نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

3. اسفند 1394 - 10:44
اگر که آقای هاشمی به عنوان یک نامزد باقی مانده بودند و آقای روحانی هم در انتخابات به عنوان یک نامزد حضور داشتند، فکر می کنم که خود آقای روحانی هم می داند که هیچ شانسی در برابر آقای هاشمی پیدا نمی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، طی روزهای گذشته، آقای هاشمی رفسنجانی در جمع اعضای ستادهای انتخاباتی مردمی و ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان و حامیان دولت در حسینیه جماران گفت: دکتر روحانی یک هفته قبل از انتخابات ۹۲، سه درصد رأی داشت که با حمایت من به بالای ۵۰ درصد رفت؛ صادق زیباکلام استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره این اظهارات آقای هاشمی گفت: اصولگرایان به دنبال ایجاد اختلاف بین اصلاح طلب ها هستند و یک جنبه آن این است که بین آقای هاشمی و آقای روحانی ایجاد اختلاف کنند.

 

وی افزود: در انتخابات هفتم اسفند، اصلاح طلبان به یک ائتلاف تاریخی رسیده اند اما اصولگرایان فقط توانسته اند با اعضای جبهه پایداری ائتلاف کنند و به دنبال ایجاد اختلاف بین جبهه اصلاح طلبان هستند.
 
 
زیباکلام ادامه داد: آنچه آقای هاشمی درباره افزایش آراء دکتر روحانی بعد از حمایت ایشان از آقای روحانی گفته اند کاملا درست است و بخش عمده ای از رای آقای روحانی به واسطه رد صلاحیت آقای هاشمی به وجود آمد و اگر که آقای هاشمی به عنوان یک نامزد باقی مانده بودند و آقای روحانی هم در انتخابات به عنوان یک نامزد حضور داشتند، فکر می کنم که خود آقای روحانی هم می داند که هیچ شانسی در برابر آقای هاشمی پیدا نمی کرد و اساسا بعد از ثبت نام آقای هاشمی، دکتر روحانی قصد داشت که انصراف بدهد اما خود آقای هاشمی مانع آن شد و بعد از رد صلاحیت آقای هاشمی، روحانی جایگزین آن شد.
 
 
این استاد دانشگاه تاکید کرد: علت رای آوردن آقای روحانی به دلیل رد صلاحیت آقای هاشمی بود و بخشی از آن به خاطر تایید آقای هاشمی و تایید رهبران اصلاح طلب و کناره گیری آقای عارف بود؛ بنابراین آنچه آقای هاشمی می گوید در اساس کاملا درست است.
 
 
زیباکلام تصریح کرد: اگر حمایت رهبری اصلاح طلبان و آقای هاشمی از آقای روحانی نباشد حتی موفقیت ایشان در برجام هم نمی تواند باعث شود که ایشان در سال 96 پیروز انتخابات ریاست جمهوری شود؛ به نظر بنده خود آقای روحانی هم میداند که موفقیت ایشان در 24خرداد 92 مدیون حمایت بدنه اجتماعی اصلاح طلبان است.
 
 
وی خاطرنشان کرد: کشور با مشکلات عمیق اقتصادی روبه رو است و در محافظه کار ترین تخمینی که زده می شود، چیزی حدود هفت میلیون بیکار داریم که به احتمال زیاد در سال 96 این رقم به حدود ده میلیون نفر می رسد و این یک واقعیت هولناک است؛ رکود همچنان بر اقتصاد کشور سایه افکنده است؛ سه چهارم هزینه های دولت صرف هزینه های جاری می شود و اینها واقعیت هایی است که نمی شود از آنها گریخت.
 
 
زیباکلام تاکید کرد: بنده معتقد هستم که اگر مشکلات اقتصادی تا انتخابات96 حل نشود خطر یک احمدی نژاد دیگر وجود دارد و اگر آقای روحانی نتواند نوری را در اقتصاد کشور روشن کند قطعا رئیس جمهور نخواهد شد./خبرگزاری بسیج
انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی