نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

4. اسفند 1394 - 11:43
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد
برخورد جدی یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با مخربان منابع طبیعی
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد صیانت و حفاظت از منابع ملی را وظیفه همه دانست و گفت: یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با مخربان منابع طبیعی برخورد جدی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، محمد‌رحیم برزمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، به رویش زودهنگام گیاهان دارویی و مرتعی در استان اشاره و اظهار کرد: هجوم مردم به عرصه‌های ملی موجب ریشه‌کن شدن گیاهان مرتعی از جمله «بیلهر» شده است.

 

وی افزود: گیاهان دارویی متعددی در استان وجود دارد که می‌توان با استفاده از آنها بسیاری از بیماری‌ها را درمان کرد ضمن این که می‌توان با استفاده از این داروها از به وجود آمدن بسیاری بیماری‌ها نیز پیشگیری کرد.

 

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: متاسفانه تخریب منابع و بوته‌کنی گیاهان از جمله «بیلهر» در اواخر زمستان و اوایل فصل بهار باعث از بین رفتن و نابودی این گونه گیاهی و تخریب منابع طبیعی خواهد شد.

 

این مسئول ادامه داد: علی‌رغم اینکه یگان حفاظت منابع طبیعی استان در عرصه‌ها حضور داشته و از حضور و ورود غیرمجاز افراد جلوگیری می‌کند ولی باز هم این روزها شاهد خرید و فروش این گیاه به صورت عام در بازار هستیم.

 

برزمند با اشاره به اینکه دستگاه‌هایی مانند شهرداری و اداره امور صنفی متولی جمع‌آوری اقلام غیرمجاز در سطح شهر هستند، از این دستگاه‌ها خواست برخوردهای قاطع و قانونی با این افراد داشته باشند.

 

وی برخورد یگان حفاظت با افرادی که اقدام به خرید و فروش گیاهان دارویی و مرتعی در سطح شهر می‌کنند را علاوه بر دخالت در کار سازمان شهرداری، باعث به وجود آمدن جو بدبینی نسبت به منابع طبیعی استان دانست و خواستار همکاری سازمان شهرداری جهت شناسایی و جمع‌آوری افراد خاطی در سطح شهر شد.

 

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آیه یک سوره انفال در قرآن کریم از مردم استان خواست نسبت به حفظ و حراست از منابع ملی و عدم ریشه‌کنی گیاهان مرتعی و منابع ملی کوشا باشند.

 

برزمند به افرادی که بدون در نظر گرفتن قانون و مقررات به عرصه‌های منابع طبیعی وارد شده و اقدام به ریشه‌کنی گیاهان مرتعی می‌کنند، هشدار داد و تصریح کرد: یگان حفاظت منابع طبیعی با همکاری دستگاه قضایی استان در عرصه‌ها حضور داشته و در صورت مشاهده افراد در عرصه‌های منابع طبیعی مطابق قانون و مقررات به شدت با آنها برخورد قاطع خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی