمی کند.

۱۱ میلیون یورو نیز ایران خودرو به پژو بدهی داشت که در چارچوب دریافت غرامت، بخشیده می شود.

شرکت پژو بابت تولید خودرو با برند پژو در ایران خودرو قبل و بعد از تحریم‌ها طبق قرارداد باید ۶۹ میلیون یورو به عنوان رویالیتی (امتیاز مونتاژ خودرو) از ایران خودرو دریافت می‌کرد که در توافق انجام شده قرار شد این مبلغ پرداخت نشود.

این رقم ها مربوط به دریافت غرامت از پژو بابت مسائل گذشته است

ایران خودرو بابت پلت فورم تولید هر دستگاه خودرو با برند پژو در گذشته، باید مبلغ ۱۵۰ یورو به پژو پرداخت می کرد که حالا قرار است ایران خودرو برای ۲ میلیون دستگاه خودرو، این رقم را در چارچوب بحث غرامت، پرداخت نکند.

– طبق قرارداد قبلی، رقم رویالیتی(امتیاز مونتاژ خودرو) به ۱۴۰ یورو رسیده بود که قرار شد تا هر زمان که پژو ۴۰۵، پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۷ در ایران تولید می‌شد بابت این خودروها ۱۰ یورو پرداخت شود که با در نظر گرفتن تیراژ سال آینده کل درآمد حاصل از این محل ۱۴۰ میلیون یورو محاسبه می‌شود.

 

در خریدهای آینده پژو درباره قوای محرکه و گیربکس ۲۰ میلیون یورو شرکت پژو به ایران خودرو تخفیف می دهد.

 

در خصوص اعزام کارشناس از پژو به ایران خودرو برای بهبود کیفیت تولیدات جاری که شامل خودروهای ۴۰۵، ۲۰۶ و پژو پارس است ۴ میلیون یورو هزینه خواهد کرد. که در این راستا در مدت یک سال کارشناسان پژو در ایران خودرو مستقر خواهند شد تا برای محصولات تولیدی پژو در ایران در جهت بهبود کیفیت اقدام کنند.

 

حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار یورو نیز جهت آموزش کارشناسان ایران خودور در فرانسه در نظر گرفته و علاوه بر این قرار است در زمینه محصولات فعلی نیز با ارزش یک میلیون یورو کار شود به طوری که پژو این محصولات را در اختیار ایران خودرو قرار دهد تا بر روی آن‌ها کار کنیم.

 

– در دو روز آخری که در فرانسه بودیم هیات مدیره پژو بر سر اینکه ایران خودرو توانسته امتیازات بالایی را برای خودش بگیرد، مشکل پیدا کرده بودند.

قیمت خودرو کم نمی شود

– قیمت خودرو به هیچ عنوان کاهش نمی یابد.

– در سال ۹۳ و ۹۴ خودروسازان افزایش قیمت نداشتند و هم اکنون نیز خودروهای تولیدی با قیمت فعلی زیانده هستند. نباید انتظار داشته باشیم بعد از برجام، قیمت خودرو کاهش یابد زیرا به دنبال ارائه محصول با کیفیت بالا و با قیمت مناسبت هستیم.

 پژو ۲۰۰۸ (شاسی بلند)
پژوهای جدید رقیب چه خودروهایی در بازار ایران خواهند شد(+ بررسی کامل نوع و قیمتی در بازار)

صادرات پژو تولید ایران

سه مدل جدید پژو که قرار است در ایران تولید شوند به بازارهای روسیه، برخی کشورهای آسیایی، خاورمیانه و آفریقا صادر خواهد شد.

قیمت خودروهای جدید

– خودروهای جدیدی که با مشارکت شریک خارجی تولید و وارد بازار ایران خواهند شد همگی بالای ۶۰ میلیون تومان خواهند بود. تولید خودرو در کلاس سی (همرده پژو ۴۰۵) با شریک خارجی برای خودروهای زیر ۵۰ میلیون تومانی امکان پذیر نیست.

– در آینده پژو پارس جدید با گیربکس اتوماتیک تولید خواهیم کرد که قیمت‌اش حدود ۴۵ میلیون تومان خواهد بود.

زمان ورود پژوها به بازار

– اولین محصول پژو ۲۰۰۸ در اواخر سال آینده وارد بازار ایران خواهد شد. دو مدل پژو دیگر یعنی ۳۰۱ و ۲۰۸ نیز در سال های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ وارد بازار ایران خواهند شد.
خودروی پژو ۲۰۰۸ (شاسی بلند) ظرف یک سال، ۴۰ درصد در داخل ساخته می شود و تا سه سال آینده ۷۰ درصد داخلی سازی خواهد شد.

تاسیس شرکت مشترک قطعه سازی با پژو

– ایران و پژو، یک شرکت قطعه سازی مشترک متشکل از قطعه سازان ایرانی و فرانسوی که با پژو کار می کنند تاسیس می کنند.

برای افزایش داخلی‌سازی محصولات پژو در ایران، قطعه‌سازان ایرانی با قطعه‌سازان فرانسوی همکاری خواهند داشت و حتی ممکن است قطعات برخی خودروهای لوکس پژو که در ایران تولید نمی‌شوند نیز توسط قطعه‌سازان ایرانی به تولید برسد

– قبل از قرارداد در پاریس میان ایران خودرو و پژو، یک تیم ۶۰ نفره از طرف شرکت ایران خودرو به مدت ۱٫۵ سال بر روی این قرارداد کار می کرد که ۱۵ نفرشان حقوقدانان بین المللی و بخشی از افراد هم فنی بودند.

محرمانه بودن قرارداد با پژو

– قرارداد با پژو ۲۰۰ صفحه ای است.
این قرارداد از لحاظ کلیات محرمانه است ولی ۸۰ درصد آن قابلیت ارائه عمومی را دارد.

– درباره قرارداد با پژو آمادگی کامل برای ارائه توضیحات به همه واحدهای نظارتی را داریم.

– در بازارهای جهانی، هیچ شرکتی ریز جزئیات قرادادهای خود را منتشر نمی کند. ما چیزی برای پنهان کردن نداریم ولی انتشار ریز کلیه مفاد قرارداد باعث می شود رقبای ما اختلالی در روند کار ما ایجاد کنند. در قرارداد با پژو، سه موضوع سرمایه گذاری، صادرات و انتقاد دانش مورد توجه است.

پژو ۳۰۱
پژوهای جدید رقیب چه خودروهایی در بازار ایران خواهند شد(+ بررسی کامل نوع و قیمتی در بازار)

تولید سواری بنز در ایران

– شرکت های بنز و ستاره ایران به صورت مشترک، محصولات سواری بنز را در ایران تولید می کنند.

– با بنز تفاهنامه ای امضا شده است. در تولید خودروهای سنگین دیزلی شرکت مشترکی میان بنز و ایرانخودرو دیزل ایجاد می شود. سهم “ایرانخودرو دیزل” ۵۱ درصد و ۴۹ درصد مربوط به بنز است.

پژو ۲۰۷

– پژو ۲۰۷ از اردیبهشت و خرداد سال آینده (۱۳۹۵) دوباره وارد بازار خواهد شد.
پژو ۲۰۷ قبل از این در ایران تولید می شد اما به دلیل تحریم ها، تولید آن متوقف شد.

پژو ۲۰۸
پژوهای جدید رقیب چه خودروهایی در بازار ایران خواهند شد(+ بررسی کامل نوع و قیمتی در بازار)

قرارداد با پژو به سود ایران است

– قرارداد پژو در راستای اقتصاد مقاومتی است و منافع ایران در این قرارداد دیده شده است حتی بیشتر از آن ۵۰ درصدی که سهم ایران است. به ویژه در زمینه قطعه سازی.

خودروهای چینی، ۵ درصد محصولات ایران خودرو

– ایران خودرو حداکثر ۵ درصد سهم خودروهای تولیدی خود را به محصولات تولید مشترک با شرکت های چینی اختصاص خواهد داد.

قرارداد جدید برای خودروهای قدیمی نیست

– در اروپا هر ۱۵ سال یک پلت فورم طراحی می شودو هر ۷ سال یک محصول جدید روی آن پلت فورم قرار می گیرد و ۳ سال یک بار هم فیس لیفت می کنند که ما نیز در قرارداد با پژو به روزترین محصولات را در نظر گرفته ایم مثلا پژو ۲۰۸ محصولی است که در یک ماه آینده در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی خواهد شد. با توجه به اینکه بخشی از تولیدات ۳ مدل جدید پژو در ایران باید صادر شوند به همین دلیل مدل های جدید تولیدی پژو در ایران به هیچ وجه قدیمی نیستند.

 

تولید تاکسی بنز در ایران

مدیرعامل ایران‌ خودرو در پایان از مذاکره برای تأمین بخشی از ناوگان تاکسیرانی کشور از طریق محصولات بنز خبر داد و گفت: در صورت نهایی شدن این موضوع، بخشی از ناوگان تاکسیرانی کشور از طریق تولید محصولات بنز در ایران تأمین خواهد شد.

انتهاي پيام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی