نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

25. بهمن 1394 - 11:30
مدیرکل دفتر امور روستایی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد
خالی بودن 565 روستای کهگیلویه وبویراحمد از سکنه
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 565 روستای استان خالی از سکنه است، گفت: بیکاری مهمترین عامل مهاجرت روستائیان به شهر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، داریوش مظفر ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش جمعیت روستایی استان اظهار کرد: بر اساس سرشماری که در سال 85 صورت گرفت جمعیت روستایی استان 329 هزار و 745 نفر بود که این آمار در سال 90 به 308 هزار و 661 نفر کاهش یافت.

 

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: جمعیت 308 هزار و 661 نفری روستایی استان در قالب 73 هزار و 77 خانوار هستند.

 

وی تصریح کرد: یک‌هزار و 674 روستا در استان وجود دارد و از این تعداد 565 روستا خالی از سکنه هستند که بیکاری مهمترین عامل مهاجرت روستائیان به شهر و در نتیجه کاهش جمعیت روستاها شده است.

 

این مسئول با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد پنجمین استان کشور در سکونت روستایی است، افزود: 555 روستا با جمعیتی بالای 247 هزار و 81 نفر دارای دهیاری و تحت پوشش دهیاری هستند، ضمن اینکه پیگیر ایجاد دهیاری در 164 روستای دارای 20 تا 30 خانوار هستیم که مجوز تاسیس این دهیاری‌ها به وزارت کشور صادر شده است.

 

مظفر با اشاره به برنامه‌های دولت برای ایجاد اشتغال و درآمدزائی مناطق روستایی افزود: اجرای طرح مشارکت مردم در واحدهای تولیدی مستقر در روستاها از برنامه‌های دولت برای ماندگاری روستائیان است که این طرح بر اساس آسیب‌شناسی معاونت توسعه و مناطق محروم ریاست جمهوری پیشنهاد شده است.

 

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این طرح در تمام استان‌های کشور در حال اجرا است که با تشکیل شرکت تعاونی و سهامی خاص در استان طرح‌های پیشنهادی در مناطق روستایی اجرا می‌شود و دولت هم با اعطای تسهیلات سه درصدی از این طرح‌ها حمایت می‌کند.

 

وی اضافه کرد: با تشکیل شرکت سهام خاص باید حداقل 25 خانوار صاحب سهم باشند که در طرح‌هایی که 25 تا 49 خانوار صاحب سهام باشند و حجم سرمایه‌گذاری 750 میلیون و آورده نقدی 40 درصدی داشته باشند 60 درصد تسهیلات پرداخت می‌شود، در طرح‌های دارای 50 تا 99 خانوار با حجم سرمایه‌گذاری یک میلیارد تومانی آورده نقدی 35 درصدی، 65 درصد تسهیلات در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

 

این مسئول اضافه کرد: در طرح‌هایی که 100 تا 149 خانوار باشند 70 درصد تسهیلات پرداخت می‌شود، در طرح‌هایی که 150 تا 199 خانوار باشند 75 درصد تسهیلات به افراد داده می‌شود و طرح‌هایی که دارای 200 خانوار به بالا باشند تسهیلات بدون سقف در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

 

وی تصریح کرد: برای اجرای این طرح‌ها در مناطق روستایی منابع طبیعی و جهاد کشاورزی ملزم به واگذاری زمین هستند، همچنین دوره تنفس یک تا دو سال و دوره بازپرداخت پنج تا هفت سال و معافیت 10 ساله مالیاتی از مزایای این طرح است.

 

این مسئول با بیان اینکه این طرح‌ها در مناطق روستایی و در قالب طرح‌های مشارکتی و غیر مشارکتی اجرا می‌شود، گفت: در این طرح‌ها دولت موظف به اجرای زیرساخت‌های مناطق روستایی است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی