نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

10. اسفند 1394 - 10:35
طبق حقی که قانون برای معترضین قائل شده، در مهلت 2 روز پس اعلام نتایج اخذ آراء، نامزد های معترض می توانند شکایات خود را با مستنداتی که در اختیار دارند به مراجع ذی صلاح تحویل دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که در دوازدهم اسفند ماه سال 90 برگزار شد، در برخی از حوزه های انتخابیه نامزدهایی بودند که نسبت به روند برگزاری انتخابات شکایت داشتند.

 

 طبق حقی که قانون برای معترضین قائل شده، در مهلت 2 روز پس اعلام نتایج اخذ آراء، نامزد های معترض شکایات خود را با مستنداتی که در اختیار داشتند به مراجع ذی صلاح تحویل دادند.

 

در انتخابات مجلس سال 90 مراجع رسیدگی کننده به شکایات برای صیانت از آراء وحق مردم پس از بررسی دقیق شکایت های اعلام شده، در تاریخ هفدهم فروردین سال 91 یعنی تقریباً به فاصله یک ماه پس از روز رأی گیری، نتایج انتخابات را در حوزه های انتخابیه " تنکابن، رامسر، عباس‌آباد" و "دماوند و فیروزکوه " باطل اعلام کرد، همچنین در حوزه انتخابیه" سمیرم"، آرای نفر اول ابطال شد و نفرات دوم و سوم به مرحله دوم راه یافتند ودر حوزه انتخابیه " زابل، زهک و هیرمند " نیز نتیجه انتخابات درخصوص نفر دوم باطل اعلام شد و نفرات سوم و چهارم  به مرحله دوم راه یافتند.

 

در همه انتخابات هایی که جمهوری اسلامی ایران تاکنون برگزار نموده، ثابت شده است که مسئولین هیأت های نظارتی واجرایی امین آرای مردم بوده اند و برای صیانت از آراء ملت به مثابه حق الناس هر جا که لازم بوده با شجاعت تمام تصمیم به ابطال نتایج انتخابات گرفته اند و هرجا که اعتراضات وشکایات بی اساس بوده صحت انتخابات را تأیید کرده و بر نتایج انتخابات پافشاری کرده اند.

منبع:صبح زاگرس

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی