نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

19. بهمن 1394 - 23:09
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزایش ناباروری در بین زوج‌ها را نگران‌کننده دانست و اظهار کرد: براساس آمار موجود 15 تا 20 درصد زوجین در کشور نابارور هستند و آمار زوج‌ های نابارور استان نیز در همین حدود است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی چهارفصل، رضا چمن ظهر امروز درآئین اختتامیه هفتمین نشست منطقه‌ای و کارگاه‌های آموزشی تقویت همکاری‌های تخصصی شبکه‌ای سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه زنان و خانواده جنوب کشور ونشست شورای اداری که با حضور شهین‌دخت ملاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد، گفت: 60 درصد دانشجویان در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد حدود 65 درصد دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان را زنان تشکیل می‌دهند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، توجه به مقوله سلامت مادران و زنان را از عمده برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد و افزود: از زمان اجرای طرح تحول سلامت که از اردیبهشت سال گذشته آغاز شد تاکنون 24 هزار زایمان در بیمارستان‌های استان انجام شده که 14 هزار زایمان طبیعی و کاملا رایگان بوده است.

سرطان سینه شایع‌ترین بیماری زنان در استان

وی با ابیان اینکه با تغییر سبک زندگی افراد شاهد افزایش بیماری سرطان هستیم، گفت: سرطان سینه شایع‌ترین بیماری زنان در استان کهگیلویه و بویراحمد  و دومین سرطان کشنده بعد از سرطان معده است.

 

چمن ترویج سبک زندگی سالم را از راه‌های دوری از بیماری سرطان دانست و افزود: تشخیص زود‌رس و غربالگری بیماری سرطان در افزایش طول عمر مبتلایان به این بیماری موثر است که به همین منظور دستگاه ماموگرافی پیشرفته برای شهرستان‌های گچساران و بویراحمد تهیه شده و برای شهرستان کهگیلویه به زودی تهیه می‌شود.

 

این مسئول افزایش ناباروری در بین زوج‌ها را نگران‌کننده دانست و اظهار کرد: براساس آمار موجود 15 تا 20 درصد زوجین در کشور نابارور هستند و آمار زوج‌های نابارور استان نیز در همین حدود است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح  کرد: درمان ناباروری متحمل هزینه‌های سنگینی است که تلاش حوزه سلامت استان در راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری و نازایی در کهگیلویه و بویراحمد است که راه‌اندازی این مرکز نیازمند همکاری وزارت بهداشت و امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی