نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

15. اسفند 1394 - 11:24
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شیوع بیماری تب برفکی در برخی استان‌های هم‌جوار گفت: ورود و خروج دام فاقد مجوز بهداشتی دامپزشکی در کهگیلویه و بویراحمد ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد، عبدالله بهمنش اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری تب برفکی در برخی استان‌های همجوار و ماهیت بیماری تب برفکی، حمل و نقل و ورود و خروج دام فاقد مجوز بهداشتی دامپزشکی ممنوع بوده چرا که می‌تواند تهدیدی برای سلامت واحدهای دامداری باشد.

 

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد ضمن هشدار در خصوص خطر شیوع بیماری تب برفکی در جمعیت دامی استان، از دامداران خواست اصول قرنطینه دام را به خوبی رعایت کنند.

 

وی با اشاره به سرعت شیوع این بیماری افزود: آلودگی به بیماری تب برفکی سبب بروز تلفات زیادی در جمعیت بره و بزغاله‌ها می‌شود و می‌تواند ضرر و زیان اقتصادی فراوانی را به صنعت دامپروری و دامداران استان تحمیل کند.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد رعایت مسائل بهداشتی و زیست محیطی را از سوی صاحبان صنعت دامپروری ضروری دانست و گفت: بیماری تب برفکی از جمله بیماری‌هایی است که دامپزشکی هر ساله با تمام توان در جهت کنترل و ریشه‌کنی آن از طریق واکسیناسیون در فازهای مختلف و به صورت سراسری اقدام می‌کند.

 

وی عمده مشکل موجود را نبود اعتبارات کافی جهت خرید واکسن و پوشش واکسیناسیون عنوان کرد و گفت: امیدواریم مسئولان استانی بالاخص سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تدابیر لازم جهت خرید واکسن تب برفکی را اندیشیده تا بتوانیم به سلامت از این بحران عبور کنیم.

 

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: مصرف گوشت و فرآورده‌های دامی دام‌های مبتلا برای انسان مضر نبوده ولی این فرآورده‌ها می‌تواند به صورت مکانیکی عامل ویروسی بیماری را به دام‌های سالم منتقل کنند.

فارس

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی