نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

10. اسفند 1394 - 10:49
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نتیجه اعلام شده در مورد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد تنها درخصوص افراد حائز اکثریت آرا است و به منزله تایید نهایی شورای نگهبان نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل،حجت الاسلام قدرت الله خرم روزبا بیان این که نتیجه اعلام شده در مورد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد تنها درخصوص افراد حائز اکثریت آرا است و نه تایید نهایی شورای نگهبان افزود: طبق قانون، پس از برگزاری انتخابات و شمارش آرا، ابتدا فردی که حائز اکثریت آرا شده باشد معرفی می شود و پس از آن، موضوع شکایت ها مورد بررسی قرار می گیرد.

 

وی افزود: پس از اعلام افراد حائز اکثریت آرا، کاندیداهای دیگر تا دو روز فرصت دارند اعتراض خود را تحویل دهند تا در هیئت های اجرایی مورد بررسی قرار گیرد.

 

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که این شکایات ظرف 6 روز توسط هیئت های اجرایی بررسی شده و پس از آن توسط هیئت نظارت استان مورد بررسی قرار می گیرد، ادامه داد: در صورتی که تخلفات مورد ادعا بوسیله مستنداتی که کاندیدهای معترض ارایه می دهند اثبات نشود، صحّت انتخابات توسط شورای نگهبان تایید می شود.

 

خرم روز گفت: اگر تخلفات مورد ادعا بر اساس مستندات اثبات شود، بر اساس ضوابط، موضوعاتی مانند بازشماری یا ابطال در دستور کار قرار می گیرد.

 

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تأیید یا ابطال انتخابات تنها در حوزه اختیارات شورای نگهبان است و هیچ نهادی جز شورای نمی تواند انتخابات را ابطال کند.

خرم روز در مورد این که شورای نگهبان در چه صورتی انتخابات را تایید نخواهد کرد گفت: اگر بر اساس مستندات و پس از بررسی موارد، تخلفات آشکار انتخاباتی که در قانون ذکر شده به وجود آمده باشد، شورای نگهبان این اختیار را دارد که موضوع بازشماری یا ابطال را در دستور کار قرار دهد.

منبع:صبح زاگرس

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی