نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

3. اسفند 1394 - 13:48
فرمانده حوزه مقاومت بسيج عشاير امام رضا(ع)سپيدار گفت: به همت بسیج جامعه پزشکی استان، دانشگاه علوم پزشکی، سپاه عشایر و بیمارستان‌های یاسوج تیم‌های تک تخصصی، فوق تخصصی، داخلی و پزشک عمومی و کارشناسان بهداشت به مناطق محروم پشت کوه جلیل بویراحمد اعزام شدند.

حسن آدرخش فرمانده حوزه مقاومت بسيج عشاير امام رضا(ع)سپيدار در حاشیه این اعزام به خبرنگار چهارفصل گفت: به مناسبت دهه فجر و آغاز سي و هشتمين سال از پيروزي انقلاب اسلامي تیم درمانی جهت ارایه خدمات پزشکی به مناطق محروم شهرستان بويراحمد اعزام شدند .

 

آذرخش افزود: بسیج جامعه پزشکی کهگیلویه و بویراحمد و حوزه مقاومت بسيج عشاير بخش سپيدار در جهت محرومیت‌زدایی از سطح شهرستان  و روستاهاي محروم پزشکان خود را به اين مناطق اعزام کردند.

 

وي با بیان اینکه این اکیپ 15 نفره درماني به مردم محروم خدمت‌رسانی می‌کنند، ادامه داد: به همت بسیج جامعه پزشکی استان، دانشگاه علوم پزشکی، سپاه عشایر و بیمارستان‌های یاسوج تیم‌های تک تخصصی، فوق تخصصی، داخلی و پزشک عمومی و کارشناسان بهداشت به مناطق محروم پشت کوه جلیل بویراحمد اعزام شدند و خدمات بهداشتی و درمانی به صورت رایگان ارائه و بسته‌های بهداشتی در بین افراد توزیع شد.

 

وي خاطر نشان كرد: یکی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب ارتقای شاخصه ‌های بیمه سلامت در کشور بود که باید این شاخصه‌ ها از سایر کشورهای منطقه فراتر رود.

 

آدرخش با اشاره به مشکلات حوزه بهداشت و درمان نواحي عشايري، اظهار کرد: یکی از مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان بويراحمد در بحث پوشش فراگیر همه نقاط استان، پراکندگی روستاهای آن است.

 

وي در ادامه گفت: منطقه روستایی پشتکوه جلیل با بیش از 20 روستا افزون بر پنج هزار نفر جمعیت دارد كه اين تيم اعزامي در سه روستا مستقر شده و موفق به ويزيت و مداواي 400 نفر از سكنه عشايري  اين مناطق شدند.

 

آذرخش خاطر‌ نشان کرد: در اینگونه مناطق افرادی هستند که حتی نمی‌توانند به بیمارستان یا پزشک مراجعه کنند و با بیماری‌های خود ‏دست و پنجه نرم می‌کنند و چنين برنامه هايي براي محروميت زدايي در راستاي اهداف انقلاب اسلامي و منويات مقام معظم رهبري است.

 

وی عنوان کرد: فقر مالي موردی است که در بسیاری از این مناطق به معضل تبدیل شده و چه بسا پیامدهای بدی در پی ‏دارد بنابراین می‌طلبد به اینگونه مکان‌ها بیشتر توجه شود.

 

منطقه پشکوه جلیل از جمله مناطق محروم شهرستان بویراحمد بوده که با شهرستان رستم هم مرز است و مردم غیور منطقه جلیل نقش مهمی در هشت سال دفاع مقدس ایفا کردند و از معدود مناطق روستایی در ایران است که در جنگ دارای گردان رزمی مستقل بود.

انتهاي پيام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی