نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

19. بهمن 1394 - 12:17
رئیس اداره حفاظت محیط زیست کهگیلویه:
شکارچی متخلف از طریق فضای مجازی در کهگیلویه دستگیر شد
رئیس اداره حفاظت محیط زیست کهگیلویه گفت: متخلف شکار که دو رأس بز و یک رأس کل شکار کرده بود به نشانه افتخار و خودبزرگ‌بینی کاذب در فضای مجازی و در سطح وسیعی این عکس‌ها را انتشار داده بود در کهگیلویه دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی چهارفصل، به نقل از روابط عمومی محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، رئیس اداره حفاظت محیط زیست کهگیلویه از شناسایی شکارچی متخلف از طریق انتشار عکس در فضای مجازی خبر داد و افزود: پس از یک‌ماه تحقیقات شبانه‌روزی فرد متخلف شناسایی و به مراجع قضایی معرفی و اعمال قانون شد.

 

قدرت‌الله علی‌پور اظهار کرد: حدود یک ماه قبل عکسی از یک متخلف که سه رأس کل و بز شکار کرده و آن را در فضای مجازی انتشار داده بود از طریق دوستداران محیط زیست به دست مأموران یگان حفاظت این شهرستان رسید.

 

علی‌پور تصریح کرد: مأموران یگان حفاظت این شهرستان با همکاری دوستداران محیط زیست با تلاش شبانه‌روزی و به صورت محسوس و نامحسوس به‌دنبال شناسایی هویت متخلف بودند.

 

رئیس محیط زیست دهدشت در ادامه به اقدام غیراخلاقی این متخلف در شکار و انتشار این عکس‌ها در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: فرد متخلف که دو رأس بز و یک رأس کل شکار کرده بود به نشانه افتخار و خودبزرگ‌بینی کاذب در فضای مجازی و در سطح وسیعی این عکس‌ها را انتشار داده بود.

 

این مقام مسئول گفت: سرانجام مامورأن موفق می‌شوند هویت مکانی متخلف را در یکی از شهرستان‌های استان شناسایی و پرونده‌ای علیه ایشان تشکیل و به مراجع قضایی ارسال و اعمال قانون کنند.

 

این مقام مسئول در ادامه داشتن محیط زیستی سالم را منوط به کار فرهنگی جهت ارتقاء فرهنگ زیست محیطی مردم دانست و گفت: باید در حوزه فرهنگ‌سازی آنقدر کار شود که عامه مردم شکار را یک ضد ارزش و ناهنجار در جامعه تلقی کنند تا احترام به حیات وحش و رعایت حقوق آنها در جامعه نهادینه شود.

 

علی‌پور ضمن تشکر از همکاری مردم و دستگاه قضا در شناسایی و اعمال قانون این متخلف به جریمه یک صد میلیون ریالی شکار هر یک رأس کل و بز اشاره کرد و گفت: برای متخلف پرونده‌ای تشکیل و به مراجع قضایی ارسال تا پس از صدور حکم مبلغ سی‌صد میلیون ریال جریمه حقوقی علاوه بر جریمه کیفری بابت ضرر و زیان به محیط زیست پرداخت کند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی